Militează pentru un număr de 10.000 de angajaţi din Zona Industrială Vest a Aradului. Aceasta este afirmaţia membrilor Mişcării arădene, Claudiu Cristea şi Cosmin Galu, care au ţinut ieri o conferinţă în care au criticat o hotărâre CLM (care a intrat în aplicare din august) şi au propus modificarea ei, după ce au aflat problemele pe care actul le-a creat în Arad.
Consilierul local Claudiu Cristea a precizat, din start, faptul că hotărârea care stabilea traseele pentru cursele interjudeţene şi intrajudeţene şi care vorbea de noile staţii pentru cursele de transport altele decât cele ale CTP a avut efecte pozitive. Totuşi, Cristea a indicat faptul că actul a adus cu sine şi o problemă extrem de mare: „Sunt afectaţi foarte mulţi oameni care lucrează în zona industrială”. Faptul este dovedit de memoriul transmis de reprezentanţii a şapte firme din Zona IndustrialăVest, care cer Primăriei reglementarea situaţiei.
Potrivit lui Cristea, firmele vorbesc în numele a zece mii de oameni afectaţi de noile trasee stabilite (sau înţelese) greşit de Primăria Arad şi de staţiile de oprire. Alesul a întocmit, ca atare, un proiect de modificare a hotărârii cu pricina, proiect care va fi depus la Primărie doar luni, arădenii afectaţi având posibilitatea să-şi spună părerea de vineri seara, la Cafe Boeme, la „Serile Mişcării arădene” şi până la începutul săptămânii viitoare.
Claudiu Cristea susţine că e de datoria Mişcării să ia atitudine, chiar dacă recunoaşte că a votat proiectul în cauză. “L-am votat însă doar după ce am primit asigurări că au fost consultate firmele din zona industrială. La acea dată, am considerat că e un proiect bun, şi aşa şi este în parte”, susţine ţărănistul.
În 30 iunie 2010, CLM a adoptat Hotărârea 165 prin care se stabilește înființarea stațiilor provizorii pentru transportul persoanelor prin cursele speciale regulate (curse care opreau până atunci în staţiile CTP) şi trasee pentru transportatorii care desfășoară transport județean, interjudețean și internaţional de persoane prin curse regulate și curse speciale regulate. Reprezentanţii Mişcării susţin că, din păcate, efectul acestei hotărâri a fost bulversarea transportului angajaților în Zona Industrială Arad prin mărirea considerabilă a timpilor de deplasare a acestora la sau dinspre locul de muncă. “O firmă avea 13 staţii de unde lua muncitorii, acum nu mai are decât patru. Reducerea semnificativă a numărului de staţii i-a făcut pe angajaţi să plece mult mai repede şi să străbată distanţe lungi până la mijlocul de transport”, a punctat Cristea.
Termen prost înţeles
Măsura a afectat în aşa măsură companiile încât şapte firme importante din Zona Industrială au înaintat un memoriu primarului și CLM Arad prin care cer modificarea acestei hotărâri:Takata-Petri Romania SRL, Leoni Wiring Systmes SRL, Yazaki Component Technology SRL, BOS Automotive Products Romania SCS, HUF Romania SRL, Hella Romania SRL, Cooper Industries Romania SRL.
Cristea a propus, în aceste condiţii, modificarea HCLM 165/2010 în sensul suplimentării listei stațiilor provizorii, dar și eliminarea interpretării arbitrare a termenului „tranzitare”, care a făcut ca acest curse să fie scoase cu toate pe centură, chiar dacă un alt traseu ar fi fost mult mai scurt. Consilierul a precizat că s-a uitat şi în DEX iar termenul este interpretat greşit în cazul curselor spre Zona Industrială.
Discuţii boeme
Reprezentanţii Mişcării nu vor să stabilească ei care ar fi staţiile noi ce ar trebui introduse în hotărâre, ci au de gând să plece urechea la arădenii care sunt afectaţi de aceste măsuri. “Stațiile suplimentare vor fi stabilite în urma unei discuții în cadrul Serilor Mișcării Arădene, ce va avea loc vineri pe 6 august, ora 19, la Boeme Cafe”, a precizat Galu.
A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!