Pentru că, până acum, nu am primit de la nimeni un drept la replică la un material de opinie, în pofida faptului că am primit sute, poate mii de drepturi la replică de-a lungul existenței cotidianului și site-ului și sute de chemări în judecată, așa cum e firesc pentru orice mass-media activă. Eram obișnuiți să primim drepturi la replică la materiale de informare, analize, anchete, nu pe opiniile personale ale ziariștilor.
Acum însă putem să ne trecem în cont și primul drept la replică pentru un material de opinie. Cine este autorul acestuia? Consiliul Judeţean Arad.
Iată ce spun în dreptul la replică liderii CJA: <1. Pornind de la o ipoteză falsă, dl. Alin Gherasim prezintă cititorilor un scenariu tendențios și incorect, și anume că lucrările pe drumul județean Arad-Șiria au fost realizate din considerente electorale, iar firma de construcții a fost îndemnată să lucreze pentru voturile conducerii Consiliului Județean. În realitate, firma lucrează pentru banii proprii, nu pentru avantajele unui om politic. Fiecare etapă a lucrării este decontată, iar dacă în urma verificărilor se constată că aceste lucrări nu sunt corect executate, firma le remediază pe cheltuiala sa. În consecință, nu are niciun interes să execute lucrări de calitate slabă, pe care ulterior trebuie să le refacă, scăzându-și marja de profit. Mai mult, garanția lucrării din momentul recepționării sale este de 5 ani, perioadă în care firma este obligată să repare pe banii ei orice greșeală! O întrebare pentru cei care ar fi tentați să ia de bune informațiile publicate de dl. Alin Gherasim: dacă ar fi existat intenția de a se face compromisuri, oare ar mai fi fost obligată firma să respecte contractul și să execute reparațiile pe cheltuiala sa? (…)
2.Consiliul Județean nu are „firme de casă” (…). În conformitate cu legislația românească, orice firmă poate participa la o licitație și, dacă oferă prețul cel mai mic, o câștigă. Consiliul Județean a făcut mai multe apeluri publice la parlamentarii de Arad, din toate partidele politice, să lucreze la schimbarea Legii Achizițiilor Publice. Președintele Consiliului Județean Arad a solicitat acest lucru și premierului României și miniștrilor de resort, atât în cadrul unor ședințe de lucru la București, cât și la Arad. Atâta timp cât legea permite unei firme, indiferent de istoricul lucrărilor sale, să participe la o licitație, excluderea ei ar constitui ilegalitate și ar fi pedepsită ca atare.(…)
3. Președintele Iustin Cionca nu a pedepsit firma care lucrează pe drumul județean Arad-Șiria, ci a solicitat respectarea contractului de execuție a lucrării. Această solicitare nu vine „târziu, foarte târziu”, ci în termenele contractuale. Consiliul Județean Arad a transmis mai multe solicitări de remediere firmei care execută lucrările. Asta demonstrează, din punctul nostru de vedere, că nu există complicități cu firma care execută lucrarea, ci o dorință a Consiliului Județean Arad de a beneficia de o lucrare de calitate.
4.În ce privește afirmația „vechea şi actuala conducere a judeţului a sacrificat modernizarea drumului Arad-Şiria, cel mai important drum al judeţului, pentru campania electorală din vară”, facem precizarea că actuala conducere a Consiliului Județean Arad a câștigat fonduri europene pentru modernizarea drumului județean Arad-Horia-Șiria-Pâncota și a respectat întru totul legislația în domeniu privind folosirea acestor fonduri. Proiectul a fost realizat în anul 2016, cu patru ani înaintea alegerilor locale din 27 septembrie 2020 invocate de dl. Alin Gherasim, iar contractul de execuție a fost semnat în 9 iunie 2020, după trei ani și jumătate de proceduri birocratice la București, sesizate și reclamate în repetate rânduri de conducerea Consiliului Județean Arad, în diferite conferințe de presă. Întrucât de la depunerea proiectului la începerea lucrărilor au trecut peste 1300 de zile, președintele Consiliului Județean a solicitat public modificarea legislației în domeniu.
