O colaborare între Registrul Auto Român, companiile de asigurări şi service-urile auto s-a concretizat într-un program prin care putem afla dacă maşina pe care vrem să o cumpărăm a fost implicată în vreun accident pe teritoriul României. Pe pagina de internet a RAR vom putea verifica, în numai câteva minute, tot istoricul de daune al vehiculelor. „În doar câteva minute, puteţi afla informaţii despre majoritatea vehiculelor pentru care au fost înregistrate oficial, la societățile de asigurări, avarii produse pe teritoriul României. Acest lucru este posibil prin intermediul aplicaţiei Istoric Vehicul, disponibilă pe site-ul oficial al instituţiei, www.rarom.ro”, anunţă reprezentanţii RAR.
Cum aflăm?
Cei de la RAR ne explică şi modul în care putem afla dacă maşina second-hand pe care vrem să o cumpărăm a fost sau nu implicată în vreun incident rutier. „La interogarea prin aplicaţia Istoric Vehicul, împreună cu informaţiile oferite gratuit de RAR (de exemplu valoarea indicată de odometru) se precizează şi faptul că pentru acel vehicul există disponibil un istoric de daune, care poate fi oferit contra cost. Tariful este de 35 de lei şi se achită online. Pentru a accesa aplicaţia, clienţii trebuie să introducă seria de caroserie/saşiu şi o adresă de e-mail validă. În situaţia în care clientul doreşte să obțină istoricul de daune al autovehiculului, el este redirecţionat către zona de plată cu cardul, iar apoi va primi prin e-mail Istoricul de daune. Acesta conţine următoarele informaţii: zona de avarii, inclusiv poziţionarea acestora pe un vehicul – machetă; intervalul valorii devizului de reparaţie; intervalul indicaţiei odometrului la data întocmirii devizului; dacă a fost o daună majoră din punct de vedere economic; dacă au fost afectate principalele elemente de siguranţă sau din structura de rezistenţă”, ne explică cei de la RAR.
Trimite articolul
XIn sfârșit se întâmplă și ceva bun. Ar trebui și mașinile care au fost dăuna totala sa nu mai poată fi asigurată . Sa se anuleze imatricularea. O să se ajungă daca nu sa ajuns ca o mașina dăuna totala sa fie plătită de mai multe ori.
-
Zicu, tu stii ce ii aia dauna totala?
-
Ești pe lângă amice, mână pe carte și documentare. Dauna totala nu înseamnă că este distrusa mașina, costurile de reparație luate amănunțit depășesc valoarea de piață a autovehiculului…
-
Zicu! s-a ajuns….. 🙂
Dauna totala e atunci cand devizul estimativ de reparatie eliberat de service este mai mare decat considera asigurarea ca merita.
In cazul asta asigurarea ii da pagubitului bani, nu mai repara masina.
Sau ii da si bani si epava adica masina nereparata.
Epava poate fi reparata de un service de cartier cu piese mai ieftine sau sh si poate fi pusa in circulatie.
O0 SMENUIM NOI SI PE ASTA… M gandesc la metode\
chiar era necesar sa puna asa pret? asa foame de bani este acolo? o suma modica 5, 10 lei era arhisuficient ptr a mintine infrastructura de servere
-
Te mai uiti la 35 de lei? Ți-ai găsit și tu unde sa faci economia de o “noua” mașină SH… Ma gandesc ca nu vrei sa verifici 15 serii de caroserie pe zi…
-
Se vede ca ai logan … Un spalat costa mai mult de 35lei… chiar este o suma super acceptabila.