Zeci de telefoane, sute de programări, nerăbdare şi multă agitaţie. Aşa a început la Arad mult-aşteptatul program de reînnoire a parcului auto din acest an. Deşi, oficial, Rabla 2011 a demarat cu mai bine de trei săptămâni în urmă, arădenii merg, încă, la relanti.
Problemele au apărut în momentul în care cele două companii din municipiu ce se ocupă de colectarea fierului vechi nu au primit aprobare de la Bucureşti, deşi în anii anteriori nu au existat astfel de probleme.
Reprezentanţii companiilor ne-au explicat cum, dintr-un exces de zel al unor angajaţi, au fost nevoiţi să îşi refacă dosarele întrucât „nu aveam o ştampilă pe o anumită pagină, sau alte mici detalii”.
În tot acest timp, alte două centre de colectare au fost aprobate pentru judeţul nostru, însă acestea se află în Vladimirescu şi la Odvoş, companiile fiind participante pentru prima dată în acest program.
Pe lângă aceste probleme, centrele de colectare trebuie să facă zeci de drumuri la Bucureşti după tichetele valorice, întrucât legislaţia nu le dă voie să primească mai mult de 100 de bucăţi o dată. Fiecare drum presupune, însă, cheltuieli, timp pierdut şi… alte dosare completate.
„Ne sună telefoanele non-stop! Nu mai rezistăm!”. Aceasta este imaginea din centrele de colectare a fierului vechi din municipiu care au fost până în acest an acreditate în cadrul programului Rabla.
Deşi au participat, an de an, în programul guvernamental, stupoare: în acest an încă nu au primit autorizarea centrului. Reprezetanţii lor susţin că respingerea dosarului a fost făcută datorită unor „mici detalii birocratice”. Cu toate acestea, în judeţul nostru sunt autorizate două centre de colectare, participante pentru prima dată la Rabla: unul situat în Vladimirescu, celălalt în localitatea Odvoş.
Problema drumurilor
Firmele de colectare se plâng şi de faptul că birocraţia îi obligă să facă zeci de drumuri la Bucureşti pentru a primi voucherele: „Nu primim decât 100 de tichete o dată, iar acestea nu pot fi ridicate decât de directorul companiei. Anul trecut am eliberat 1850 de tichete valorice, ceea ce a însemnat pentru noi 19 drumuri Arad- Bucureşti, zeci de dosare şi zeci de ore de aşteptare”.
Întârzierile privind acreditarea centrelor de colectare din muncipiu au efecte şi asupra arădenilor care doresc să îşi caseze maşinile. Unii dintre aceştia fie şi-au pregătit deja dosarele, fie au încheiat contracte de leasing pentru autovehicule noi plătind avansul, iar acum riscă să fie nevoiţi să reia totul de la zero, dacă le vor expira actele.
Mii de casări pe ţară
Potrivit Administraţiei Fondului de Mediu, după trei săptămâni de la demararea programului, au fost casate 6.900 de autovehicule, însă nu a fost depusă nicio cerere de decontare pentru achiziţionarea unei maşini noi.
A.P.
Cupoanele „Rabla” se negociază pe net
Citiți principiile noastre de moderare aici!