ARAD. Deschiderea retail park-ului AFI a creat o problemă de trafic în zonă, ceea ce i-a determinat pe cei de la Pro Urbe – Asociația pentru Protecția Patrimoniului Urban al Aradului – să vină cu o soluție care ar descongestiona, spun ei, arterele. Propunerea lor, care a fost prezentată pe larg de Jurnal arădean și www.aradon.ro, a ajuns, săptămâna trecută, și în comisia de sistematizare, prin intermediul consilierului municipal USR Florin Stana.
„În ședința de joi a Comisiei de Sistematizare am despus, în mod oficial, spre dezbatere propunerea celor de la Pro Urbe pentru fluidizarea traficului în zona AFI, propunere care prevede câteva modificări atât pe relația UTA-Centru, cât și pe relația AFI-UTA. De asemenea, mai există și o propunere care vizează Calea 6 Vânători. La ședință, au fost invitați și inițiatorii – László Szőke și Alexandru Nagy – care au explicat membrilor comisiei variantele lor și au răspuns la întrebările celor prezenți. Propunerile au fost agreate de către comisie, chiar dacă nu în integralitatea lor, și urmează a fi puse în practică în funcție de buget”, a explicat Florin Stana.
Soluția UTA-Centru
Cea mai arzătoare problemă de trafic se înregistrează pe sensul de mers de la UTA înspre centrul municipiului, unde soluția propusă este următoarea:
„2 benzi de mers la stânga și 2 benzi de mers înainte, spre centru, cu marcaj pentru cei care întorc în U înapoi spre UTA. Această modificare nu se poate face fără lărgirea carosabilului în dreptul stației de tramvai și încă 50 de metri spre gară. Vorbim de 100 de metri în total. Există loc pentru încă o bandă, fără modificarea lățimii trotuarului. Sunt fix 3,5 metri până la trotuar. Va fi nevoie de mutarea câtorva stâlpi de iluminat public și a doi stâlpi de susținere a firelor de alimentare a liniilor de tramvai.”
Deocamdată se are în vedere marcarea cu marcaj provizoriu de culoare galbenă a celor două benzi de mers spre stânga, însă nu se va întâmpla deîndată din cauza lipsei banilor.
Soluția AFI-UTA
Soluția pentru descongestionarea traficului pe sensul de mers AFI-UTA este și ea pe masa comisiei. În forma propusă de Pro Urbe, rezolvarea blocajelor de trafic s-ar putea face în felul următor:
„Interzicerea opririi pe segmentul dintre strada 6 Vânători și blocurile de pe strada Roșiorilor și pe segmentul de dincolo de calea ferată; crearea unei benzi de accelerare și încetinire la parcarea AFI, la Mc/Donalds + ARED IMAR și la strada Roșiorilor; trasarea corectă a benzilor la semaforul de la stadion! Asta e o problemă la mult prea multe intersecții din oraș. Ieșirea din parcarea AFI pe Calea Aurel Vlaicu considerăm că este incorect realizată. Este o eroare de proiectare. Mașinile ies direct într-o bandă de circulație, nu au la dispoziție o bandă de accelerare deși loc ar fi. Este o situație de trafic periculoasă. Acolo sunt trei benzi, deși două ar fi suficiente. Una se putea folosi în acest scop. La stadion oricum sunt doar două benzi de mers înainte. Pentru intrarea în parcare s-a realizat o bandă suplimentară, inutilă după părerea noastră. Banda de parcare trebuia transformată în bandă de încetinire, respectiv accelerare înainte, respectiv după accesul în parcare. În afară de eventuala reconfigurare a insulei de la intrarea în parcarea AFI, toate aceste modificări se pot face prin simpla refacere a marcajelor”.
Soluția 6 Vânători
Cei de la Pro Urbe au luat în calcul și o reconfigurare pentru Calea 6 Vânători, prin care se dorește „interzicerea opririi în dreptul autogării, până la sensul giratoriu de intrare la Leroy-Merlin; desființarea parcării oblice din dreptul autogării; mutarea buclei de dilatare a conductei de termoficare ce traversează strada și intră în pământ ocupând banda 1 pe sensul autogară-Feroneria. Pentru cei care vin după călători la autogară, există locuri de parcare în interiorul autogării. Este aiurea ca din șosea să iasă o țeavă”. Tocmai situația țevii trebuie lămurită pentru punerea în practică a propunerii, deoarece încă nu se știe de cine aparține conducta cu pricina și dacă ea are vreo utilitate.
Se analizează
Acum că propunerile au ajuns pe masa comisiei de sistematizare, rămâne de văzut cum și mai ales când se vor implementa sugestiile celor de la Pro Urbe, care ar duce la relaxarea traficului în noua zonă de shopping a municipiului. Zonă care are toate șansele să devină și mai aglomerată, odată cu finalizarea proiectului imobiliar aflat în spatele retail-parkului.
