Gata. A început războiul politico-administrativ și în Zona Industrială Arad Vest. De data aceasta, protagoniștii nu sunt politicienii sau mai degrabă sunt politicieni dar nu în această calitate pornesc războiul. Primul la atac a ieșit chiar directorul DRDP Timișoara, pesedistul arădean Cristian Ispravnic.
Prin intermediul unui comunicat al instituţiei pe care o conduce, Ispravnic justifică mai întâi demersurile DRDP care, spune dânsul, s-au împotmolit în voința primarului de Arad: „Numărul mare de autovehicule aflate în tranzit și cele care transportă angajații către locurile de muncă, generează zilnic, la anumite ore, aglomerație în punctul situat pe DN 7 la km 552+073, intersecția cu singurul drum de acces către Zona Industrială Arad Vest. Pentru fluidizarea traficului, o comisie tehnică a DRDP Timișoara și reprezentanți ai IPJ Arad a analizat în teren modul de funcționare a intersecției și a constatat că reamenajarea ei, printr-un sens giratoriu temporar, ar conduce la schimbarea timpilor de așteptare”.
Tot aici se arată şi paşii făcuţi pentru sensul giratoriu care ar urma să fluidizeze traficul din zonă: „În acest sens, DRDP Timișoara a solicitat demontarea, de către Primăria Arad, a instalației de semaforizare care reglementează acum traficul în intersecție, pentru a putea demara lucrările de amenajare a unui sens giratoriu temporar, pentru a dezvolta ulterior o soluție definitivă pentru acest punct generator de aglomerație de pe DN 7, la accesul către Zona Industrială Arad Vest”.
Atacul vine la final de comunicat: „Vă reamintim că la ultima vizită la Arad a Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, acesta a explicat că arădenii care muncesc în Zona Industrială Arad Vest vor avea acces mai ușor către locurile de muncă prin amenajarea unui sens giratoriu provizoriu, lucrare întârziată pentru că primarul Gheorghe Falcă se opune ridicării instalației de semaforizare din intersecția generatoare de aglomerație”.
Atac la Drumuri
Replica a venit și ea rapid, de la primarul Gheorghe Falcă, și el în calitate de conducător de instituție (Primăria Arad). Iar în replică, piedicile nu sunt puse de edil ci chiar de DRDP. Iată ce spune Gheorghe Falcă: „Având în vedere faptul că respectivul drum este unul european extrem de tranzitat, obligaţia de amenajare a intersecţiei respective era a Guvernului PSD. De 6 ani de zile ne luptăm totuşi să obţinem respectivul tronson de drum pentru a semaforiza noi intersecţia şi tot de 6 ani de zile Căprar şi Fifor nu ne-au dat aviz favorabil de la CNADNR. În loc să amenajeze o a doua intersecţie în zonă, pentru că situaţia prezentă impune acest lucru, cei de la DRDP Timişoara vor să modernizeze singura intersecţie existentă”.
Drumul, promisiunile, voturile
Nu-i de mirare că subiectul, care testează de ani buni nervii arădenilor din zonă, a intrat acum și în atenția politico-administrativă: Zona Industrială Arad Vest aduce multe voturi, în condiţiile în care mii de arădeni își petrec orele întregi de muncă acolo și minute bune în drum spre și dinspre casă spre acea zonă.
Până la fapte, după cum se vede, drumul e lung, cu toate că, nu-i așa, toți au intenții bune (doar că sunt sabotați de ceilalți). Alegerile se joacă în acest an și la anul. Până când vor deveni şi ele istorie, poate se face ceva și pentru Zona Industrială Arad Vest. Pentru votanţi, pentru arădeni.
Citiți principiile noastre de moderare aici!