Societatea comerciala Transdara este o societate pe actiuni infiintata in anul 1991 pe vechea structura a Intreprinderii de Transporturi Auto Arad (I.T.A. Arad). In anul 1999 societatea a fost cumparata de Holdingul Atlassib care prin investitiile efectuate a adus firma la standardele actuale. Din punct de vedere logistic societatea dispune de autogara, parc auto, atelier de reparatii, statie I.T.P. Care, toate, au contribuit la functionarea societatii in interesul cetatenilor municipiului si judetului Arad, de la infiintare pana in prezent societatea desfasurand in continuu activitati de transport public de calatori judetean si interjudetean.
Prin licitatia de atribuire a treseelor pentru transportul public judetean de persoane din luna decembrie 2013, trasee care urmau sa fie efectuate in perioada 2014 – 2019, societatea Transdara a fost depunctata in mod nelegal (astfel cum s-a stabilit in mod definitiv prin sentinta civila nr. 2102/10.08.2016 pronuntata de Tribunalul Arad in dosarul civil nr. 10056/108/2013, astfel cum a fost modificata prin decizia civila nr. 381/27.01.2017 a Curtii de Apel Timisoara) cu 10 puncte, instanta dispunand anularea deciziei de depunctare. Consecinta anularii acestei decizii a fost reluarea sedintei de atribuire a traseelor, cu refacerea punctajului fara depunctarea noastra cu 10 puncte.
“Admite în parte acţiunea în contencios administrativ formulată şi precizată de reclamanta SC Transdara SA, în contradictoriu cu pârâtele Agenţia Rutieră Română prin Agenţia Teritorială Arad, Autoritatea Rutieră Română, Centrul Naţional pentru Managementul Societăţii Informaţionale şi pârâtul Consiliul Judeţean Arad, având ca obiect contestaţie la licitaţia privind atribuirea programului de transport interjudeţean 2013 – 2019 şi în consecinţă dispune: Anulează decizia de depunctare a SC Transdara SA cu 10 puncte din data de 07.12.2013 luată de către Centrul Naţional pentru Managementul Societăţii Informaţionale şi de către Autoritatea Rutieră Română în cadrul licitaţiei organizată în perioada noiembrie – decembrie 2013, pentru atribuirea traseelor cuprinse în programul judeţean de transport valabile de la data de 01.01.2014 până la 30.06.2019. Obligă pârâţii Autoritatea Rutieră Română şi Centrul Naţional pentru Managementul Societăţii Informaţionale să reia şedinţa de atribuire traseu transport interjudeţean Arad fără aplicarea criteriului prevăzut de dispoziţiile punctului 6 din Anexa nr.2 la O.M.A.I nr. 240 din 04.10. 2012 şi de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nr. 1614 din 1.11.2012 precum şi a dispoziţiilor pct. 6 din Anexa nr. 2 din Ordinul nr. 1640 din 8.11.2012 emis de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Respinge cererea precizată de reclamanta SC Transdara SA pentru atribuirea traseelor executate de către transportatorii declaraţi câştigători la licitaţia din 2013 şi eliberarea de noi licitaţii de transport interjudeţean în sarcina reclamantei. Obligă reclamanta SC Transdara SA la cheltuieli parţiale de judecată în sumă de 2100 lei ce se vor achita pârâtei Autoritatea Rutieră Română.”
In urma refacerii punctajului, S.C. TRANSDARA S.A. a fost declarata castigatoare a licitatiei si a fost repusa in dreptul de efectuare a celor 12 trasee judetene si interjudetene. Prin urmare, formularea din articol conform careia S.C. J & R CAR S.R.L. “a fost lasata fara noua rute in judet” este improprie, fiind vorba , de fapt, despre repunerea in drepturi de catre Consiliul Judetean Arad a societatii Transdara si nu despre “oferirea” catre societatea noastra a acestor trasee. Consiliul Judetean Arad nu a facut decat sa puna in aplicare o hotarare definitiva a instantei.
Apreciem ca demersurile facute de societetea J&R CAR S.R.L. de suspendare a hotararii nr. 232/18.09.2017 a Consiliului Judetean Arad reprezinta doar o incercare a tergiversare a punerii in executare a unei hotarari definitive a instantei, cu scopul de a prelungi nejustificat efectuarea de catre S.C. J & R CAR S.R.L. a celor 9 trasee la care se face referire in articolul publicat, in defavoarea S.C. TRANSDARA S.A.
Societatea noastra a pregatit parcul auto necesar pentru efectuarea traseelor, astfel ca publicul calator din judetul nostru nu ar fi fost afectat sub nicio forma prin preluarea de catre S.C. TRANSDARA S.A. a acestor trasee (care au fost efectuate tot de catre societatea noastra si inainte de anul 2014).
Consideram ca pentru o corecta informare a cititorilor ar fi fost recomandat sa aveti si punctul nostru de vedere, ca parte vizata de informatiile pe care le-ati publicat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!