„Noi suntem prezenți în toate domeniile cu care se intersectează un autovehicul pe parcursul perioadei de exploatare, de la piața componentelor auto, la controalele efectuate în atelierele de reparații, în stațiile de inspecție tehnică periodică sau în atelierele TLV și până în piața centrelor de dezmembrări de mașini. Doar anul trecut am blocat, după ce am răspuns solicitărilor venite din partea autorităților vamale, 18 transporturi de componente auto neconforme cu normele europene.
Existența în piață a pieselor auto de calitate nu este o garanție că reparațiile sunt conforme, dacă operațiunile nu se desfășoară în atelierele autorizate RAR, aproximativ 12.500 la număr la finalul anului trecut. Pe site-ul www.rarom.ro este disponibilă lista service-urilor autorizate, detaliată în funcție de tipul de intervenție pentru care este autorizat service-ul respectiv. Țineți cont de faptul că un atelier autorizat pentru tinichigerie, de exemplu, nu poate efectua în siguranță intervenții asupra sistemelor esențiale ale unui vehicul”, au transmis reprezentanții RAR.
„Le recomandăm posesorilor de autovehicule să se gândească din următoarea perspectivă la economia pe care cred că o fac atunci când aleg să meargă într-un atelier improvizat. În cazul în care calitatea lucrărilor nu este cea dorită, nu există o garanție reală pentru intervenția efectuată, iar apoi intervine dificultatea în a demonstra că autovehiculul a fost reparat în acel atelier, atunci când sesizați autoritățile. Altfel spus, acțiunile legale împotriva persoanelor neautorizate care desfășoară activități de reparații necesită mai mult timp și mai multe resurse implicate”, punctează Mihai Dogărescu, șeful Direcției Supraveghere Piață.
„Nu credem că singurul scop este acela de a aplica sancțiuni, ci de a ne asigura că tot acest lanț de activități funcționează corect pentru a atinge singurul obiectiv care contează cu adevărat: siguranța noastră în trafic, fie că suntem conducători auto, pasageri sau pietoni. Totuși, anul trecut am desfășurat peste 4.500 de acțiuni de control în toată zona de competență (ateliere de reparații, ateliere TLV, parcuri de dezmembrări etc), iar pentru abaterile constatate s-au aplicat sancțiuni în valoare de 7,3 milioane de lei și s-au dispus măsuri complementare. Atunci când, în urma sesizărilor și acțiunilor de control, depistăm persoane fizice neînregistrate fiscal care desfășoară activități de reparații auto, sesizăm autoritățile competente să investigheze din punct de vedere legal. Vedem, așadar, că supravegherea pieței este o acțiune complexă, pe care o desfășurăm pe toate palierele pe care avem competență, cel mai nou segment fiind supravegherea pieței online. RAR își orientează resursele și spre analiza și supravegherea acestei piețe în care activează producătorii/importatorii/distribuitorii de autovehicule, echipamente, piese de schimb şi materiale destinate autovehiculelor rutiere, cât și prestatorii de servicii de reparaţii, de reconstrucţie sau de dezmembrări ale autovehiculelor rutiere”, au mai ținut să precizeze cei de la RAR.
Trimite articolul
XAtentie sa aibe institutiile statului, nu eu. Ca eu va platesc pe voi, ANPC, RAR si altii sa vegheati asupra respectarii normelor. Nu va fac eu treaba si devin detectiv si expert in piese auto ca asa vi se nazare.