5. „Cu siguranţă, asfaltul prost turnat pe Arad-Şiria încă din vară i-a adus lui Cionca şi PNL mii de voturi” – scrie dl. Alin Gherasim, fără să ne explice pe ce se bazează calculul său. Dimpotrivă, dacă ar fi să politizeze subiectul (…), președintele Consiliului Județean Arad consideră că a pierdut mii de voturi din cauza stării respectivului drum județean, și nu le-a câștigat>”.
Trimite articolul
XOk. Pana la proba contrarie, sunt de acotd cu cele expuse in aceasta replica.
Totusi, as vrea sa-mi spuna d-l Cionca si onor Consiliul Judetean care sunt prevederile contractuale vis a-vis de inchiderea totala a acestui drum -mai nou au blocat accesul cu niste grinzi de beton- si pe ce perioada este aprobata, de catre CJ, inchiderea acestui drum?
Cred ca avem dreptul sa stim asta!
-
nici de gluma …tehnodomus syafion nenorociti mincinosi pnl!
In mod normal acum ar tebui sa vina si firma care a executat lucrarea cu un drept la replica…, acesta , Silcotrans,nu cred ca va venii sa ne spuna cum de fapt au atras atentia la faptul ca postamentul drumului, conform proiectului executat de o doamna proiectant, care a depasit ca varsta sase decenii,nu este conform cu cerintele standardelor zilelor noastre in ceea ce priveste tonajul care va rula pe respectivul drum…,si cum a fost trimis la ”plimbare” de conucerea CJ care auzind ca sa-r prelungii termenul pana la care se va turna primul strat de asfalt si nu se aliniaza cu data alegerilor ,au sarit ca arsi,nici ne dorind sa auda asa ceva…..,deci in definitv ,tot electoral a fost tot circul ,dar pe multi….. ,prea multi bani ,pemtru ca in definitiv nu sunt din buzunarul lor!.Asa ca…..Silcotrans tace ,pentru ca dac face scandal s-a ” lins pe bot” si va fi exclusa din ” casa” iar ardenii vor injura mai departe printre dinti dandu-si seama ca iara au fost trasi sfoara!!!! A cata oara… ??????
-
Foarte corect…..
-
In momentul licitatiei cunosteau proiectul? Daca da si nu era conform realitatilor actuale, de ce au licitat??
-
Da cunosteau proiectul dar nu cunosteau ce vor gasi sub straturile de asfalt dupa decopertat …. acest lucru trebuia stiut de proiectant in urma citirii ,atentie…..,a studiului de fezabilitate !!!! Ei…cum suna asta ? Cine a facut studiul,pe ce suma?
-
Ziaristul , dl Gherasim are dreptate. Nu se lucreaza calitativ , se lucreaza asa…romaneste ca in anii 80.Personal am vazut ca dupa ce au turnat un strat de asfalt de 10 cm , la interval de 3-4 luni au venit cu excavatoarele , au sapat vreo 80 cm si l-au scos afara pe unele portiuni variind intre 10- 20 metri. De rasul curcilor .In mod sigur n-au respectat grosimea fundatiei de piatra care trebuie sa aiba probabil 80 cm si nu 40 la economie… merge si asa …Si atunci la ce sa ne asteptam ? La o lucrare de calitate , durabila ?Singura scuza e ca in mod cert au fost presiuni politice pe constructor.Ca asa e traditia la noi , vezi inaugurarea autostrazilor.
-
astia care fac drumul nu sunt in stare sa foloseasca cum trebuie utilajul ala care face asfaltul drept, il fac din start cu valuri, oare o fi asa greu sa inveti cum se foloseste? si asa lucreaza de ani intregi …
Domnilor Cionca si Ando , chiar ne credeti prosti? De ani de zile faceti ce vreti in Arad si județ fără să vă ia nimeni la rost.Din fericire pentru voi si din pacate pentru aradeni, în Arad nu exista opozitie iar presa e cum e.TV Arad este galbenă si va ridica osanale ( realizatorul e gretos) iar ziarele nu va critica sa nu piardă publicitatea, iar societate civilă nu avem.Asa ca va credeti cei mai grozăvi.Vedeti cum Arată Oradea și Timișoara și cele 3 județe si apoi mai vorbiti.
Va ganditi daca este asa cum zic ei ca cel mai mic pret castiga cum se executa lucrarile la cel mai mic pret .
