A ajuns una dintre meseriile în care, dacă vrei să profesezi, trebuie să ai mulți bani. Taxe peste taxe pentru a munci în această branșă care numără sute de angajați pe raza municipiului nostru. Este vorba de taximetriștii din municipiul nostru, care se plâng de taxele foarte mari, dar și de pirateria care nu este stopată și care face concurență neloială celor care trudesc ore întregi la volan. În cazul RCA-ului, taximetriștii spun că a crescut cu 300 de procente doar în ultimele șase luni ale acestui an.
Cu vizorul pe pirați
Nemulțumirile Asociației Camerei Taximetriștilor din Arad încep cu fenomenul pirateriei. „Rugăm frumos organele competente să intervină și să stopeze extinderea pirateriei în domeniul taximetriei. Aceștia fac concurență neloială deoarece nu plătesc taxe și impozite locale”, a declarat Daniel Tomuța, președintele Camerei Taximetriștilor Arad. O altă problemă identificată face referire la dreptul de autor și drepturile conexe, prin modificarea Legii nr. 8/1996, astfel încât operatorii de transport să fie exonerați de obligația de a plăti drepturile de autor numai pentru simplul fapt că autovehiculul este dotat cu aparat radio. „ În prezent, în cadrul Uniunii Europene, un astfel de operator pentru transportul de persoane achită o singură taxă la înmatricularea autovehiculului. De ce la noi nu se poate în același fel și vor taxe aberante lună de lună?”, se întreabă Tomuța.
RCA a crescut cu 300%
Taximetriștii mai cer scăderea RCA-ului, care a crescut cu 300% în ultimele șase luni, pentru activitatea de transport persoane și marfă, inclusiv Taxi. „Propunem schimbarea urgentă a algoritmului de calcul a poliței RCA, după criterii relevante profilului de risc al asiguratului. Adică, 50% din tariful RCA să fie determinat de caracteristicile tehnice ale autovehiculului, iar 50% să fie determinat de cazierul auto al șoferului, identificat după CNP. Un asemenea mod de calcul atrage după sine modificarea comportamentului unui asigurat RCA, în sensul creșterii responsabilității în trafic și implicit, a creșterii siguranței rutiere”, mai spune șeful taximetriștilor.
Cât costă asigurarea
Pentru un autoturism marca Opel, an fabricație 2005, înregistrat pe firmă, asigurarea costă 809 lei pentru șase luni. În cazul unui autoturism Ford, an de fabricație 1995, asigurarea costă 250 lei pentru șase luni. Iar pentru un Logan, înmatriculat pe un SRL, în regim de Taxi, asigurarea variază între 6.000 – 16.302 lei, pentru un an de zile. Sunt doar câteva exemple oferite de către Daniel Tomuța pentru a exemplifica câteva din costurile pe care trebuie să le suporte un taximetrist.
Citiți principiile noastre de moderare aici!