Din nefericire, Filarmonica nu va reuşi să-i „adăpostească“ pe toţi iubitorii de muzică. La fel ca şi la primul concert Night of Queen, care a avut loc în data de 8 octombrie a anului trecut, şi acum vor exista arădeni care nu vor apuca să intre în sala de concerte.
Dacă în octombrie locurile au fost neîncăpătoare, de data aceasta nebunia va atinge paroxismul. Cererile pentru bilete au fost cel puţin triplate din partea publicului spectator.
Nu este însă totul pierdut. Va exista un al treilea concert Night of Queen în luna octombrie din acest an.
Another One Bites the Dust, Flash, A Kind of Magic, Love of My Life, Radio Ga Ga, Who wants to Live Forever, Long Hot Night (John Coinman – Teddy Morgan, singura piesă din concert care aparţine formaţiei de muzică condusă de actorul Kevin Costner. Piesa va fi înregistrată şi trimisă lui Kevin Costner. Există posibilitatea ca în urma opiniei pe care şi-o va forma, Filarmonica de Stat din Arad să colaboreze cu marele actor hollywoodian),
The Show Must Go On, We Will Rock You, Bicycle Race, Somebody to Love, Friends will be Friends, Barcelona, Killer Queen şi Bohemian Rhapsody sunt cele 15 titluri celebre care vor fi interpretate joi seara de către Corul Academic şi Orchestra Simfonică a Filarmonicii de Stat din Arad, sub conducerea maestrului Horst Hans Bäcker. Aranjamentul pieselor pentru cor şi orchestră au fost realizate de către acelaşi dirijor.
Cum a luat naştere Queen vocal-simfonic
Queen – grupul idol al iubitorilor rockului ultimelor decenii, devine în opinia unui muzician cultivat al generaţiei de astăzi temă simfonică de o nebănuită amploare. Sonorităţile şi ideile fascinante ale acestei muzici, predispuse parcă pentru o interpretare la scară mare îl determină pe Horst Hans Bäcker să reflecteze încă din studenţie la o „transpunere” în planul aparatului clasic, în dispunerea lui cea mai bogată, vocal-instrumentală.
Impresia sonoră lăsată de original este în opinia compozitorului Horst Hans Bäcker „aceea a unei muzici destinate nu numai unei formaţii rock cu număr limitat de interpreţi ci şi orchestrei şi corului”, iar lucrarea principală, cea care l-a determinat să „rescrie” muzica uneia dintre cele mai prestigioase formaţii rock ale anilor 70 – 80, a fost Bohemian Rhapsody, „adevărată operă în miniatură, cu schimburi de caractere muzicale şi ritmice şi un text care dezvoltă o poveste în întregul ei”.
Ideile din studenţie vor prinde contur în 2006, într-unul din programele Filarmonicii din Timişoara. Au fost reformulate şi orchestrate: One Vision, Who Wants To Live Forever, Bohemian Rhapsody şi We are the Champions, iar confruntările cu publicul şi interpreţii de atunci i-au adus compozitorului confirmarea şi convingerea că „timpul de astăzi este oportun pentru a aduce Queen pe scena clasică, pentru că deopotrivă, muzicienii şi auditorii prezentului şi-au petrecut tinereţea cu muzica de Queen iar pentru cei care nu s-au interesat până acum de muzica clasică, dar o iubesc pe aceea a emblematicei formaţii, aceştia sunt deschişi pentru experimente şi cu siguranţă interesaţi să îşi asculte muzica preferată şi în alte versiuni.”
Primelor dintre favorite li s-au mai adăugat până în 2009 alte 11 titluri, A Kind of Magic, Barcelona, Flash, Love of My Life, Friends Will Be Friends, Radio Ga Ga, Bicycle Race, We Will Rock You, Somebody to Love, Another One Bites the Dust, Killer Queen, hituri clasice, care au putut fi auzite pentru prima oară în formula propusă de muzician, în luna octombrie, la Arad. Succesul acestui nou tip de spectacol simfonic a făcut ca la cererea publicului auditor, să reluăm Night of Queen în aceeaşi stagiune de concerte, la o distanţă de câteva luni.
Horst Hans Bäcker nu se opreşte însă aici. Long Hot Night , unul din succesele semnate de Kevin Kostner şi Modern West, „simfonizate” şi prezentate în premieră în concertul de joi seara, lasă să se întrevadă traiectoria următorului său proiect.
V.F.
Citiți principiile noastre de moderare aici!