Colegiul Național Moise Nicoară s-a implicat anul acesta în proiectul „TOP Management – Firme de exercițiu pentru accesul elevilor la poziții de top management, cercetare și inovare în viața profesională”, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investește în Oameni.
Proiectul confirmă tendința colegiului de a încuraja elevii către o dezvoltare multilaterală care să îmbine armonios curriculumul școlar cu abilitățile sociale. În spiritul acestei tradiții, prof. director Major Csaba a fost primul care a susținut derularea proiectului în școală, reușind să vadă potențialul acestuia și beneficiile pe care le va aduce elevilor și profesorilor deopotrivă. I s-au alăturat prof. Ileana Selejean și prof. Ovidiu Toderici, care s-au ocupat direct de coordonarea și organizarea unora dintre activități.
Pe piaţa muncii
Principalul obiectiv al proiectului este să sprijine și să îndrume elevii să pătrundă cu succes pe piața de muncă, prin transferul excelenței din mediul școlar în cel profesional. Din cadrul Colegiului Național „Moise Nicoară” au fost selectați 26 de elevi, pe baza rezultatelor școlare obținute și au fost împărțiți în 5 grupe, fiecare grupă propunând o anumită afacere.
„Din perspectiva jocurilor de teambuilding – ne-a declarat eleva Laura Tabără – am reușit să comunicăm liber și productiv cu ceilalți participanți și să ne închegăm ca grup pentru a fi mai sensibili și receptivi la nevoile celorlalți. Privind retrospectiv, îmi dau seama că s-a anticipat astfel în mod ludic colaborarea noastră pentru realizarea planurilor de afaceri, prin încurajarea lucrului în echipă și suportului reciproc.
Din punct de vedere individual, am avut ocazia de a reflecta asupra abilităților și lipsurilor mele, de a le analiza și sintetiza pentru a-mi forma o imagine mai clară asupra propriei persoane. Cu ajutorul doamnei consilier Laura Tripa, am reușit să îmi privesc slăbiciunile dintr-o perspectivă pozitivă, am ajuns să înțeleg că ele sunt de fapt doar punctele forte cărora nu le-am dedicat suficient timp și atenție.
Cea de-a doua etapă a proiectului a constat în deplasarea elevilor la Atelierele Rezidențiale. Am fost «forțați» să ieșim din zona de confort, am înfruntat incomoditatea unor situații, și am reușit să punem bazele unei exprimări cât mai eficiente a ceea ce gândim, să fim inventivi și să ne susținem părerile ferm fără a le desființa pe cele ale colegilor noștri”.
Planuri de afaceri
Următorul pas în proiect a fost redactarea planurilor de afaceri. Organizarea a fost încredințată în totalitate elevilor, ceea ce este un început în conturarea atitudinii de independență și de seriozitate. S-au urmat cu meticulozitate toți pașii implementării reale a unui plan de afaceri și, fără îndoială, experiența acumulată în acest proiect va fi foarte utilă.
Câteva impresii
• Sebastian Fogarassy, XI A: „Proiectul a fost și este în continuare foarte interesant; o experiență pe care aș repeta-o oricând aș avea ocazia. Am învățat multe lucruri legate de economie, contabilitate și antreprenoriat. Workshop-ul a fost extrem de interactiv și m-a făcut să lucrez în echipă cu mulți oameni pe care nu îi cunoșteam. Pot spune așadar că m-am dezvoltat și din punct de vedere social.”
• Iulia Bock, XI A: „Proiectul mi se pare foarte util pentru toți elevii, oricare ar fi domeniul pe care vor să îl studieze după terminarea liceului. E adevărat că cei care nu sunt atrași de facultățile de Management nu se pricep la fel de bine ca cei pe care un asemenea domeniu îi atrage foarte mult, dar e bine să înveți de toate.”
• Elena Roșu, XI A: „Acest proiect este cea mai bună oportunitate pentru elevi de a experimenta domeniul managementului prin activități diverse și atractive. Am învățat să lucrez în echipă, să găsesc soluții în situații-limită, să îmi exprim opinia fără ezitări. Am înființat propria firmă virtuală alături de echipa mea, experiență inedită pentru noi. Mă bucur că am ales să particip și cu siguranță voi aplica abilitățile dobândite.”
Iasmina Popa, XIA: „Rezidențialele de la Petroșani mi-au plăcut cel mai mult, deoarece au fost interactive. Am învățat să lucrăm în echipă cu elevi din alte orașe cu care am păstrat și legătura. Personal, proiectul m-a ajutat și pe plan social, prin comunicarea cu ceilalți, dar și pe plan profesional”.
Până în decembrie
Proiectul va continua până în decembrie a.c., urmând activități ca: Biblioteca vie – întâlnire cu persoane cu experiență în management și împărtășirea experienței acestora cu elevii, Târgul Firmelor de Exercițiu și o vizită la Școala Studio din Marea Britanie pentru 50 de elevi din proiect.
Citiți principiile noastre de moderare aici!