ARAD. Spaţiile de servicii de pe autostrada A 1 vor primi dotări noi. Anunţul a fost făcut de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care a lansat o procedură de concesiune a parcărilor de pe şoseaua de mare viteză. În ceea ce ne priveşte pe noi, pe segmentul de autostradă care străbate judeţul nostru, avem patru astfel de spaţii, la două poziţii kilometrice, câte unul pe fiecare sens de mers. Mai precis, vorbim despre spaţiile de servicii aflate între Pecica şi Nădlac, pe stânga şi pe dreapta axului drumului, şi spaţiile de servicii aflate între Arad şi Timişoara, pe stânga şi pe dreapta autostrăzii. În prezent, acolo funcţionează, pe lângă locurile de parcare şi toaleta publică, numai câte o benzinărie mobilă, o gheretă şi câteva pompe de alimentare. În anii următori, însă, aceste spaţii ar urma să fie „animate” de benzinării de sine stătătoare, spaţii comerciale şi snack bar-uri. Nu o spunem noi, ci o spun cei de la CNAIR.
Pentru că, în urma concursului de concesiune, cei care vor semna contractul asta vor trebui să facă: să înfiinţeze spaţiile de servicii menţionate mai sus. „Dotările minime obligatorii pe care concesionarul trebuie să le proiecteze, construiască, finanţeze, opereze şi întreţină, suplimentar faţă de cele existente deja în spaţiul de servicii, sunt: staţie de distribuţie carburant, inclusiv staţie de încărcare vehicule electrice; spaţiu comercial; snack bar”, se arată în caietul de sarcini care însoţeşte anunţul de concesiune.
Şi moteluri?
Tot în acelaşi document se mai precizează, însă, faptul că în spaţiile de servicii de pe autostradă ar putea apărea mult mai multe dotări decât cele prezentate mai sus. Practic, benzinăriile, spaţiile comerciale şi snack bar-urile sunt obligatorii. Însă, opţional, societăţile care vor concesiona parcările pot veni şi cu alte opţiuni. „Concesionarul are posibilitatea de a executa şi alte dotări suplimentare (restaurant, motel etc) faţă de cele minime impuse obligatoriu prin prezentele specificaţii tehnice, în vederea asigurării şi a altor servicii pe care le consideră necesare participanţilor la trafic, conform propriilor analize şi studii”, se mai arată în caietul de sarcini.
Rămân gratuite
Indiferent de intenţiile de investiţii, de strategii şi de planuri, concesionarii vor trebui să respecte o regulă: atât folosirea toaletelor publice de către participanţii la trafic, cât şi folosirea parcărilor vor rămâne gratuite.
Trimite articolul
XStimati cititori , stimata redactie,
Va rog sa nu va suparati, dar e vorba de o stire de domeniul absurdului. Aceste spatii trebuiau sa fie date in folosinta si sa fie deja concesionate , construite, utilate, totul la cea mai inalta calitate, in momentul in care autostrada a fost deschisa circulatiei. Ce se intampla acum doar intareste convingerea asupra imbecilitatii conducatorilor, care de fapt reprezinta o natie ale carei maxime realizari arhitectonice de a lungul isorieiau fost BORDEIUL si POTECA PRIN PADURE. (Ai facut rost de bani, vrei sa faci ceva cu ei , nu stii cum se face? Ia pe cineva care stie, -Austia Germania Olanda Frantza- si o sa ai lucrude calitate , ocazie cu care inveti si tu, …. dar nu .. pe noi nu ne invata ei cum sa facem la noi in tara…noi suntem mandri ca suntem Romani… SI PUTE DUPA NOI, imi cer scuze din nou dar ma lasa nervii cand vad ca tot ce trece de nivelu bordeiului si potecii ne creaza imense probleme de intelegere…
Vise, vise, vise, am väzut si noi in filme cum ar trebui sä fie si la noi, Tot asa sant si imaginile din spitalele arätate la TV-de pe altä planetä. In realitate…. santem romäni…. doar pretentii si vorbe goale.
Scuza lor era ca nu se pot concesiona spatiile de servicii pana nu termina toata portiunea de autostrada pana la Sibiu! Desi se lucreaza pe loturi…Nici acuma nu-i gata portiunea de tuneluri de la Coshava, desi primele loturi sunt gata de 5-6 ani! O lege proasta ce trebuie schimbata!
-
Da-mi voie sa am retineri vis-a-vis de aceasta “scuza”, cu “legea”:
– f. multi politicieni si functionari habarnisti si incompetenti, se ascund in spatele acestei scuze. Dar daca-i intrebi SA SPUNA EXACT care e legea si ce spune ea, vei vedea ca “incep s-o dea din vals in tango” si, fie balmajesc acolo, ei, ceva, fie nu raspund !
Uita-te atent: niciunul dintre cei care se ascund in spatele “legii”, NU CITEAZA EXACT paragraful la care face referire si nici numarul si anul legii, asta ca sa stim si noi, prostii… Nuuu, ei DOAR SPUN “ca nu-i lasa legea” si…. atat!
Asa ca scuza asta n-o mai “inghit” fara o dovada concreta…!
totusi, cei care comenteaza aici au mai si iesit din casa in ultima vreme?
e un Lukoil aproape gata la iesirea de la Ortisoara
Nu-i prea repede? Chiar si la sârbi sunt gata odata cu șoseaua. Ce am văzut și la austrieci si mi-a placut sunt acele zone de servicii complexe dar pe o singură parte a autostrăzii, facute eficient si cu multa imaginatie. Atat de fraieri sunt ei ca in loc sa astepte sa creasca pomii vre-o 15 ani ii duc si-i planează gata crescuți! Noi stam 15 ani doar doar creste spontan ceva. Si daca ca-i de la autostrada nu s-au mișcat ia uitati-va ce a crescut la nodul A1 DN7! O întreagă zona de servicii, accesibilă de pe ambele sensuri!!
Ar trebui sa fim mandrii ca avem autostrada in functiune de o gramada de ani si dupa 15 ani o sa avem si noi un motel ???????
Nici macar in Africa nu se intampla asa ceva. Cand predai o autostrada, ea este functionala cu toate facilitatile…
Si atunci ne tot miram ca se uita restul lumii la noi ca la niste retardati….
Cred ca pandemia i-a afectat puternic si pe cei care au timp sa creada asemenea elucubratii.Voi nu vedeti unde ne situam in anamblul civilizatiilor lumii si Europei? De altfel,raspindirea de stiri false este pedepsita.