Convocați public la o întâlnire cu prefectul Mihai Pașca, care și-a exprimat dezamagirea față de prestația instituției în urma verificărilor făcute de Piedone, reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor a reacționat printr-un comunicat de presă. Conducerea instituției își exprimă îngrijorarea față de mesajul transmis miercuri de către Mihai Pașca și spune că le sunt minimizate eforturile depuse de-a lungul timpului.
“Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Arad își exprimă profunda îngrijorare față de un mesaj recent transmis de Prefectura Arad, care minimizează eforturile constante și complexe depuse de comisarii CJPC Arad pentru protejarea drepturilor consumatorilor din județ. În fața acestei subaprecieri, instituția dorește să aducă în atenția publicului și a autorităților munca dedicată și rezultatele concrete obținute în ultimii ani”, se arată în prima parte a comunicatului.
Și un bilanț întârziat
In cea de-a doua parte a comunicatului, este prezentat bilanțul instituției pe anul trecut, dar și cel pe primele trei luni ale anului în curs. De altfel, aceste date sunt făcute publice în premieră de către instituția în cauză: “În 2024, CJPC Arad a soluționat 2757 de reclamații, iar în primele luni ale anului 2025, numărul acestora a ajuns deja la 788. Aceste cifre reflectă nu doar amploarea problemelor cu care se confruntă consumatorii, ci și importanța unei supravegheri active și a unor intervenții ferme.
Pe lângă gestionarea reclamațiilor, comisarii CJPC Arad au desfășurat 1759 de controale în 2024 și 506 controale până în prezent în 2025. Aceste verificări au inclus atât acțiuni tematice, menite să asigure conformitatea operatorilor economici cu legislația în vigoare, cât și controale operative, dintre care multe au vizat punctele de frontieră, acolo unde riscurile pentru consumatori sunt ridicate.
Ca urmare a acestor acțiuni, CJPC Arad a aplicat amenzi de 6.353.500 lei în 2024 și de 2.011.500 lei în 2025, toate având ca scop protejarea consumatorilor și descurajarea practicilor comerciale incorecte.
Tot acest efort este depus de doar 7 comisari, un număr insuficient raportat la cei 23.877 de operatori economici activi în județul Arad. În ciuda acestei resurse umane limitate, CJPC Arad și-a făcut datoria cu profesionalism și responsabilitate”, se mai arată în comunicat.
“Presiune constantă și resurse insuficiente”
În încheiere, conducerea instituției promite că va acționa doar în interesul consumatorilor: “Prin urmare, mesajul transmis de Prefectura Arad, care sugerează o ineficiență a activității CJPC, nu doar că ignoră realitatea din teren, dar riscă să submineze încrederea consumatorilor în instituțiile statului. Este regretabil că, în loc să fie sprijiniți, comisarii CJPC sunt nevoiți să răspundă la astfel de acuzații, în timp ce își desfășoară activitatea sub o presiune constantă și cu resurse insuficiente.
CJPC Arad reafirmă că își va continua misiunea cu aceeași determinare, răspunzând prompt tuturor solicitărilor venite din partea autorităților și consumatorilor. Protejarea drepturilor consumatorilor nu este doar o obligație instituțională, ci o responsabilitate morală, iar orice încercare de minimalizare a acestui efort reprezintă o nedreptate față de toți cei care își dedică timpul și energia acestei cauze. Într-o societate în care consumatorii trebuie să fie protejați de abuzuri, este esențial ca toate instituțiile statului să colaboreze și să își recunoască reciproc meritele. CJPC Arad își menține deschiderea față de orice inițiativă constructivă și speră ca, pe viitor, munca sa să fie apreciată la justa sa valoare. Protecția consumatorilor este un drept, nu un privilegiu!”
Iar consumatorii au ocazia să se convingă de acuratețea acestui mesaj ori de câte ori întâmpină probleme din sfera de competenţă a CJPC.
Trimite articolul
XGandacii aia si forgiderele neconforme nu erau de ieri acolo. Asa s a lucrat de la deschidere.
In locul lor as baga capul in pământ ca struțul.
