Activitate intensă la Protecția Consumatorului Arad. Dacă până acum de abia auzeam de instituția arădeană, acum bifăm al doilea comunicat în două zile. Ba mai mult, de această dată, aflăm și cine a încălcat legea consumatorului (numele firmei), nu doar neregulile întâlnite, deși până acum ne obișnuisem să nu primim informații exacte despre cei care ne pun sănătatea în pericol. Desigur, e posibil ca schimbarea să aibă totul de a face cu practica mai nouă aplicată la nivel național și nicidecum cu ce se întâmplă la noi în oraș.
În comunicatul remis joi, 25 august, aflăm că „în perioada de 05.08.2022- 10.08.2022, comisari din cadrul Comisariatului CJPC Arad au efectuat pe raza județului Arad acțiuni de control la operatorul economic SC LIDL DISCOUNT SRL ( Chișineu Criș, Calea Radnei, Calea Timișorii, Dr.Prof.Aurel Ardelean, Calea Aurel Vlaicu nr.28, Calea Aurel Vlaicu nr.139-151, str. Banu Marăcine, Calea Zimandului) pentru a verifica respectarea prevederilor legale din domeniul legislației protecției consumatorilor.
În urma controalelor efectuate au fost aplicate sancțiuni contravenționale în cuantum de 95.000 de lei, și o propunere prin decizie de încetare a practicii comerciale incorecte. Abaterile constatate de echipele de control, în spațiile destinate alimentației publice au fost următoarele: informare incorectă privind prețul produsului afișat la raft fată de casa de marcat; descrierea incompletă a modului de desfășurare a promoțiilor; practică incorectă privind modalitatea de calcul al promoției; calcul eronat al procentului de reducere; fructe și legume expuse spre comercializare cu modificări organoleptice de aspect, culoare și prezență de mucegai, informare eronată țară de origine la
raft față de eticheta produsului”. Comunicatul este semnat de către comisarul șef adjunct, Gheorghe Iancu.
265 de magazine LIDL controlale
Ar fi important de precizat și contextul în care vine acest comunicat: controalele care au avut ca țintă toate magazinele LIDL din județul Arad. Potrivit unui comunicat remis de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, pe 24 august, 265 de magazine Lidl, din toată țara, au fost amendate de ANPC cu peste 3,5 milioane lei. În comunicat se precizează faptul că „în cursul lunii august 2022, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri Lidl, la nivelul întregii țări”, comunicatul fiind însoțit chiar și de o declarație a președintelui instituției, Horia Constantinescu: „Nu știu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam și în trecut: NU SUNTEM PELICANII EUROPEI! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, TREBUIE RESPECTAT! Renovați, curățați, aduceți produse de calitate, nu mai căutați variante să ne determinați să <o luăm mai ușor>! Dacă la voi acasă este ordine și curățenie, considerați și această țară și pe cetățenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim tratați onorabil! Ce părere aveți?”
Pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat, se mai arată, 347 amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei, 144 avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 75.000 lei, oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 24 de unități, închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 magazine, închiderea unității pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru o unitate.
Oficial, LIDL România a transmis: „Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri”.
Pe facebook, însă, circulă un punct de vedere neoficial al reprezentanţilor LIDL România, unde controalele ANPC sunt puse într-o lumină gravă. Se vorbește aici de faptul că aceste controale sunt dirijate pentru că cei de la LIDL nu cotizează acolo unde sunt obişnuiţi toţi să cotizeze, iar, ca atare, neregulile, nu dintre cele mari, au fost identificate imediat prin controale la scară largă, deşi probleme mult mai mari sunt pe piaţa românească în alte magazine de gen, fără ca Protecția Consumatorului să ia măsuri.
Trimite articolul
XDe ce numa la LIDL ? Problemele astea sunt la toate magazinele gen Profi Kaufland peny Carrefour etc. Sancțiunile sunt întemeiate și consumatorul roman trebuie respectat de toate magazinele existente, dar nu se iau masuri decât la comanda. In consecință, cred și varianta cu cotizatul unde trebuie.
E clar ca asta e motivul…cand ati mai auzit ca ANPC vine fara sa astepte sa primeasca ceva sau ca razbunare ?
Oare la Carrefour chiar pe centru ati fost ????
Cam mizerie…….trebuie renovat la greu, in special unde se tin mezelurile, carnea in frigidere…….
