ARAD. Cu trei abţineri, societatea aparţinând în proporţie de 100% Primăriei Arad, sau, ca să fim mai exacţi, Consiliului Local Municipal, Recons a primit în grijă parcările. Proiectul de hotărâre privind aprobarea studiului de fundamentare, stabilirea formei de delegare a gestiunii serviciului comunitar de utilitate publică – Serviciul de administrare, întreţinere şi exploatare a zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad şi ridicări de vehicule şi aprobarea documentaţiei de atribuire a serviciului public către operatorul Sc Recons SA Arad, a trecut, la ultima şedinţă a Consiliului Local, de votul aleşilor locali şi va fi pus în practică. Nu s-a comentat defel, nu s-a criticat nimic, ci s-a trecut pur şi simplu la vot. În urma lui, Recons s-a ales cu cele 3.500 de locuri de parcare cu plată, cu 2.200 contracte de închiriere pentru parcări rezidenţiale, cu 1.128 de abonamente, 60 de abonamente gratuite şi 2.412 contracte de închiriere pentru parcări rezidenţiale. Dar s-a mai ales, în urma amendamentele votate şi cu obligaţia de a extinde sistemul cu cel puţin 100 de locuri pe an pentru care ar urma să se organizeze licitaţie de atribuire până la data de 31 decembrie a fiecărui an. În fapt, Recons se va obliga, odată cu preluarea gestiunii „serviciului comunitar de utilitate publică pentru administrarea, întreţinerea şi exploatarea zonelor de parcare cu plată şi rezidenţiale din municipiu şi a activităţii de ridicare a vehiculelor” la o serie de investiţii multianuale, dar şi la respectarea indicatorilor de performanţă stabiliţi în contract.
Pe patru ani
Hotărârea votată în CLM va avea următorul efect: parcările şi serviciul de ridicat maşini vor fi date în administrare pe timp de 4 ani, iar Recons va plăti Primăriei o redevenţă, conform legii.
Care este scopul acestei delegări? În primul rând, o mai bună administrare a parcărilor, spune primarul Gheorghe Falcă, prin creşterea numărului celor care le verifică (fiind societate angajările sunt mai uşor de făcut decât la un serviciu al Primăriei). „Serviciul public de administrare a parcărilor publice va urmări să realizeze un randament maxim din exploatarea parcărilor cu plată în sensul reducerii la maxim posibil a situaţiilor de neplată a parcării precum şi ridicarea autovehiculelor care sunt abandonate pe domeniul public sau nu respectă legislaţia în vigoare privind parcarea autoturismelor pe domeniul public din municipiul Arad”, se arat în raportul care a însoţit proiectul de hotărâre.
Cum ridicarea de vehicule a fost şi ea trecută în sarcina firmei la care Consiliul Local este acţionar majoritar, Recons s-a ales şi cu depozitul de maşini abandonate de pe strada Dosoftei, cu o capacitate de aproximativ 150 de vehicule.
Date despre parcări
Sistemul de plată în municipiul Arad se aplică pe 46 de străzi şi 7 pieţe din oraş. Acesta cuprinde 3.500 de locuri de parcare din care 136 locuri de parcare pentru persoanele cu handicap. În dotarea Serviciului Parcări există 125 aparate de taxare dotate cu GPRS care transmit în timp real orice defecţiune care apare la acel aparat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!