A adunat doar 11 voturi în loc de cele 12 necesare. Este vorba de proiectul care propunea modificarea taxelor şi impozitelor locale prin redimensionarea taxelor pentru maşini care depăşesc capacitatea cilindrică de 2000 mc. Proiectul a fost dezbătut intens de consilieri, cu toate că celălalt proiect de pe ordinea de zi – preluarea Municipalului - era mult mai interesant. În cele din urmă a căzut la vot pentru că în sală erau prezenţi doar 14 consilieri, iar voturile nu au mai ieşit la număr.
Cei doi consilieri din Opoziţie prezenţi la şedinţă – Claudiu Cristea şi Camelia Răsunoiu – au votat împotrivă, în timp ce consilierul PD-L, Petru Roşu, care a avut încă înainte de comisiile reunite nemulţumiri, s-a abţinut. Cel mai probabil, fără a-şi da seama că votul său va face diferenţa dintre un proiect votat şi unul respins, Roşu a vrut doar să se opună pe jumătate celor cuprinse în proiect, spre liniştea sa sufletească. Pentru că s-a abţinut, proiectul a căzut. Primarul Falcă i-a informat imediat pe aleşi că se vor întâlni, din nou, aşa cum îi obligă legea, luni, la ora 14.00, pentru a rediscuta subiectul.
Nu se ştie de când!
Claudiu Cristea a fost singurul care şi-a motivat votul diferit de cel cerut de executiv. Încă din comisiile reunite, Cristea a precizat că e nevoie de mult mai multe lămuriri şi a cerut amânarea votării actului până la elucidarea problemelor. Alesul PNŢCD a întrebat executivul exact când intră acest proiect în vigoare, ce se întâmplă cu cei care şi-au plătit impozitul integral pentru maşina a cărei capacitate cilindrică depăşeşte 2000 mc şi a precizat că dacă actul se va aplica retroactiv, din ianuarie 2010, va vota “împotrivă” (pentru că ar fi vorba o încălcare a prevederilor Dreptului Civil), iar dacă se va aplica din 1 iulie, dată precizată undeva în text, va vota “pentru”.
Fără lămuriri!
Executivul nu a reuşit să-l lămurească pe ales asupra momentului aplicării noilor taxe pe vehicule. Reprezentantul Primăriei Arad a precizat că în normele metodologice ar trebui să se găsească această precizare, dar că acestea nu au fost încă elaborate, aşa că nimeni nu ştie de când noile taxe vor intra în vigoare. “Suntem în aşteptarea normelor metodologice care ar trebui date în 15 zile de la publicare. După aceea, vă vom putea spune care este cu exactitate procedura”, susţine executivul.
Cristea le-a explicat aleşilor că, în acest caz, “nu ştim, în fapt, ce votăm” şi a insistat încă o dată pentru amânare.
Lilioara Stepănescu, secretarul Primăriei, a precizat faptul că în actul normativ se face vorbire de data de 1 iulie, dar că “fiind criză este posibil ca să nu fie exclusă evaluarea şi recalcularea întregului an fiscal”.
Executivul a cerut consilierilor să voteze proiectul pentru că, în caz contrar, vor rămâne cu vechile taxe (deşi noile dări nu se ştie când intră în vigoare), că votul “pentru” serveşte actualizării bazei de date de la Direcţia Fiscală conform noilor prevederi guvernamentale, iar consilierul Ovidiu Moşneag le-a precizat că altfel este posibil ca cei care îşi cumpără maşinile în această perioadă să fie în imposibilitatea de a intra în legalitate.
Votul nu a curs aşa cum şi-a dorit executivul. Dar e şi luni o zi.
A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!