-
don prefect ca si slugile guvernamentale din dotarea multinationalelor – canta pe partea stapanilor care ii arvunesc
-
Bine fac cei de la OPC ca vorbesc oricum vandutii de la penele pesede cu udemere cu tot pleaca repede ca s-au saturat oamenii de ei pina in gat
-
Vaaaai domn Mitru, esti filorus? Cum sa plece?
-
Daca vor veni haurarii crezi ca va fi mai bine? Ca majoritatea haurarilor au fost prin diversele partide pe care le-au parasit apoi pentru o alta barca. PSD, PNL, UDMR, AUR, USR, POT, SOS, etc etc. toti sunt aceeasi ciorba. Cand veti deschide ochii si veti intelege asta va merge bine in tara noastra.
-
-
-
Au lucrat pe naiba. La noi asa merg lucrurile : dai spaga si scapi de amenzi.
-
Subscriu și asta
-
Gargara de hastag somer tati. Bravo Piedone!!!!
Care eforturi ? Poate să vă ridicați de pe scaun . Mai luați legătura și cu lucrătorii din magazine șio să vă cruciți ce veți afla . Faceți controale inpinante fără telefoane de avertizare sau ante mergători.Fiți siguri că veți avea surprize.
-
Tu ai idee câte firme există în Arad?
Bun venit în Capitalsim prietene, da unde erai până acuma, la Leoni pe minim? -
Bine punctat !
Niciodată când am fost la market, piață sau birt nu am întâlnit vreun inspector OPC la verificări. In trecut verificări făceau jandarmii prin cluburi sau discoteci, in rest pauză
-
Ce tupeu pi dânșiiși vinovați și cu gura mare ce zici domn prefect?,ai tupeul să-i dai pe toți afară?.
-
Ce-a mai buna aparare este atacul ,
-
Ai pus punctul pe i !
-
Auzi la ei că sunt dezamăgiți !!!
Mããã da când spuneți că aveți familie mare și tr pe masa de Paști sa Crăciun de toate , atunci nu su trti dezamăgiți ??? Hã nu se aude . Voi depuneti efort este adevărat !! Dar depuneți efort să luați mitããã!!!!
Nu neg faptul ca au facut sute de controale .Au controlat au dat amenzi de ochii lumii sau omenit si toata lumea a fost multumit ! Gandacii si neregulile nu au fost la protocol asa ca nu au fost vazuti !
Piedone duce o campanie si o mascarada constanta si nu face altceva decat sa denigreze companii si oameni.
-
Total de acord, probabil singurul care isi face publicitate, dar din pacate, oriunde se duce intampina cazurile aferente…si stau sa ma gandesc sa mai imi iau soarma de la colt? sau stau mai bine sa ma gandesc sa ma duc la eu stiu ce restaurant sa ma respect? bravo lui ca scoate la iveala toate astea. Sincer asta avem nevoie. “RUSINE” celor care vand o apa cu 300% si cu gandaci la tine in mancare :), merita aplauze.
-
Poate niste gandaci in ciorba, friptura din carne expirata de luni de zile si saorma plina de mizerie sunt mai pe gustul tau. Desi Piedone nu e un inger, departe de asta, face ceea ce ar trebui sa faca inspectorii pentru a proteja consumatorii
Mai poftiti pe la noi ! Mai des !
În loc să-și pună “cenușa în cap”,…MAC,MAC,MAC!
Este o vorbă: cea mai bună apărare este atacul.În cazul de față,mai la locul ei ar fi chestia cu cenușa.Dar nu așa se face în zilele noastre.Gura mare,și înainte,că așa zice și Antonescu
Din numărul de sesizări ne putem da seama că este o problemă. Dacă v-ați face treaba cu adevărat, nu ar mai exista atât de multe sesizări. Ar fi bine dacă numărul sesizărilor ar reflecta numărul controalelor efectuate. Dar ne place să facem totul formal și să lăsăm loc de ” BUNA ZIUA”. Foarte bună inițiativă a domnului prefect. Bravo.
Am înțeles că vine “extemporalul” cu Piedone…Să vorbim după …Corect?
Dar mă îndoiesc de ceva replici,după “rezultatele”…zic rău?
