ARAD. O petiție publică a fost deschisă de reprezentații Centrului Județean de Resursă și Asistentă Educațională – CJRAE, instituţie care ar urma să fie desființată în formula nouă a Legii Învățământului. „Serviciile psihopedagogice care au în centru dezvoltarea personală a copiilor și a tinerilor impun strategii de acțiune specifice, bazate pe o continuă specializare și perfecționare individuală și personală, prin intervizare și colaborare profesională care se realizează prin activități comune în cadrul CJRAE/CMBRAE, dar și prin evaluare profesională unitară care conferă posibilitatea îmbunătățirii continue a activității.
CJRAE/CMBRAE sunt unităţi conexe ale învăţământului preuniversitar, cu personalitate juridică, subordonate Ministerului Educaţiei și coordonate metodologic de inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (IȘJ/ISMB), care organizează, coordonează metodologic, monitorizează şi evaluează, după caz, la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, serviciile de asistenţă psihopedagogică/psihologică, furnizate prin centrele judeţene şi prin cabinetele de asistenţă psihopedagogică/psihologică, cât și serviciile de terapie a tulburărilor de limbaj prin cabinetele logopedice din unitățile de învățământ preuniversitar.
Suntem o rețea de profesioniști (4000) interesați de dezvoltarea profesională și foarte mulți dintre noi am investit resurse financiare proprii pentru perfecționare, din dorința de a răspunde cât mai bine nevoilor beneficiarilor noștri (preșcolari/elevi/tineri, părinți și cadre didactice) și de a furniza servicii de consiliere și asistență psihopedagogică, terapie a tulburărilor de limbaj și de comunicare pentru aceștia”, explică reprezentanții CJRAE.
Petiția online a fost semantă deja de aproap 7.000 de persoane și poate fi consultată integral la linkul – www.petitieonline.com/stop_desfiinrii_cjraecmbrae?fbclid=IwAR1t508SSIc6PtQgUhqYOlxWJM35_wOJBETLjtaN6eQcFluP1FTMxEuyOu8
Nemulțumire și la Palatul Copiilor
Kohn Hajni, prof. Cercul de Cultură și Civilizație engleză, Palatul Copiilor Arad, a transmis la rândul său un mesaj extrem de direct – publicat pe pagina menestrel.ro, subliniind că „sistemul non-formal riscă să cadă în derizoriu prin trecerea palatelor/ cluburilor copiilor în subordinea consiliilor locale”. „Legea Educației, aflată în dezbatere publică în momentul de față, aduce o serie de schimbări majore, în arhitectura învățământului românesc. Articolele 213 – 216, ale actului normativ, modifică substanțial modul de organizare a educației extrașcolare. Trecerea palatelor/cluburilor copiilor în subordinea consiliilor locale/primăriilor este o măsură hazardată cu consecințe pe termen lung asupra dezvoltării comunității. Consiliile locale nu au experiență în administrarea, îndrumarea și controlul instituțiilor educative non-formale. Ele nu au personal specializat pentru a analiza nevoile comunității în materie de activități educative, pentru a evalua pregătirea profesională a angajaților și pentru a stabili criterii de performanță ale acestora. Schimbarea statutului de profesor cu cel de funcționar public va atrage de la sine o migrație a unor cadre didactice angajate în palate și cluburi către sistemul formal (în măsura în care există posturi vacante la respectivele discipline).
Fără mecanisme viabile de reglementare externe a calităților activităților educative, cu concursuri pentru ocuparea posturilor organizate după criterii îndoielnice, cu evaluări ale performanțelor activităților efectuate de non-specialiști, întreg sistemul non-formal va cădea în derizoriu și se va autodesființa. Consiliile locale nu pot fi încărcate cu povara gestionării unor instituții pe care nu sunt abilitate să le administreze. Trecerea acestei legi în forma actuală va însemna deprofesionalizarea învățământului non-formal din palatele și cluburile copiilor, instituții care au contribuit la descoperirea vocației atâtor copii și tineri talentați din țară. Un pas către România needucată”, explică Kohn Hajni.
JA-A.P.
Trimite articolul
XInchideti tot, dati-va demisiile si plecati la munca. Ati stat destul pe banii nostri cocotati pe fotolii comode.
Daca vreti sa fiti impotriva noatra, la ce bun sa va mai platim. Poate la sapa, ca altceva nu stiti sa faceti, va va reveni mintea.
-
Si aici vedem un bun exemplu de ce educatia este importanta.
De acasa sigur nu a venit, deci se va face in scoli.-
Emile, ai vorbit ca sa nu taci. Stai jos, 2!
Revenind: sunt profesor și nu imi convine sa vad ca munca noastra este aruncata la gunoi.
Educatie… exact asta oferim sau ar trebui sa oferim noi in scoli dar cad ca aceasta clica numita clasa politica dupa ce a distrus industria isi indreapta atentia si asupra scolii romanesti.
-
Care invatamint ?
Ca pe aceste plaiuri ceea ce se desfasoara , in proportie de 95 la suta este orice , numai invatamint nu.
Cit despre persoanele care isi spun ,, dascali ,, , cam tot asa , vreo 95 la suta dintre ei , stiti de ce vin la serviciu , in cele 18 ore pe saptamina ?
Unicul scop este sa isi i a salariile , deloc mici.
-
Ce statistici folosești? De pe vedenii.ro?🤣
Se desfiinteaza ce nu este. A auzit cineva de CJRAE/CMBRAE?
Dar modificările aduse Examenului de Bacalaureat nu deranjează pe nimeni?
Da, să-i desfințeze. Dacă sunt buni își găsesc ei un job.
Deci nu turcii, ungurii, rușii, UE, globalizarea sau covidul e de vină pentru starea educației din România. Noi suntem de vină.
Cu învățământul e ca și cu sănătatea: se măresc salariile ca să crească calitatea. Ce banc bun! Dacă mărești salariile nu crești calitatea serviciului, dimpotrivă, o scazi. Cel ce lucrează i se pare că primește o recompensă și nici nu își mai bate capul.
Majoritatea cadrelor didactice de la noi nu au legătură cu pedagogia. Apropo, în Belgia ca să predai la o școală trebuie să ai licență în pedagogie. Dar noi nu învățăm de la nimeni. Doar schimbăm miniștri. Dacă a reapărut Daea, o să re-re-re-apară și Abramburica, nu?