ARAD. În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2019, Serviciul Agricol din cadrul Primăriei Arad a operat 3.130 de înregistrări în Registrul Agricol. Dintre acestea, 2.790 vizează persoanele fizice proprietari de teren şi animale (prin declaraţii anuale), iar 340 se referă la asociaţii agricole, societăţi comerciale cu capital privat şi cu capital mixt care deţin terenuri agricole în exploatare.
Adeverinţe şi alte documente
Printre atribuţiile Serviciului agricol se află şi eliberarea de adeverinţe în diverse scopuri. Astfel, în primul semestru al acestui an, au fost eliberate: *849 de adeverinţe necesare pentru ajutor social, spitalizare, obţinerea pensiilor pentru persoanele cu handicap, burse şcolare etc.; *10 adeverinţe privind datele înscrise în registrul agricol privind efectivele de animale și albine declarate la Registrul Agricol persoane juridice; *32 de adeverinţe necesare pentru organele de cercetare penală, instanţă.
De asemenea, au fost eliberate: *15 extrase de registru agricol pentru persoane juridice; *129 de atestate de producător agricol pentru valorificarea produselor vegetale şi animale pe piaţa liberă, prin completarea proceselor-verbale şi tot atâtea carnete de comercializare pentru valorificarea produselor vegetale şi animale pe piaţa liberă, prin completarea proceselor-verbale constatatoare în urma verificării pe teren a existenţei produselor agricole.
Verificări în baza de date şi în teren
În primele şase luni din 2019, funcţionarii Serviciului Agricol au efectuat 749 de verificări în baza de date a suprafeţelor de teren declarate în Registrul Agricol, necesare birourilor notariale pentru deschiderea succesiunilor. S-au realizat, de asemenea, 741 de verificări în baza de date informatizată a extraselor CF, în vederea eliberării certificatelor de urbanism sau a autorizaţiilor de construcție.
S-au făcut, însă, şi verificări în teren: 71 de grădini declarate în registrul agricol la categoria agricol, dar şi 17.000 de hectare din extravilanul municipiului Arad, necultivate și infestate cu buruiana ambrozie!
Consiliere pentru 9.700 de cetăţeni
Au fost întocmite 440 de declaraţii fiscale pentru persoane fizice şi juridice proprietare de terenuri agricole. De asemenea, au fost înregistrate în Registrul de intrare-ieşire, Registrul special al arendaşilor şi în programul electronic, persoane fizice şi juridice care cultivă terenuri, 905 contracte de arendare şi acte adiţionale la contractul de arendare.
Nu în ultimul rând, în primul semestru din 2019 au fost consiliaţi 9.700 cetăţeni în diverse probleme legate de agricultură, subvenții, contracte de arendă, cadastru sistematic, certificate de producător, adeverinţe sociale, subvenţii.
„Apreciem activitatea serviciului ca fiind eficientă, raportat la volumul mare de activități și operațiuni necesare îndeplinirii responsabilităților și la atribuțiile suplimentare atribuite serviciului privind verificarea terenurilor agricole din extravilanul și intravilanul municipiului Arad, responsabilitățile privind Registrul Agricol Național și cele vizând documentațiile pentru obținerea subvențiilor care se acordă prin Agenția de Plăți și Intervenții în Agricultură, ce se adaugă la atribuțiile proprii serviciului” – subliniază Lilioara Stepănescu, secretar al municipiului Arad într-un Raport privind stadiul de înscriere a datelor în registrul agricol pentru perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2019.
Consilierii locali municipali au aprobat, în şedinţa din 16 iulie, Raportul privind activitatea Registrului Agricol în primul semestru din acest an.
9 funcţionari
Serviciul Agricol are în componenţă un post de şef de serviciu şi nouă posturi de consilier, din care un post vacant. În ciuda concursurilor succesive, postul a rămas neocupat.
Apreciem activitatea serviciului ca fiind eficientă, raportat la volumul mare de activități și operațiuni necesare îndeplinirii responsabilităților și la atribuțiile suplimentare primite” Lilioara Stepănescu
Citiți principiile noastre de moderare aici!