ARAD. Cinci ani de întârziere. Atât au reuşit să adune cei de la Astaldi, transformaţi ulterior în WeBuild, pe şantierul căii ferate KM 614 (Ghioroc) – cap Y Bârzava. Într-un final, ar urma să fie finalizate lucrările de pe acest sector, anunţă cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.
„Semnat în toamna lui 2017 cu italienii de la WeBuild (pe atunci Astaldi), tronsonul Bârzava-KM 614 (Ghioroc) va fi primul recepționat din cele patru dintre Simeria și KM 614. Când? Probabil la final de 2024 sau început de 2025, deci o întârziere de 4-5 ani față de termenul inițial. O mică premieră: recepția va cuprinde semnalizarea și centralizarea ETCS, fiind incluse în acest contract. Viteza este 160 km/h, mai puțin pe intervalul Păuliș-Radna unde este 120, respectiv 100 km/h în Radna. Cel mai spectaculos și dificil element este succesiunea podurilor peste Mureș de la Conop, o dublă traversare care asigură 160 km/h. Acum pe poduri se circulă doar cu 70”, au transmis cei de la Pro Infrastructură, în cadrul unei informări publicate pe pagina lor de internet.
În final, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură transmit:
„Per total, încă observăm elemente care trebuie terminate până în ziua recepției. De exemplu, în stații sunt clădiri de finalizat (Radna), pasarele, tabele de afișaj pentru călători și probabil și alte detalii mai greu de văzut de sus”.
Trimite articolul
XIn Romania nu mai exista contracte ferme ? De ce se platesc astfel de firme – infractoare ?
Banii pentru terenurile expropriate peste cati ani o sa-i achite?
asa e cand alegi varianta cea mai grea cu 7 poduri peste Mures, daca refaceau traseul inital era gata de mult dar era comision mai mic
-
Vorbesti pe langa… Tronsonul existent era foarte serpuit si nu ar fi permis vitezele cerute (de 160km/h. Nici macar 100 km/h nu mai duceau). Plus ca cel existent va ramane de backup si asta este complet nou; adica asa cum trebuie!
-
Nu rămâne nici un centimetru de backup din traseul vechi sunt deja km de linie demontati inclusiv și partea electrica cu tot cu stalpi
-
-
Pe traseul vechi erau porțiuni unde nu s-ar fi putut circula nici cu 80km/h