Prefectul de fațadă doar, nici o măsură concretă, iar cei de acolo niște obraznici, inclusiv prin acest comunicat
Faceti un raport public in ultimi 10 ani de cate ori s-a inchis temporar pana la remediere un restaurant s-au magazin s-au ori ce altceva
Pe 4 aprilie sărbătorim Denia Acatistului Bunei Vestiri.
VĂ ROG înțelegere între CJPC Arad (protecția consumatorului) și agenții economici (pensiuni).
Cel mai mare rău pe care omul poate să-l pățească pe lumea asta este ca Dumnezeu să-l lase în voia sorții. Oare cu ce am greșit?
Se vede ca nu am avut prefect de ani de zile, acum ii sare la gat actualului prefect ca de, nu sunt obișnuiți sa fie luați la întrebări. Miscati-va fundurile pe teren ojpc-istilor de la Arad, ca sunt zeci de unități care nu respecta nimic și își bat joc de noi consumatorii. Nu mai papati meniuri gratis zi de zi de la diverse fast-food-uri și fiți intransigenti nu ca pana acum…
V-a cam stricat ploile acum de Paști dragul vostru Piedone… bine v-a făcut!
Mihăiță nu te lăsa intimidat ca nu o fi duduia asta mai sustinuta decât tine. Trage-o la răspundere când ai ocazia sa simtă ca are funcție!
Un fâs
Sa se faca control la Atrium Mall, care conform spuselor unor angajati care lucreaza la un magazin de imbracaminte, le este teama ca pleaca cu gandaci in geanta.
Se intampla asta pentru ca dezinsectia se face doar la zona de food, nu in toata cladirea. Dupa cum se stie daca doresti sa faci dezinsectie ca la carte trebuie facuta peste tot in acelasi timp, altfel gandacii se plimba dintr-un loc in altul.
Piedone si protectia consumatorilor isi fac treaba. Cinste lor
Bun…1759 de controale in 2024. 7 comisari. Rezulta 251 verificari per comisar. Adica nici 1 verificare pe zi de munca… Verificare care dureaza intre 10 si 30 de minute… Hai sa fim seriosi… Mergeti la verificari cateva zile pe an si restul le stati in birou si completati verificari care apar doar pe foaie.
Iar din acel numar imens de operatori economici din Arad, e un numar mult mai mic care vinde produse cetatenilor… Pe centru sunt cateva sute, deci le puteti verifica lunar pe toate… daca vreti sinaveti chef de munca… chiar si cu doar 7 comisari…
-
corect , asta vroiam sa scriu si eu nici o verificare pe zii la un program de 8 ore ar trebuii cel putin 2 zic eu, indraznesc sa ma gandesc la chiar mai multe. daca au nevoie de personal sa obptina rezultate sau sa faca loc la altii mai in masura!
CUNOAȘTETI PE CINEVA CARE DEZLEAGA VRAJI ȘI FARMECE CU ARGINT VIU? AJUTOR.
-
Vinde Tesla, așa nu o să se mai drogheze Cristi.
Dacă mergi cu o plângere la protecția consumatorului, îți spune să mai aduni vr”o 10 clienți nemulțumiți, că pt. o singură plângere nu se deplasează.
Am cumpărat o buc de pizza de la o cucoană de la UTA pe colt.I am zis sa mi o încălzească.O pus o Intr o pungă din PLASTIC și când mi a dat o plasticul era jumate topit.I am dat o înapoi si am înjurat o.
Care eforturi???? Să luați șpaga și să închideți ochii???
Praf în ochii proștilor!! La OPC sunt numai șpăgari angajați pe pile, așa cum sunt în toate instituțiile statului, inclusiv la prefectură. Totul e pierdut în țara asta!
Dupa ce citesc comentariile unora indignati, nu mai bine ramaneti voi in mizeria voastra si mancati in continuare delicatesele aradene fara deranj. Homo Mioriticusului nu ii place sa fie daranjat in mizeria lui
Ști cum poți să îi pui cu botul pe labe? Numai mergeți la Kaufland, lidel , carfur , Profi .etc. și va fi bine .
La fiecare control să meargă și presa și domn prefect! Transparență totală.
Bravo Sorina Ambruș, un articol foarte bun, ai 40 de comentarii, peste 3 zile o să ai 20 de comentarii, datorită lu Mărioara.