Trimite articolul
XRolul acestei comisii de sistematizare care este ?
Să le dea alții soluțiile pe tavă ?
Pentru ce sunt plătiți din banii arădenilor ?
Aveti rabdare pana dupa sarbatori.
-
Poate până la vară!
Cred ca solutiile sunt bune.Cu complectarea ca din trotuarul de langa Fabrica de Vagoane se poate “ciupi”(este destul de larg),insa benzile de circulatie “ondulante” vor crea probleme……multi vor circula “drept” fara sa “tasteze” semnalizarea…….
pute a incompetenta la primaria lui prste ca a aradului nu e sigur
Am spus-o si repet…aceste modificari se fac din bani publici pentru o investitie privata,fara participarea Afi. Nu prea e normal ca la acordarea autorizatiilor aferente construirii centrului sa nu se ia in calcul si modificarea traficului chiar cu participarea Afi.
Comsia de sistematizare sa sistematizeze cum sa parchez pe langa teatru ca au vrut ei sa inchirieze centrul ca apartine de drept familiilor lor si majoritatea stau goale si eu ma învârt ca prostu ca nu am unde parca!!!!
Eu zic sa “puneti “ acolo o spalatorie auto cu fise pe post de sens giratoriu. Nu este in zona .
“Pro Urbe” si “Comisia de sistematizare” ar trebui sa-si faca si alte drumuri impreuna (nu separat), nu doar (cu masina) catre Primarie si Mall-uri…
De ex. bariera la Camplul linisti.
Ore de varf, cal. Aurel Vlaicu catre Galleria, unde practic este doar o banda pe sens, zero sincronizate pt. vehicole si pietoni. (mai ales Lebada-Fortuna)
Sa nu mai zicem de lipsa refugiului pentru pietonii care raman intre sensuri multumita duratei culorii verzi, trebuie sa fi atlet sa reusesti sa treci strada pe verde…etc, s.a.m.d.
“Comisia de sistematizare” nu lucra doar daca au sesizari+idei/soluti, proprie initiativa ZERO.
-
Vorbe in vant din pacate, nu intereseaza pe nimeni din conducerea acestui oras de sistematizarea circulatiei cu adevarat. Ii doare doar de ciolan si de afacerile lor meschine. Este plin orasul de intersectii cu benzile marcate aiurea, obligatia de a o lua la stanga unde nu ar fi cazul, refugii insuficiente sau inexistente pentru automobile sau pietoni etc., cand asemenea lucruri nu le vezi in orasele civilizate.
Speram sa se refacă și marcajele din majoritatea intersecțiilor din oraș. În special la cele de pe arterele mari. Și în sensurile giratorii de la Podgoria și Piata Romana se pot aduce îmbunătățiri considerabile
cand e vorba de o transnationala ce repede se misca toti cu ideile. cand e vorba de locuitorii aradului , de circulatia in centru si in cartiere va trebuie o suta de ani sa modificati fluxul, la scoli, la bulevarde, la iesire din oras, la traversare, la institutii publice, la parcari in cetrul civic…..
-
Interesele de partid și de clan își spun cuvântul. Arădenii sunt întotdeauna pe locul al doilea, al treilea…….
🙂 cine sunt pro-urbe? Cine sunt specialistii si ce lucrari au la activ ( sfara de casute si modificari in apartament sau casa), sunt la fel de specialisti in constructii ca si marele specialist in constructii inginer mecanic Buda? Sau sunt ceva urmasi a marelui arh. Cristea Milos?. Verificati si nu va luati dupa nume sonore, ca si eu fara studii in medicina voi face o asociatie pro-medicina si voi face comentarii despre operatiile fe transplant pe inima. Deci, hai sa-si spuna parerea specialistii in constructii si nu orice asociatie de nonspecialisti
-
in pro urbe am incrdere in primaria arad chiar zero incredere uitandu ma ce au realizat capis?
Am circulat în multe orașe din țară,și în afară, dar haosul semnalizării, presemnalizării,a trasării benzilor de circulație ca în Arad nu am văzut. Pleci de la semafor, se închide imediat banda sau dai într-o parcare…acuma ești pe banda de mers înainte…acuma trebuie să ieși. Lidl Grădiște…presemnalizare cu două benzi ce merg în față…în 5 metri trebuie să intri în parcare sau să te tamponezi cu cei care cunosc zona și știu unde să se încadreze. Eu nu înțeleg cum la un asemenea mega proiect, nu au gândit asta dinainte, adică să se fi făcut aceste modificări ale străzilor înainte de deschidere. AFI a mers ,,pe burtă ” iar noi ne-am trezit că trebuie să le facem străzi 😏