Directorul Aeroportului Interntional Timisoara, Cornel Sămărtinean, a anunţat că aerogara pe care o conduce vrea să preia Aeroportul Arad. „Aeroportul din Timişoara are o infrastructură destul de solidă, dar ea ar trebui extinsă pentru a putea face faţă tuturor solicitărilor de operare pe Aeroportul Timişoara. Încercăm şi suntem într-o fază finală a studiului de oportunitate pentru a încerca o colaborare cu Aeroportul din Arad. Încercăm şi analizăm oportunitatea chiar de preluare a aeroportului, ţinând cont că la Arad există o infrastructură care nu e folosită aproape deloc”, a declarat Sămărtinean.
Acesta aduce şi argumente pentru a-şi susţine afirmaţia. „Aeroportul Arad nu are certificate de siguranţă şi deschidere internaţională, ci doar un aeroport deschis activităţii internaţionale. Asta înseamnă că poate opera curse internaţionale numai în situaţii extreme, dar nu poate opera curse regulate”, continuă Sămărtinean.
Doar după autostrada
Cu toate că reprezentanţii Aeroportului Timisoara spun că sunt foarte aproape de a termina un studiu de oportunitate în ceea ce priveşte preluarea Aeroportului Arad, Sămărtinean spune că nu s-a consultat cu nimeni în acest sens, nici cu oficialităţile arădene şi nici cu Ministerul Transporturilor. Şi, potrivit directorului Aeroportului Timisoara, preluarea aerogării din Arad va fi posibilă doar după finalizarea autostrăzii care leagă cele două oraşe din vestul ţării.
Arădenii îi taie avântul
Reacţia autorităţilor locale din Arad nu s-a lăsat aşteptată şi a fost una cât se poate de acidă la afirmaţiile făcute de Sămărtinean. „În anul 2009, Consiliul Judeţean Arad (CJA) a propus crearea Companiei Aeroportuare Banat prin unificarea celor două aeroporturi din vestul ţării. În acea perioadă reprezentanţii Aeroportului Timisoara s-au opus, dând o tentă politică proiectului. Suntem deschişi realizării în continuare a unei asociaţii, benefică ambelor judeţe. Cât despre declaraţia directorului Aeroportului din Timişoara, un simplu funcţionar, o considerăm inoportună, lipsită de profesionalism, ceea ce ne facem să credem că a aterizat pe această funcţie din alte motive decât cele profesioale”, a declarat Nicolae Ioţcu, preşedintele CJA.
Despre gândirea timişorenilor
Nici replica directorului aerogării arădene, Dan Bălăcel, nu a întârziat. „Dorim să facem următoarea precizare: certificatul de siguranţă şi deschiderea internaţională sunt două noţiuni care nu se regăsesc în nici o documentaţie sau legislaţie care guvernează activitatea aeronautică. Aeroportul Arad este autorizat ca un aeroport deschis traficului aerian internaţional. Dorim să-i amintim directorului Aeroportului Timisoara că, în urma studiului de fezabilitate, nicidecum în urma gândirii domniei sale, vor rezulta condiţiile fuziunii celor două aeroporturi”, spune Bălăcel.
Acuze de corupţie
Directorul Aeroportului Arad nu s-a oprit aici cu declaraţiile, readucând în actualitate faptul că Aeroportul Internaţional Timişoara se află sub o anchetă a Uniunii Europene referitoare la contractul dintre aerogară şi compania Wizz Air. „Dacă tot vorbim despre gândirea domnului Sămărtinean, arătăm faptul că prin aplicată de către Aeroportul Timisoara în favoarea unei companii aeriene, finanţarea în valoare de 250 de milioane de euro pentru infrastructura aeroporturilor din România prin fonduri europene a fost blocată de către Comisia Europeană până la finalizarea investigaţiilor. Acesta este, de fapt, rezultatul activităţii domniei sale”, a mai spus Dan Bălăcel.
Diferenţe uriaşe
Pentru a întări cele declarate de el, Cornel Sămărtinean a prezentat şi nişte statistici. „În anul 2010 Aeroportul Internaţional din Timisoara a fost tranzitat de 1.136.000 de pasageri, în timp ce Aeroportul Arad a avut un flux de doar 13.257 de pasageri”, susţine Sămărtinean.
A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!