ARAD. Drumul Curtici-Macea-Sânmartin, modernizat cu fonduri europene nerambursabile, a fost recepţionat de către Consiliul Judeţean Arad. Şoseaua, lungă de 8,6 kilometri, a fost refăcută de către firma Porr contra sumei de 10 milioane de lei. Au trecut mai bine de 30 de ani de la ultima reabilitare, spun cei de la CJA, în timp ce Ciprian Otlăcan, primarul din Macea, a declarat că „mă bucur că după o așteptare atât de lungă și acest drum a fost finalizat. Ambele localități ale comunei, atât Macea, cât și Sânmartin, vor beneficia de acest drum modernizat, contribuind astfel la dezvoltarea întregii zone”. Bogdan Ban, primarul din Curtici, a spus că „în calitate de partener al Consiliului Județean Arad în proiectul Centura Ocolitoare Nord-Sud Curtici și de partener strategic pentru drumul Curtici-Macea-Sânmartin, nu pot să spun decât că aceste proiecte s-au dovedit foarte importante pentru orașul nostru și pentru întreaga zonă. Centura și acest drum vor scoate traficul greu din orașul Curtici și vor fluidiza legătura dintre Zona Liberă Curtici, Zona industrială Curtici, autostradă și tot ce vine din zona industrială Arad, până la granița cu Vărșand”.
„Modernizarea acestui drum face parte din proiectul transfrontalier care mai cuprinde Centura de Nord-Sud a Curticiului, cât și tronsoanele Sânmartin-Socodor și Socodor-Nădab. De asemenea, în zonă s-au mai modernizat drumurile Macea-Dorobanți și Sânmartin-Grăniceri, iar drumul Sânmartin-Șimand-Olari-Caporal Alexa se află în lucru. În concluzie, Consiliul Județean Arad a realizat în zona Macea-Sânmartin o rețea de drumuri sigure, care oferă posibilități de deplasare moderne”, a declarat Răzvan Cadar, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad. La rândul său, Iustin Cionca, preşedintele instituţiei judeţene, a spus că „dacă în anul 2021 reușeam să terminăm primul tronson al centurii orașului Curtici, astăzi, finalizăm un nou tronson și anume legătura dintre orașul Curtici și localitatea Macea cu satul aparținător, Sânmartin. Acest fapt înseamnă pentru zonă dezvoltare economică, înseamnă crearea de locuri de muncă, aducerea muncitorilor inclusiv din Ungaria spre zonele industriale care se vor crea în perioada următoare, atât în municipiul Arad, cât și în orașele transfrontaliere”.
În sfârşit, deputatul Sergiu Bîlcea, implicat în proiectele rutiere ale județului în perioada în care a fost vicepreședinte, a subliniat că „în 2016, împreună cu președinte CJA, Iustin Cionca, am demarat poate cel mai curajos program de modernizare a drumurilor județene. Astăzi marcăm o etapă importantă în ceea ce însemnă proiectul transfrontalier Curtici-Macea-Sânmartin. Nu ne vom opri aici, urmează Sânmartin-Socodor, Socodor-Nădab sau Sânmartin-Șimand-Olari-Caporal Alexa, toate vizând infrastructura din zona transfrontalieră a județului. Punctul terminus al acestei strategii va fi drumul expres Arad-Oradea, care va deschide Aradului orizonturi noi”.
Trimite articolul
XIntrebare de baraj: au benzile latimea legala sau au furat iar din asfalt?
-
Esti haurist sau haurist? Benzile au dimensiunile care le au si celelalte drumuri din UE! Nu poti face banda pe DJ sau DN cu latimea uneia de autostrada!
-
Furturile sunt vizibile cu ochiul liber pe rute refacute. Cine plateste pwnal pentru accidentele pe care le provoaca? Vezi numai weekend-ul csre a trecut.
-
Errata:’ penal, ‘care
-
-
In “zona liberă Curtici” nu mai e decât o amărâtă de firma.si aia pe picior de ducă,toate plecând din cauza voastră
-
=))))))))))))))))))))))) E bine la haur, nu-i asa?
La ce macadan a fost inainte, era si timpul. Nu cred ca un drum trebuie sa deserveasca doar firmele. Si cetatenii platesc taxe sa circule decent. Poate ar fi de bun simt sa fie montati si niste stalpi cu banda reflectorizanta, pentru a fi mai usor, pe timp de noapte, sa te orientezi…
-
Macadan? Ce e ala macadan? Poate macadaM. Stalpi cu banda reflectorizanta? De unde le scoateti, sosocarilor?