Profesorii din sistemul preuniveristar care fac parte din comisiile de înscriere pentru clasa pregătitoare sunt trimişi din casă în casă pentru a recenza familiile cu copiii de vârstă şcolară indiferent dacă vor merge în clasa I sau în cea pregătitoare. Obligaţia a venit printr-o circulară a Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad care la rândul lui pune în aplicare un articol din metodologia ministerului.
„Inspectoratele școlare județene … în colaborare cu autoritățile administrației publice locale, realizează recenzarea acestora pentru fiecare din circumscripțiile școlare”, se precizează în actul legislativ. Nu se vorbeşte de nici o retribuţie pentru această nouă sarcină a personalului didactic de care vor trebui să se achite probabil, după programul de la catedră. Misiunea lor este cu atât mai suprinzătoare cu cât aceeaşi muncă au făcut-o cu doar câteva luni în urmă recenzorii (plătiţi de către stat) în cadrul recensământului populaţiei.
Teoretic, şi chiar şi practic, există o bază de date care să conţină informaţii legate de numărul şi zona în care locuiesc aceşti copii. Ceea ce acum sunt puşi să facă profesorii este să repete o muncă făcută deja. Era mult mai simplu ca în virtutea unei bune colaborări între instituţiile statului, demonstrată de multe ori, aceste informaţii să ajungă la şcoli fără ca cineva să mai bată pe la uşile oamenilor.
Motivaţia Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad dincolo de aplicarea unei metodologii a fost aceea că în acest fel dascălii au oportunitatea de a-i convinge pe părinţi să-şi înscrie copiii la şcoala din cartier, şi în acest fel au propria evidenţă a numărului celor de vârstă şcolară care locuiesc în circumscriţia şcolară respectivă, a explicat Laura Putnic, purtătorul de cuvânt al instituţiei. Pe de altă parte dascălii sunt revoltaţi pentru că li se trasează noi sarcini, deloc plăcute în multe cazuri, fără ca să li se ofere măcar un stimulent financiar.
Evident că lupta pentru elevi este destul de acerbă între şcoli de când bugetul insituţiilor de învăţământ se calculează în funcţie de numărul acestora dar modalitatea de a-i convinge să aleagă o şcoala de cartier ar trebui totuşi lăsată la latitudinea conducerii respectivei şcoli. Greu de crezut că un profesor nemulţumit se va strădui în vreun fel s facă o bună reclamă insituţiei care îl trimite la muncă voluntară.
Citiți principiile noastre de moderare aici!