Autorităţile au descoperit degradări la podul peste râul Mureş de la Săvârşin, după ce nivelul apei a scăzut foarte mult în ultimele săptămâni, din cauza secetei. În 11 august, Consiliul Judeţean a anunţat că impune restricţie de tonaj de 7 tone, însă drumarii nu au instalat şi indicatoarele pentru şoferi. Astfel, camioanele trec în continuare pe pod, producând degradări tot mai mari.
Trafic greu
Primarul comunei Săvârşin, Ioan Vodicean, ne-a declarat că podul nu a suferit niciodată reparaţii la structura de rezistenţă.
„Garanţia de 100 de ani este de mult depăşită, iar lucrări la piloni nu au avut loc niciodată. Doar în 2007 a avut loc o reabilitare uşoară la partea superioară, adică la carosabil”, a spus edilul. El consideră că podul nu reprezintă un pericol imediat, „dacă s-ar respecta restricţiile de tonaj”.
„Din păcate, nu există încă indicatoare pentru restricţia de tonaj anunţată de Consiliul Judeţean. Cred că podul nu s-ar fi degradat atât de mult dacă era respectată limita anterioară de 30 de tone, dar transportatorii au abuzat în ultimii ani. Şi lucrările la calea ferată au afectat mult structura de rezistenţă, multe transporturi de agregate s-au făcut peste acest pod foarte vechi”, a declarat primarul comunei.
Rută ocolitoare
Contactaţi de Jurnal Arădean şi www.aradon.ro, reprezentanţii Consiliului Judeţean Arad au spus că indicatoarele au fost comandate şi urmează să sosească pentru a fi montate de către drumari. „Ni s-a transmis că mâine (vineri – n.r.) vor fi instalate aceste indicatoare care limitează tonajul la 7 tone. Între timp, se lucrează la expertiza care va stabili cât de degradat este podul şi ce lucrări sunt necesare pentru consolidare”, ne-a spus directorul de comunicare al CJ Arad, Andrei Ando.
Pe durata restricţiei de tonaj, autorităţile recomandă traseu rutier alternativ DN 7 Săvârşin-Lipova – DJ 682 Lipova-Birchiş – DJ 707B Birchiş-Valea Mare – DJ 707 A Valea Mare-Căprioara.
Primul pod s-a prăbuşit
În urmă cu 150 de ani era dat în folosinţă (15 ianuarie 1872) primul pod peste Mureş din Săvârşin, dar a fost din lemn şi s-a prăbuşit. Actualul pod de fier a fost construit în două etape: început în 1906 și dat în folosință în 1909.
Trimite articolul
Xai sa il vad pe dom, primar ce face daca se intampla ceva rau…….
am auzit că vine Sfântul Petru si montează el niste indicatoare la capetele podului…………….asa că stăm linistiti!
Până nu se intapla o nenorocire nu de inchide. Tec main cu lemne cu 30-40 tone
Șansa de renovare si ca acele drumuri sa fie utile fără prea multe hârtii ar fi cauza .este cel puțin doua drumuri ocolitoare chiar trei
politia de doi lei romana ce face ??
Dar sc cand sa respectat tonajul pe podul respectiv nici o data ???? Sper sa se prabuseasca podul cand trece primaril de la savarsin pe el :))
Austro-ungarii l-au construit si au dat garantie 100 de ani si a rezistat cu toate ca la acea vreme nu a calculat cu asemenea tonaje . Romanul nu e in stare nici macar sa-l intretina si sa-l repare.
Trec mașinile pline cu lemn are casei regale,ocrotitorii Săvârșinului