ARAD. A fost un an 2022 greu, marcat de războiul din Ucraina şi de scumpirile fără precedent. Cu toate acestea, în anul care tocmai s-a încheiat, în Arad au demarat investiţii importante din punct de vedere al infrastructurii. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, care administrează drumurile naţionale şi autostrada din judeţul nostru, a făcut un scurt rezumat al lucrărilor de impact care au început anul trecut. În ceea ce priveşte judeţul nostru, cap de listă este pasajul denivelat peste calea ferată Arad-Bucureşti, respectiv pasajul din Micălaca. Din 2011, de când a demarat prima licitaţie pentru realizarea acestui pasaj, arădenii, dar şi şoferii care tranzitează municipiul, tot aşteaptă ca investiţia să se realizeze. După o serie nesfârşită de licitaţii şi contracte reziliate, în 2022 a fost stabilit un nou constructor, iar administraţia locală a „mutat” şi ea pentru ca pasajul să fie realizat. Practic, municipalitatea a fost de acord, după ani de zile de tergiversări, să exproprieze terenurile din zona şantierului, pentru ca reţelele de utilităţi să fie mutate în subteran.
O altă investiţie demarată de către DRDP în 2022 se referă la Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II, de pe autostradă. Pentru fluidizarea traficului de marfă pe sensul de ieșire din țară, în frontiera de pe autostrada A1 s-a amenajat un sistem de preselectare a traficului pe o a treia bandă de verificare a automarfarelor. Sistemul este în probe de funcționare în această perioadă. Tot acolo au fost demarate lucrări pentru extinderea zonelor cu copertine modulare, astfel încât atât frontieriştii, cât şi cei care tranzitează vama să aibă condiţii decente de control.
Vine autostrada
Pentru anul în curs, DRDP Timişoara anunţă demararea uneia dintre cele mai importante şi aşteptate lucrări pentru tot vestul ţării: finalizarea autostrăzii de la Nădlac până la Sibiu, prin finalizarea ciotului dintre Margina şi Holdea. Cu toate că nu este o lucrare care se desfăşoară în judeţul nostru, investiţia îi priveşte pe mii de arădeni care circulă spre centrul ţării sau spre capitală. Realizarea bucăţii de autostradă care lipseşte va scurta drumul cu vreo 10 kilometri şi, cel mai important, nu degreva de trafic bucata de drum naţional dintre Margina şi Holdea, acolo unde traficul se desfăşoară cu dificultate din cauza serpentinelor şi a faptului că se circulă pe o singură bandă pe sens.
„2023 va fi începutul unui proiect de investiții major pentru zona de vest și nu numai: demararea lucrărilor pentru secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj-Deva, sectorul Margina – Holdea. DRDP Timișoara asigură activitatea de supervizare și consultanță pentru acest proiect. Ordinul de începere pentru partea de proiectare a fost dat în 5 decembrie, iar în primăvara lui 2023 va începe organizarea de șantier și pregătirea efectivă a terenului pentru începerea lucrărilor”, a anunţat Nicoleta Pordea, director Regionalei de la Timișoara.
Trimite articolul
XSe lucreaza la pasaj? Se vede ceva?
Nici peste 10 ani nu v.a fi gata podul
Dar de ce atâta graba, că avem tot timpul.
Deci DRDP se lauda cu 2 proiecte intaziate la maxim dintre care unul nici nu e in judetul nostru. Si se mai lauda cu o situatie ce nu e in gradina lor (vama).
Super, aradenii sunt mandrii de o asemenea institutie, sunt sigur.