Lucrările de pe strada Renașterii sunt aproape de finalizare, dar problemele au şi apărut. Mai mulți cititori, bucuroși ca strada a intrat în sfârşit în atenţia Primăriei şi că lucrarea a fost finalizată, se arată nemulţumiţi de faptul că de la două benzi pe sens s-a ajuns… la una , după modernizare. Câţiva locuitori de pe strada respectivă s-au coalizat exprimându-și nemulțumirile prin intermediul unui reprezentant.
Doar pistă pentru biciclete
„Suntem foarte bucuroși că, în sfârșit, această stradă și-a schimbat înfățișarea și că autoritățile au investit în această zonă, însă nu înțelegem de ce există o singură bandă de circulație pe fiecare sens. Drumul arată de parcă ar fi o pistă pentru biciclete”, spune arădeanul Stoenescu Grigore, reprezentantul celor nemulțumiți.
Oamenii mai spun că drumul este foarte îngust, de 2,5 metri lățime, iar „dacă așezi mașina lângă bordură, în dreptul stației de tramvai, nu mai poate trece nimeni. Dacă se strică o mașină sau camion chiar în dreptul stației și nu mai poate fi mișcată, ce se va întâmpla?”.
Reprezentantul susține că într-o discuție avută cu un reprezentant CTP, a aflat că exista o altă soluție care ar fi prevăzut strada cu două benzi pe sensul de mers, dar aceasta era mai scumpă.
Stoenescu mai spune că „vom mai aștepta încă doi sau trei ani ca autoritățile să își dea seama că această lucrare a fost executată greșit și vor începe să spargă din nou drumul pentru ca să îl lărgească”.
Interzis vitezomanilor pe Renașterii
De cealaltă parte, Primăria consideră că a făcut o faptă bună. Reprezentanții executivului spun că o stradă precum Renașterii, care este în linie dreaptă, dacă ar fi fost prevăzută cu mai multe benzi, ar fi trezit interesul vitezomanilor și ar fi crescut simțitor riscul de accidente în această zonă, amintind ca exemplu strada Cocorilor. Ca atare, au tăiat o bandă!
Primăria: O singură bandă e mai sigură
„Sunt mai multe criterii prevăzute în normele de proiectare prin care proiectanții găsesc un echilibru între fluidizarea traficului și siguranța participanților la trafic. În acest caz, pe strada Renașterii s-a ajuns la această soluție deoarece primează securitatea participanților la trafic. Pe de altă parte, o stație fără refugiu crește riscul accidentelor”, a declarat Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei Muncipiului Arad.
Verde pentru tramvaie pe Renasterii
Citiți principiile noastre de moderare aici!