ARAD. Nu e ușor cu utilitățile, nici când vorbim de plata facturilor, nici când vorbim de facturarea lor, nici măcar când se face raportarea acestora la lege. ULALA indică acest lucru, acuzând compania de facturi estimate „umflate” și precizează că va continua lupta purtată cu Compania de Apă, în încercarea de a reglementa modul în care le este facturat arădenilor consumul de apă. În replică, Compania de Apă spune, pe scurt, că realizează citirea pe lege.
Războiul purtat de ULALA cu Compania de Apă e vechi, dar în aceste zile s-a scris un nou episod. Din păcate, fără rezultate notabile pentru arădeni.
Iată despre ce a fost vorba în ultimul episod al războiului purtat pentru arădeni. Potrivit comunicatului remis în această săptămână de președintele uniunii, Dorina Lupșe, „acțiunile întreprinse de către ULAL Arad în perioada aprilie 2019 – august 2020, în calitate de reprezentant al asociațiilor de proprietari din Arad, cu scopul de a determina operatorul serviciilor de alimentare cu apă și de canalizare, S.C. Compania de Apă Arad S.A să citească lunar contoarele de branșament aflate pe domeniul public și să factureze consumul efectiv de apă la utilizatorii casnici colectivi, continuă cu noi etape. Asociațiile de proprietari s-au unit în această cauză comună în speranța rezolvării situației consumului de apă estimat în exces și facturat de către Compania de Apă Arad și a refuzului de cooperare de care aceasta din urmă a dat dovadă. Până în prezent, ULAL Arad împreună cu președinții asociațiilor de proprietari sunt determinate să acționeze atât cât este necesar pentru a-și îndeplini obiectivul comun”.
Tot în comunicatul citat mai sus se indică faptul că “timp de un an și patru luni de zile, ULAL Arad a avut constant intervenții de soluționare a unei chestiuni păgubitoare, persistente în rândul asociațiilor de proprietari: necitirea lunară a contorului de branșament aflat pe domeniul public și facturarea unui consum de apă estimat de două, trei ori consumul efectiv/real de către operator. În aceste demersuri au fost transmise sesizări, în care s-a arătat modul de operare generator de prejudicii și s-a cerut intrarea în legalitate, la următoarele entități: S.C. Compania de Apă Arad S.A., Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Apă Canalizare din Județul Arad (ADIAC Arad), Consiliul Județean Arad și Instituția Prefectului din Județul Arad. În urma acestor sesizări, Compania de Apă Arad rămâne de neclintit și continuă să încalce legislația în vigoare, poate și datorită faptului că fiecare instituție abilitată, competentă, a statului pe plan local, se declară incapabilă să impună operatorului serviciilor de alimentare cu apă și de canalizare respectarea unui principiu de drept, a unui indicator de performanță, a unui regulament, a unei legi”.
Potrivit ULAL Arad, „operatorul este obligat să respecte următoarea prevedere: <Cantitățile efective de apă facturate se stabilesc astfel: pe baza înregistrărilor contorului de branșament prin citire de către personalul împuternicit al Operatorului consemnată în cartea de evidență a consumului> din <Regulamentul serviciului de alimentare cu apă și canalizare din aria de competență a unităților administrativ-teritoriale membre ale Asociației Intercomunitară Apă-Canalizare județul Arad>, prevăzut de Legea nr. 51/2006, Legea nr. 241/2006 și Ordinul nr. 88/20/03/2007 al ANRSC”.
Reprezentanții ULAL nu se opresc aici, ci declară război și celor de la ADIAC Arad.„ADIAC Arad s-a constituit cu misiunea de a îmbunătăți calitatea serviciilor și de a asigura interesul locuitorilor <în condițiile unor tarife care să respecte limitele de suportabilitate ale populației.> Din nefericire pentru utilizatorii casnici colectivi, nu numai că ADIAC nu își respectă misiunea, dar în cazul în care i se solicită intervenția într-o acțiune concretă, aceasta se declară în incapacitate de a impune respectarea propriului regulament sau de a sancționa operatorul pentru nerespectarea regulamentului. Nici Consiliul Județean Arad și nici Instituția Prefectului Județului Arad nu au acordat importanță și nu au considerat ca fiind grave neinstalarea contoarelor de branșament cu citire la distanță, prevăzute de legislația în vigoare din anul 2007, necitirea lunară a contoarelor de branșament, facturarea unor consumuri de apă estimate întotdeauna mult peste consumurile reale, contrar principiilor unui serviciu de utilități publice de interes general. Singurul sfat pe care aceste instituții superioare l-au oferit asociațiilor de proprietari a fost acela de a face demersuri singure, pe cont propriu, fără a beneficia de sprijinul acestor instituții care ar fi trebuit să acționeze până în prezent”, mai punctează trist Dorina Lupșe, președinte ULAL Arad.
Poziția Companiei de Apă
Acuzele dure lansate de ULAL în spațiu public ne-au făcut să ne întreptăm spre Compania de Apă pentru a afla poziția acesteia, în condițiile în care subiectul principal sunt arădenii și facturile care le sunt emise.
