Consiliul Județean Arad anunţă finalizarea „celui mai ambițios proiect derulat în ultimii ani, în infrastructura rutieră, împărțit în două loturi: modernizarea drumului Arad-Pâncota și reabilitarea tronsonului Buteni-Pâncota”, după cum a spus Iustin Cionca, preşedintele instituţiei, în cadrul unei conferinţe de presă.
Potrivit acestuia, lucrările de execuție aferente lotului 1, tronsonul Arad-Pâncota au fost finalizate. Pe acest tronson au fost modernizați 29,82 kilometri, suma plătită pentru această lucrare fiind de peste 80 de milioane de lei, majoritatea din fonduri europene nerambursabile, în cadrul POR 2014-2020.
„Nu sunt foarte mulţi cei care au crezut în acest proiect, prin care am modernizat unul dintre cele mai circulate drumuri din judeţ. Şi vă reamintesc că ne-am atras suficiente critici, de la faptul că drumul ar fi prea îngust, în condiţiile în care, de fapt, este chiar ceva mai lat decât a fost, la faptul că are şanţuri prea adânci pe margini. Am explicat că ele sunt necesare să prevenim spălarea fundaţiei şoselei, aşa cum a indicat proiectantul. A existat şi scepticismul că nu va fi reparat niciodată. Consiliul Judeţean a reuşit să modernizeze drumul Arad-Horia-Şiria şi să îl aducă la un standard foarte bun. Din păcate, din cauza procedurilor birocratice, lucrările au durat mult. Vă reamintesc că noi am stabilit iniţial ca firma care câştigă licitaţia să muncească şi noaptea, dar de la Bucureşti ni s-a interzis o astfel de condiţie care ar fi scurtat mult timpul de execuţie. Proiectul Arad-Horia-Şiria este spectaculos. Dar fac din nou un apel public la toţi conducătorii auto să circule cu viteză rezonabilă, legală, fiindcă drumul bun te fură şi ai tendinţa să apeşi acceleraţia. Din păcate, dacă până recent se produceau accidente din cauza gropilor, acum se produc din cauza excesului de viteză. De aceea am şi solicitat Poliţiei Rutiere radare mobile şi o prezenţă foarte vizibilă pe acest drum”, a declarat Iustin Cionca.
Proiect ambiţios
Cei de la CJA au transmis că îşi propun să continue investiţiile în drumurile judeţene, fixând un ţel ambiţios.
„Consiliul Judeţean Arad modernizează sau construieşte de la zero 850 de kilometri de drumuri judeţene din totalul de 1.180 cât are reţeaua judeţeană, în cadrul celui mai ambiţios proiect din România pentru modernizarea drumurilor judeţene”, spun reprezentanţii instituţiei.
Din totalul de 850 de kilometri menţionaţi, mare parte au fost realizaţi deja, în timp ce o altă parte este inclusă în actualele programe de finanţare europeană.
Trimite articolul
Xintr-adevar , nu sunt gropi dar sunt denivelari. firmele astea locale nu sunt in stare sa faca un drum nou drept.
Nu băgati in aceeasi oala arad pancota cu mizeria de pe pancota buteni. Arad pancota e perfect făcut pe cand pancota buteni e un dezastru
Asta este drumul cu doua santuri. Ati furat banii pentru costamentul drumului si ati sapat un sant sa dati impresia ca asa era inainte. La 3 metri de santul sapat se vede santul vechi. E jenant cu un drum are doua santuri pe aceiasi parte. Cionca, ori ai furat cu ei ori esti prost si trebuie sa pleci acasa.
-
Cei care au proiectat si aprobat santurile, sa aibe parte de ele ! Doamne fereste sa vina cineva din sensul opus, ca nu ai cum sa-l eviti decat sa intrii in sant, -ca becali-… Daca cineva ar avea probleme la masina, sau in caz de urgenta, NU are unde sa se refugieze, decat cu jumatate de masina pe carosabil !! Sant multi care circula cu bicicleta pe acel drum… nu au loc de asa ceva, decat pe carosabil, saracii, se expun la accidente ca nu au de ales
In rest, drumul e “foarte modern”…
Da este un drum bun ! A durat ceva timp dar o treabă făcută bine și cu răspundere este ceea ce era necesar ! Ce trebuie să țină șoferii cont este că respectarea normelor de circulație este cel mai important lucru și că dacă fiecare participant la trafic respectă regulile impuse nu are cum să ajungă în șanțul de pe marginea drumului, chiar și respectarea condițiilor meteo sunt necesare iar cei ce se cred Șchumacherii șoselelor ar trebui pedepsiți pt. că acest drum este pt. a fi circulat normal condițiilor de la noi din țară nu pt. verificat viteza maximă a vehiculelor de tip no limits tip autobandă !
-
Pavels, vad ca ai minte; te-aş pune şef!
Ar fi fost modernizat daca il faceau 2 benzi pe sens macar Arad – Siria, pentru ca e drumul ce leaga toate comunele si satele de la Moneasa, sa zicem, Sebis, Ineu, Pancota, plus cei care vin dinspre Ghioroc, Minis, Cuvin…
Cei care au proiectat si aprobat santurile, sa aibe parte de ele !
In timpul lucrarilor nu au fost si nici nu sant semnalizate din timp utilajele si muncitorii. Te trezesti dintr-o data in fata cu buldozere, camioane, “lopatari”… E foarte periculos pentru toti !
Acest drum “modernizat” e plin de noroi si praf adus de pe camp de utilajele agricole si ca mioanele de la acea balastiera ilegala, care a fost “amendata si inchisa” de cateva ori, dar inca face praf si mizerie pe sosea ! Ce sa mai amintim de latimea drumului…
Se pare ca ati uitat sa modernizati 4km de drum de la Masca spre Maderat.Din lunile Mai-Iunie aprox stationeaza acest tronson.Bucse bune si capeti de bara va doresc!!
Drumul Mâsca – Căsoaia zace în uitare !!!
Nu va e rusine? Cum arata drumul Măderat – Buteni? Cine mai sparge drumul sa faca podetele dupa ce e turnat asfaltul?
Am tot respectul pt domnul Cionca dar este momentul ca la CJA sa vina o femeie, o femeie simpla dar în același timp o adevărată doamnă, am tot respectul pentru ea și partenerul ei de viață care este numai bun sa preia frâiele municipiului atât de greu încercat și capsat de interese meschine. Și veți vedea atunci treabă și hărnicie. Am toată încrederea în aceasta femeie simplă, cu demnitatea și hărnicia bunului simt de la țară care va schimba județul în bine.
Trebuia trâmbițat cu fast la sfârșitul termenului de execuție, ca s-a încheiat lucrarea,altfel UE cerea banii înapoi. Cine își zice ca “am realizat drumul” trebuie tras și la răspundere pt defectiunile ce exista sau apar pe el.