ARAD. Interpretarea muzicală, arta plastică și interpretarea teatrală sunt terapii care pot aduce un beneficiu direct persoanelor cu dizabilități, iar profesorii de la Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi” au înțeles importanța acestor arte. În cadrul proiectului „Terapia prin artă”, finanțat de Centrul Municipal de Cultură Arad, Colegiul de Arte vine în sprijinul persoanelor cu dizabilități, colaborarea fiind cu Centrul de zi „Opal” și Asociația „Amadis”.
„Proiectul nostru a început în aprilie și se desfășoară până în luna noiembrie. Conducerea școlii, prin reprezentanții ei, doamna director Tudoran Marinela și doamna director adjunct Tămaș Anda, a fos mereu alături de noi oferind sprijin atât financiar cât și logistic și uman.
La activitățile de la centru, alături de mine, au fost mereu implicați profesorii coordonatori Petrugan Oana, Edina Soos și Nicolae Brânzeu. Scopul acestui proiect este conștientizarea elevilor privind problematica dizabilităților și facilitarea participării persoanelor cu dizabilități la activități cotidiene sociale prin artă, ca formă de terapie”, a transmis responsabil de proiect, prof. Emanuela Sandu.
Obiectivele, în cifre
Pe grupuri specifice, proiectul celor de la „Arte” își propune: *formarea deprinderilor specifice artelor plastice ca formă terapeutică pentru 20 tineri; *formarea deprinderilor de interpretare teatrală ca formă de terapie pentru 20 tineri; * informarea a 600 de elevi privind specificul persoanelor cu dizabilități. Proiectul are un buget de 4.500 de lei fiind finanțat de Centrul Municipal de Cultură Arad, din care 500 de lei reprezintă finanțarea din fondurile proprii ale Colegiului de Arte „Sabin Drăgoi” Arad.
„Arta, prin specificul său, poate determina și forma un comportament care să le întărească încrederea în forțele proprii, stare rezultată prin interpretarea unui act artistic. Din grupul țintă fac parte tineri cu nevoie speciale, membrii ai Centrului de zi pentru peroane cu dizabilități <Opal> și Centrul de zi <Amadis>. Formarea deprinderilor de interpretare muzicală ca formă de terapie dă posibilitatea tinerilor de a-și dezvolta creativitatea și atenția, aspecte importante în viața de zi cu zi. Astfel, se organizează trei activități generale, derulate, fie în cadrul asociațiilor de unde provin tinerii cu dizabilități, fie în cadrul Colegiului de Arte. Prin artele plastice, modelaj, desen grafic sau culoare, tinerii își dezvoltă motricitatea fină, precum și observația cromatică. Elevii colegiului au rolul de formatori în aceste activități, ei urmărind modul de lucru al tinerilor cu dizabilități și intervenind în vederea corecțiilor necesare. Nu în ultimul rând, formarea deprinderilor de interpretare teatrală se va concretiza în luna noiembrie, în Sala de Festivități a colegiului printr-o punere în scenă a unui spectacol cu momente muzicale și teatrale. Recuzita necesară este realizată de elevi ai colegiului, materialele necesare fiind achiziționate prin proiect”, a mai explicat Emanuela Sandu.
Peste așteptări
În final, coordonatorul proiectului a punctat că până în prezent „din discuțiile purtate cu conducerea centrului, cu psihologul și consilierii din centru, rezultatele au depășit așteptările noastre. În urmă întâlnirilor noastre au rezultat îmbunătățiri la nivel emoțional și motric”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!