În răspunsul foarte scurt primit, Companiei de Apă Arad precizează doar că ne aduce la cunoștință următoarele: „Compania de Apă Arad aplică prevederile cuprinse în Regulamentul Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare în vigoare. Utilizatorii serviciului au posibilitatea, adusă la cunoștința lor prin intermediul facturilor apă/canal, de a comunica lunar indexul contorului, această modalitate de facturare căpătând, în ultima perioadă, o amploare din ce în ce mai mare. În prezent se iau măsuri pentru ca facturarea lunară să fie făcută în baza cantităților efectiv determinate prin citire de către angajații CAA. În cazul în care acest lucru nu este posibil, facturarea urmează a se face în una din modalitățile cuprinse în art. 12 din contractele de furnizare a serviciilor de apă și de canalizare semnate cu utilizatorii serviciului”.
O concluzie tristă
Până la urmă, singurii care ar trebui să iasă învingători din acest război sunt arădenii, iar în apărarea acestora ar trebui să sară până și autoritățile locale, chiar dacă companiile de utilitățile sunt în ograda acestora, iar ele trebuie să facă profit. Lupta autorităților ar trebui să se dea pentru facturi mai mici pentru cetățeni și servicii de calitate. Problema trebuie privită cu atenție și mai mare acum, în condițiile în care, în scurt timp, vor veni și facturile la căldură. Iar cu acelea, nu mai e, niciodată de joacă! Nu în Arad.
Trimite articolul
XCAA , una din MULTELE firme “de suflet” ale Administratiei Locale, care “capușeaza” , de ani de zile, veniturile aradenilor pentru a-si rasfata clientela de partid (angajata pe baza de P.C.R. – pile, cunostinte si relatii) si camarrila personala a liderilor.
-
Asa este .Si inca ceva : Razboi pe consumul de apa ? Saraca scoala !
-
Pline birourile alea de fâțte si de pierde-vara ce trandavesc la taclatle cafele si tigari pe la colturi si prin birouri !
E singura companie de utilități care nu are platformă de plată online cu user a facturilor și trebuie să aștept să vină factura pt a plăti prin virament bancar apa – canal. Am cunoștințe ce lucrează acolo și știu clar că e o firmă de clienți politici, cunoștințe și relații iar profesionalismul lor lasă serios de dorit…
-
Nu este singura. Nici Recons al Primariei nu are..:)
-
ReTim e gunoiele, se poate plati la ei pe site. Recons ce utilitati ofera ?
-
Păi da, și Recons, dar la ei nu am utilități de plătit…
-
bronzatule dar ce utilitati ai de la recons? amenzile de parcare nu-s facturi de utilizare a parcarilor 😛
-
sa explice RAAC de ce nu pot sa isi faca un site My RAAC , asa cum au EON si ENEL si cei ce doresc sa transmita singuri citirea apometrelor de interior ?
De ce compania apa-canal a a concediat cititorii de teren dar a extins birourile pana peste poate, angajand sute de scribalai ?!? De ce nu se pun apometre cu aceeasi sensibilitate si la interiorul caselor si la strada ?!?
De ce RAAC ne baga mana pana la cot in buzunare cu aceste practici dictatoriale si mafiote ?!?
Protectia Consumatorului de ce nu se autosesizeaza de aceste ticalosii dupa toate scandalurile izbucnite intre consumatori si o regie intesata de hoti ?
Sa se faca citire de la distanta la fiecare apartament. Sa nu mai platim noi pierderile lor de pe traseu si vecinii care-si aranjeaza contoarele.
aTREBUIE SA-SI ROTUNJEASCA VENITURILE CA SA MAI POATA ANGAJA VRE-O TREI DIRECTORI CACI 9(NOUA) SINT PREA PUTINI.
Voi știți că, COMPANIA DE APA SA Arad, lucreaza pe cate doua borderouri de citire lunare?
Da, un borderou cu citiri reale, iar celălalt cu citiri aproximative. Acest lucru il stiu concret exact de la jurista cu care m-am culcat si mi-a spus multe nereguli din acest sistem. Sa nu mai spunem de faptul că această companie greu mai accepta bransamentele individuale de la fostele case de tip “ILA” la persoanele fizice si mereu este scandal între locatari din cauza consumului de apa.
Compania de Apă Arad = firmă de familie care practică hoția pe față cu acordul autorităților incompetente
Aia nu e ,,Societate,, e grota familiilor de talhari din arad si judet, ce sug puternic de la buget Baga mana pana la umar in buzunarele aradenilor desi sunt platiti regeste ca sa trantoreasca prin birouri !
Bla,bla,bla! Simplu in 27 septembrie mobilizati P C R sa iasa la vot si sa voteze altceva decat ciuma portocalie ascunsa sub fusta ,, liberala,, altfel incet dar sigur vom ajunge in evul mediu !!!! Apropo pentru iubitorii de istorie, cautati in statistici economice pe ce loc era Aradul in perioada interbelica… si pe cel loc este acum!!!
-
Dar pe ce loc a lasat Aradul tovarasul ceasca in 1989 nu ne intereseaza tovarase sistpegaz?! Iar apropo de facturile de caldura din sezonul rece: doar cei ramasi in sistemul centralizat vor mai platii magariile CET! RESTUL SUNTEM LIBERI SI NU NE MAI INTERESEAZA mizeriile si gaura neagra la bugetul locaL numita CET HIDROCARBURI!!!
-
Chiar nu ! Eu scriam despre iesirea la vot acum in 27 septembrie !.
-