După ce i-am lăudat că au menţinut autostrada Nădlac-Arad-Timişoara în stare foarte bună timp de mai mulţi ani de zile, austriecii de la Porr Construct au dat şi ei cu bâta în baltă. În luna mai a acestui an, în baza contractului dintre firma de mai sus şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, muncitorii au efectuat reparaţii şi lucrări de întreţinere a părţii carosabile pe DN 7, dinspre Zam spre Nădlac. După aceste reparaţii, a urmat realizarea marcajelor, lucru care se petrece chiar şi astăzi dinspre Pecica spre Nădlac. Numai că nici nu au terminat lucrările, că trebuie să se apuce iarăşi. Asemeni situaţiei de pe autostradă, unde reparaţiile au cedat la câteva zile de la finalizarea lor, pe DN 7 peticele şi plombele de pe asfalt sunt un eşec total. DRDP Timişoara anunţă că, începând din această săptămână, a început repararea reparaţiilor de pe cel mai circulat drum care tranzitează judeţul nostru. Şi de această dată, lucrările încep dinspre judeţul Hunedoara, respectiv din zona Zam, şi vor înainta spre graniţa cu Ungaria. Potrivit estimărilor, pentru a repara reparaţiile, cei de la Porr au nevoie de aproximativ o lună de zile. Practic, pe parcursul întregii luni iulie şi, posibil, o parte din luna august, traficul va fi „gâtuit” în zonele în care se lucrează. Şi asta, la doar o lună şi jumătate de când şoferii care circulă pe DN 7 au scăpat de şantier. La fel ca şi în cazul autostrăzii, cei de la DRDP spun că Porr va executa reparaţiile pe cheltuiala proprie, lucrările iniţiale fiind încă în garanţie.
Bătaie de joc
În ceea ce priveşte reparaţiile reparaţiilor de pe autostradă, acestea au fost deja realizate, dar în bătaie de joc. Firma Drumuri şi Poduri Banat, parte a grupului Maxagro, a reuşit „performanţa” de a repara defecţiunile în vreo trei zile. Asta după ce, iniţial, au reparat autostrada pe parcursul unei perioade de aproximativ o lună de zile. Cum au reuşit să facă în trei zile ceea ce, anterior, au făcut în 30? Destul de simplu: şi-au bătut joc de reparaţiile executate recent. Dacă, în primă fază, au decapat asfaltul de pe lăţimea unei benzi întregi şi pe lungimi de zeci sau sute de metri, de această dată au venit şi au trântit nişte cârpeli strict acolo unde asfaltul a cedat. Actualele reparaţii au fost realizate pe suprafeţe de cel mult un metru pătrat, dintr-o suprafaţă reparată iniţial de sute sau mii de metri pătraţi. Efectiv, unde au găsit o gaură, au astupat-o. Şi cam atât a însemnat refacerea reparaţiilor. De parcă restul suprafeţelor nu au fost realizate din acelaşi bitum şi cu aceiaşi oameni. Aşteptăm, aşadar, ca în alte câteva zile, autostrada noastră, de la Arad la Nădlac şi retur, să fie precum o zonă lovită de bombardamente. Şi, când se va întâmpla asta, probabil că vom asista la o nouă bătaie de joc care ne va fi oferită de către cei de la Drumuri şi Poduri Banat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!