ARAD. Un drum care ar trebui să fie „ca-n palmă”, dar se află sub orice critică, va fi restricţionat pentru traficul greu, anunţă Consiliul Judeţean Arad. Drumul judeţean 792, care face legătura între Socodor şi Nădab, o şosea care era anunţată drept centură a oraşului Chişineu Criş, spre vama Vărşand, se află în modernizare de doi ani şi jumătate.
Lucrările trebuiau finalizate încă din vara anului trecut, însă firma care a câştigat contractul, respectiv Inteco Holding, bate pasul pe loc, după ce nu a reuşit să identifice soluţia tehnică pentru a realiza o lucrare de calitate. Asfaltul a cedat pe toată porţiunea de cinci kilometri, iar craterele şi burduşirile fac din acest drum nou să arate ca o şosea veche de zeci de ani. În tot acest timp, Consiliul Judeţean s-a gândit să „protejeze” acest drum nou şi să instituie restricţii de circulaţie.
„Sectorul de drum DJ 792 km 0+000-5+000 Socodor – Nădab se desfășoară în proximitatea rezervației Natura 2000 – ROSCI0231 Nădab – Socodor – Vărşand, respectiv rezervația cu soluri sărăturate de la Socodor. Proximitatea față de această rezervație afectează calitatea terenului de fundare în această zonă fiind descoperite foarte multe izvoare cu un debit variabil care afectează infrastructura drumului în mod negativ. Monitorizarea debitelor acestor izvoare conform recomandării proiectantului şi a locurilor unde apar necesită o perioadă de minim 2 ani”, se arată în introducerea unui proiect de hotărâre care face referire la instituirea de restricţii pe acest drum.
„Construirea drumului expres Arad – Oradea, parte a traseului Via Carpatica, care se află în stadiul de elaborare a proiectului tehnic, va modifica semnificativ traseele și rutele din zonă, în special pentru traficul greu. O dată cu începerea lucrărilor la drumul expres Arad – Oradea este necesară o cantitate foarte mare de materiale (balast, piatră), iar transportul acestora pe acest drum ar duce implicit la distrugerea totală sau parţială a acestui drum, necesitând ulterior costuri enorme sau reparaţii, după caz”, se mai arată în documentele CJA.
Doar traficul uşor
Aşadar, ţinând cont că se preconizează o creştere semnificativă a traficului greu în zonă, Direcţa Tehnică din cadrul Consiliului Judeţean ţine să instituie restricţii pentru ca încărcăturile de balast şi piatră să nu distrugă un drum gata distrus.
„În aceste condiții, tronsonul DJ 792 Socodor – Nădab va fi tranzitat doar de traficul ușor. Investirea unor sume importante din bugetul local al Consiliului Județean Arad în acest moment pe acest sector de drum nu este oportun şi justificat. Pentru a proteja investiția Consiliului Județean Arad și pentru a respecta prevederile contractului de finanțare, se impune instituirea unei limitări a masei maxim admise la 7,5 tone”, susţin cei de la CJA.
Este menţionată şi legea care permite instituirea unor astfel de restricţii: Conform art.44 alin. 2 din O.G. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată cu modificările și completările ulterioare pentru protecţia unor sectoare de drumuri, administratorul acestora poate institui restricţii de circulaţie, semnalizate corespunzător, privind categoriile de transport, viteză, perioadele şi intervalele orare, masele şi/sau dimensiunile maxime admise ale vehiculelor ce pot utiliza sectorul respectiv, în conformitate cu prevederile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor sau al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, după caz, şi al ministrului afacerilor interne, cu informarea prealabilă, inclusiv asupra variantelor de rute alternative, a Ministerului Transporturilor, a poliţiei rutiere şi a utilizatorilor.
„Instituirea restricției de circulație asupra drumului județean DJ792 la 7,5 tone conduce la: asigurarea stării de viabilitate a drumului judeţean în condiţii optime; diminuarea costurilor asupra întreținerii infrastructurii rutiere; asigurarea siguranței circulației rutiere”, mai spun cei de la CJA.
Perioada de aplicare a restricției de circulație va fi permanentă de la data intrării în vigoare a hotărârii consiliului județean. Drept urmare, vor fi montate limitatoare de gabarit, dar vor exista şi presemnalizări şi semnalizări pentru gabarit şi tonaj.
Hotărârea va fi supusă votului în şedinţa care va avea loc miercuri, 27 septembrie, urmând ca, în perioada imediat următoare, să apară restricţiile pe acest sector de drum.
Trimite articolul
XDrum făcut de baronul de arad, finu lu falcao… Numai că spre deosebire de polul sărăciei vaslui, dna-ul îi protejează la polul hotiei harad…
Cioncu ce zice ?
Merge sa inaugureze restrictiile ?
-
Eu zis să margă, că ie pită și sare în zonă, multă pită…
acolo e praf toata zona aia, au distrus tirurile drumurile judetene care nu-s facute sa suporte greutati peste 7,5t;
macea-graniceri-pilu-socodor
În ce HAL au mai ajuns și DĂȘTEPȚII ăștia că nu mai știe să facă un DRUM da o AUTOSTRADĂ .Zici că vin de la GRĂDINIȚĂ cu toate SCUZELE pe care le auzi din GURA lor mincinoasă
dar bucata de drum dintre Masca si Maderatse mai asfalteaza vreodata?!
ori solutia tehnica gasita aici e pietruirea drumului??
-
Nu are rost asfaltarea, ca se poate ocoli prin Pancota 😁😁😁
Hotomania conduce Romania!
Chiar la intrarea pe bucata sifonată, saptamanal stau masinile protectoare ale drumurilor, ISCRTI-ul. Pai ce sa mai inteleaga omul despre aplicarea legilor, corectitudine si dreptate? Sau defapt asta este exemplul fidel din spatele mecanismului? Aia ce si-au batut joc de toti oamenii care au nevoie de centura respectiva, sau alte cate si mai cate sunt acoperiti cu legea, relatiile, functiile, banii, etc. iar celorlalti li se aplica legea (unora) depinde si aici de ai cui sunt. Sau voi le faceti loc AUR-istilor sau UE-Marxistilor? Mustr-avar sa va mustre, ca sa nu va muste de nesatui!