Simplul fapt ca ati ales un partener contractual total neadecvat,va culpabilizeaza, domnilor de la CJ Arad ! Ati auzit vreodata de CULPA IN ALEGEREA PARTENERULUI CONTRACTUAL?? Iar ,tocmai faptul ca ati inceput aceasta lucrare de mantuiala, intr-un an electoral ,va plaseaza intr-o pozitie de DEPLINA NECREDIBILITATE ! Ce ati facut pana acum de ati tot intins-o langa,cu lucrarile?? ?? Aaaa veniti si spuneti ca v-au impiedicat procedurile birocratice de la B, ?? Si vreti sa spuneti ca EXACT IN ANUL ELECTORAL ,dintr-o data vi s-au deblocat procedurile,sau cum?? macane rau de tot, iustine,! Si stii ceva Iustine?? Toata INCOMPETENTA asta a voastra aratata in cazul acestei afaceri ,ii costa pe oameni, ne costa pe toti ,fiindca aceste experimente ale voastre le faceti pe banii nostri, ai tuturor ! asa ca, Iustine, la voi la CJ e buba…
Hai sa va explic rapid ce se poate face la punctul 2.
Se poate face un caiet de sarcini beton. cu termene pe etape. de exemplu: ” ai la dispozitie 2 zile sa torni tot asfaltul pe b-dul Revolutiei. depasirea acestui termen atrage dupa sine penalizari in valoare de x la suta”.
A da, si fara suplimentari pe parcurs, dar atunci firmele care trebuie nu ar mai prinde lucrari. E simplu. astia fac un caiet de sarcini lacunar si evaziv, fara specificatii clare pe alocuri (unde trebuie, bineinteles) sau cu termene astronomice pentru un asfalt. si atunci ne miram de ce asfaltarea dureaza atat. ca sa iasa pretul mic sa vina firma care trebuie. dar baietii destepti sunt acoperiti, iar prostimea nu stie.
votati penele si pesede
-
stii ceva,tartane? Ne-ati lamurit ce “eprformante ” faceti voi sorosistii, nu mai vedeti voi de pesede si penele: ia uita-te LA SECTOR 1 DIN B, e sorosita de-a voastra primar acolo??? DE MAI BINE DE DOUA SAPTAMANI, ACEL SECTOR ZACE IN GUNOAIE !! A fost asa ceva pe vremea lui Dan Tudorache??? Ati adus-o pe ranjitura aia ,incapabila, care habar nu are de administratie ! IPOCRIZIE, MINCIUNA SI LOZINCI , asta e toata politica voastra ! ia sa fie maine alegeri, sa vezi cate voturi ar mai lua desirata aia,dar ,poate ca e mai bine asa, oamenii trebuie sa se friga cu prostia ca au votat o asemenea aratare !
Domnule Cionca dar ia aratatine proiectul…..
Din cate tin minte acest proiect include si o pista de biciclete ….sau pe hartie doar?
Se mai poate măsură grosimea fundației și calitatea materialului folosit după ce este turnat asfalt?(Fiind desigur în termenul executării lucrarii )
Am mers ieri și azi cu mașina pe drumul Arad – Șiria, accesul era limitat fizic de niște parapeți din beton, așezați perpendicular pe axa drumului, ca să îngusteze spațiul de acces, probabil să împiedice autovehiculele de tonaj mare. Era și un panou pe care scria “Acces interzis tuturor autovehiculelor. Drum în lucru”. Drumul a fost executat prost, în partea mai recent asfaltată era deja decopertat pe alocuri, parcă frezat, în altele stratul de asfalt era pur și simplu uzat înainte de vreme, înlăturat de roțile autovehiculelor, în altele peticit. Nu s-a lucrat deloc la drum, nu a existat nici în muncitor, nici un utilaj, NIMIC!
Drumul este închis, nu se lucrează, pe noi ne consideră niște proști și suntem obligați (ni se recomandă) să ocolim pe alte rute, să căutăm alternative. Drumul nu se construiește dar îl țin închis circulației, să ne plătească CJA benzina sau motorina pentru că suntem obligați să ocolim, asta ne costă mai mult. Scoateți banii, domnilor!