Lucrările la Podul Traian au început de câteva luni, iar promisul pod provizoriu încă nu a apărut. Motivul? Primăria a decis că nu merită să investească într-un pod provizoriu, când ar putea face, e drept cu ceva mai mulţi bani, un pod definitiv. După cum vă anunţam la sfârşitul săptămânii trecute noul pod ar urma să se situeze la doar 40 cm distanţă de Podul Traian.
„Singura soluţie pentru noul pod este amplasarea acestuia în amonte, dar fiind faptul că pe Calea Timişorii în imediata apropiere a Podului Traian se află clădirea Vama Veche, o clădire ce figurează ca monument istoric şi care trebuie protejată”, precizează Răzvan Popa, director în cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Problema despăgubirilor
Discuţiile par deja destul de avansate, inclusiv în ceea de priveşte amplasarea exactă a podului. „Am discutat problema podului cu patronul hotelului aflat în imediata vecinătate a podului, şi am avut parte de înţelegere. Cu siguranţă că atunci când va fi momentul se va stabili şi o despăgubire, întrucât pentru noul pod va fi nevoie şi de o parte din terenul proprietate privată a hotelului”, a punctat primarul Gheorghe Falcă.
Din punct de vedere al avizelor noul pod mai are încă de aşteptat. În aceste momente s-a primit tema reproiectării podului provizoriu astfel încât construcţia ce ar urma să fie efectuată să ajute la decongestionarea traficului. Arădenii vor avea astfel un pod pentru fiecare sens de mers în/dinspre Aradul Nou. „Procedura birocratică este destul de lungă. Avem avizele de la toate instituţiile pentru noua investiţie, însă mai aşteptăm avizul comisiei privind monumentele naţionale. Este important de ştiut că, din punct de vedere al bugetului, podul este pe jumătate achitat din fondurile ce erau alocate podului provizoriu, urmând ca doar cealaltă jumătate să mai fie acoperită”, a mai spus edilul-şef al Aradului.
Se demontează Traian
În aceste zile constructorii care lucrează la reabilitarea Podului Traian au trecut la etapa demontării. Practic, muncitorii elimină toate grinzile compromise, urmând ca mai apoi să fie aduse unele noi. Potrivit constructorului cele mai degradate grinzi sunt cele aflate sub liniile de tramvai.
Andreea Pintea
Citiți principiile noastre de moderare aici!