FB, comentarii online….. astea sunt copiilarii! LIDL are dreptul sa conteste punctulet cu punctulet….PV de control si sa castige in instanta! Sa arate si ca i s-au cerut spagi! Ce naiba! Stiu mai bine cocalarii si manelistii ce sa faca si avocatii LIDL sunt tampiti!?
Foarte bine le face,mi s- a întâmplat de mai multe ori sa merg la Lidl de pe pădurii și să constat diferente dintre preturile de la raft și cele de la cassă,evident în favoarea lor!
e o.diferenta colosala între un Lidl românesc și unul.din celelalte țări..asae cu management românesc..de cum.intri e murdar , pe.jos, se cara marfa peste cumpărători, marfa pusă cum.vune pe rafturi, la casa sta praful.pe monitor …murdărie generala..regretabil unde s a putut ajunge cu respectul pt client , cu respectul.fata de propria imagine …probabil.la ce încasări au , nu le.pasa …rușine că acceptam asta
Mergeți și la Remarkt. Acolo îi plin de fructe și legume stricate de toate soiurile.
Dupa ani si ani sper ca le-a depistat șmecheria cu preturile unui produs puse la alt produs diferenta la raft fata de casa de marcat.
Daca la Lidl s-au gasit atatea nereguli, la restul oare cum va fi?
Profi, Penny lasa de dorit la toate capitolele, sa nu mai vorbim de magazinele de cartier, nici gratis nu iti vine sa duci ceva acasa.
Am inteles reclama gratuită sau prețurile devin paguba celor care lucreaza in lidel tre sa moara de foame adică eu asta știu.
Angajati mai nou sunt tot mai limitați in sensul ca tineri trebue sa moara de foame si ceilalți angajati vai de capul lor când e sa lucreze la ceva ore zici ca doar marfa este e o mare problema.In Cluj tineri mor de foame dacă lidel nu ar fi dar si pauzele se respecta.
Din cate stiu kaufland e parte din grup sau kaufland detine Lidl ,
Bravo ANPC .sa zicem ca au facut la comanda controlul , !cum zic domni de la Lidl , dar neregulile ?mizeria .mucegai-ul ,practica de a scrie un pret la raft si altul la casa ? au adus inspectorii mucegai acolo .produse neconforne (expirate)? mizerie?FELICITARI ANPC ! urmeaza si ceilalti ?
In sfarsit!!! Probabil nu a mai fost mita la nivelul asteptarilor celor de la protectia consumatorilor si au avut un moment de “delir in indeplinirea functiei”… Niste gunoaie la protectia consumatorilor… De altfel lucrul asta e ceva comun, dar daca iau spaga e totul pe silentios… Gunoaielede la ANPC… 😏😏😏
Raportul calitate/pret este cel mai ok la Lidl.Restul sunt praf ,mizerie si produse la reducere gunoaie
As vrea sa descinda si la magazinul alimentar “de cartier” Profi din Micalaca. Acolo carnea de la vitrine are gust de putrefactie, preturile de la raft sunt diferite de ce au in sistemul informatic (datorita sortimentelor) si vanzatoarele nu dau restul exact la plata cash ….
In plus raionul de prajituri are datele de expirare “reimprospatate”
-
Fa plangere daca ai vazut asa ceva. Astepti sa se sesizeze din oficiu?
Doar Lidl?
S-ar inbogatii ANPC peste noapte daca are avea oameni sa le verifice pe toate.
Daca mai intra un pic si in mediul online , gen EMAG , devine si mai interesant.
Sa meargă protecția consumatorului și peste drum de ei la cofetărie sa vadă cum umbla muștele pe prăjituri și patiserie. Poate îi puneti ss doteze localul cu aparate speciale care le alunga.
-
Plangere ai facut? Sau astepti sa se sesizeze ei din oficiu… ca doar stim cat de mult chef de lucru au bugetarii…
În sfârșit au loc controale in supermarketuri! Au început cu LIDL și sper să nu se oprească aici și să continue și cu celelalte: Kaufland, Profi, Penny, Carrefour, Remarkt, ș.a.
E dovads a faptului ca Lidl are foarte putini angajati pe magazin pentru a realiza profituri cit mai mari. Marfurile sunt descarcate de catre trasportatori. Nu au timp pentru a verifica marfa din raft. Pun marfa in raft si fug pe case cind sunt multi oameni in magazin. Poate invata ceva din aceste amenzi sau poate vor mai multe.