ARAD. A murit și ultima fărâmă de speranță în ceea ce privește autostrada Nădlac-Arad. La aproximativ nouă luni distanță de la rezilierea contractului pentru realizarea primului lot al autostrăzii încheiat cu Romstrade, a fost reziliat contractul și cu firma constructoare de pe lotul doi. Austriecii de la Alpine Bau au anunțat că nu își mai pot onora contractul după ce au intrat în insolvență, respectiv pe la mijlocul lunii iunie. Însă toate aceste aspecte au fost ținute la secret de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR). A fost nevoie de intervenția presei, de solicitări peste solicitări pentru ca drumarii să emite o informare în acest sens.
„Din cauza intrării în faliment a firmei Alpine Bau Gmbh, contractul de proiectare şi execuţie a autostrăzii Nădlac-Arad lot 2, încheiat între CNADNR şi antreprenorul Alpine, a fost reziliat în data de 09.07.2013, în conformitate cu prevederile din condiţiile contractuale”, au anunțat cei de la companie.
Se caută constructor
Puși în această situație, cei de la CNADNR se văd nevoiți, la fel ca și în cazul primului lot al autostrăzii cu pricina, să evalueze lucrările executate până în prezent de Alpine, să socotească în mare ce lucrări au mai rămas de făcut și să organizeze o nouă licitație.
„CNADNR va întreprinde măsurile necesare în vederea demarării procedurii de achiziţie a lucrărilor rămase de executat, astfel încât să nu fie periclitate condiţiile de eligibilitate ale proiectelor”, susțin drumarii.
Atenție, însă, la ultimele cuvinte spuse de către cei de la CNADNR, referitoare la eligibilitatea proiectelor. Într-un limbaj de lemn, drumarii recunosc faptul că am putea rămâne fără finanțare europeană pe autostrada Nădlac-Arad, respectiv fără 85 la sută din totalul cheltuielilor. Iar acest lucru pare tot mai plauzibil în măsura în care, la opt luni distanță de la rezilierea contractului cu Romstrade, nici măcar acum nu a fost stabilită noua firmă care să preia lucrările de pe primul tronson.
Iar europenii au pretenția ca termenele să fie respectate, altfel riscăm să pierdem zeci de milioane de euro.
96 de milioane
Lotul doi al autostrăzii Nădlac-Arad are o lungime de aproape 17 kilometri. În momentul organizării licitației, Alpine a cerut 96 de milioane pentru a realiza șoseaua de mare viteză, oferta fiind declarată câștigătoare. Austriecii au dus lucrarea până la un procentaj de finalizare de 85 la sută, după care au abandonat șantierul din cauza problemelor financiare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!