La doar două zile după ce va informam (în baza datelor furnizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale) că autostrada Nădlac-Arad a fost resuscitată, cade bomba: sunt posibile rezilierea contractului şi o nouă licitaţie pentru această autostradă! Afirmaţia a fost făcută joi seara (într-o emisiune TV) şi îi aparţine însuşi premierului României, Victor Ponta.
„Sectorul Nădlac-Arad este un proiect care, din păcate, a fost conceput şi licitat în condiţii considerate de Comisia Europeană greşite şi acolo, din acel motiv în special, Programul Operaţional Sectorial de Transporturi a intrat în faza de presuspendare. Acolo – corecţii financiare şi posibil rezilierea contractului şi o nouă licitaţie”, a spus Victor Ponta la RTV. Practic, primul ministru confirmă informaţiile privind neregulile de pe autostrada Nădlac-Arad, informaţii ce au fost vehiculate încă din vară.
Se pregăteşte din vară
Conform Agenţiei Mediafax, oficialii Comisiei Europene au pregătit, încă din iulie 2012, o scrisoare de întrerupere a uneia din plăţile solicitate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pentru un contract de construcţie a autostrăzii Arad-Nădlac în contextul în care au fost identificate „iregularităţi şi suspiciuni de fraudă”. Posibilitatea întreruperii plăţilor era menţionată într-un document oficial redactat după discuţia pe care ambasadorul României la UE, Mihnea Motoc, a avut-o la 3 iulie cu Walter Deffaa, directorul general al DG REGIO (Directoratul General pentru Politică Regională al Comisiei Europene) şi Angela Martinez-Sarasola, şefa Unităţii pentru România din cadrul acestui directorat.
În această discuţie, reprezentanţii Comisiei Europene au transmis mai multe nemulţumiri în contextul existenţei unui risc ridicat de suspendare a programelor gestionate de DG REGIO. Surse oficiale au declarat atunci agenţiei Mediafax că autostrada vizată de acest caz este Arad-Nădlac.
Date tehnice
Construcţia autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul va fi executat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea trebuie proiectat şi executat de compania germană Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro. Finanţarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene. Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad fiind anul 2013.
Citeşte şi Resuscitare pe Nadlac-Arad
Citiți principiile noastre de moderare aici!