Unul dintre cele mai mari proiecte pe fonduri europene din România este derulat de către Primăria Municipiului Arad. În valoarea totală de aproximativ 227 de milioane de lei, proiectul „Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA şi Str. Ştefan cel Mare” include și construirea unui nou pod peste râul Mureș, investiție care va contribui semnificativ la decongestionarea traficului din municipiu prin amenajarea unui nou traseu de transport public de călători cu autobuzul ce va asigura legătura între cartierul Aradul Nou și zona UTA.
În ceea ce privește construcția noului pod peste râul Mureș, aceasta continuă într-un ritm susținut. Constructorul a ajuns în etapa de ancorare a podului prin montarea hobanelor. Urmează realizarea sistemului de canalizare, așternerea straturilor de asfalt și montarea și punerea în funcțiune a stâlpilor de iluminat.
Noul pod peste râul Mureș are o lungime de 295 de metri și o lățime de 23,5 metri și este prevăzut pe fiecare sens cu câte o bandă de circulație, o zonă de siguranță, o pistă de biciclete și trotuar. Structura de rezistență însă va permite, pe viitor, dacă va fi nevoie, posibilitatea de extindere cu câte o bandă de circulație pe fiecare parte. Nu în ultimul rând, poiectul propune inclusiv iluminarea arhitecturală a podului.
În cadrul proiectului „Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA şi Str. Ştefan cel Mare” a fost construită și modernizată infrastructura rutieră pe trei tronsoane cu o lungime totală de 7,7 km, au fost amenajate două stații de reîncărcare pentru autobuzele alimentate electric, 17 stații de transport public au fost modernizate, iar alte 6 stații noi au fost construite, iar un număr de 20 de intersecții semaforizate sunt prevăzute cu sisteme de transport inteligente care vor asigura „undă verde” pentru autobuze.
„Suntem în linie dreaptă cu acest proiect. Pot spune că lucrările merg într-un ritm susținut și am încredere că vom avansa astfel încât în cel mai scurt timp posibil să poată fi dat în folosință. Ulterior ne vom asigura că toate arterele afectate de lucrările de la pod, vor fi refăcute. Dincolo de mândria că derulăm unul dintre cele mai complexe și mai valoroase proiecte pe fonduri europene din țară, este satisfacția că vom oferi cerățenilor o alternativă de transport public ce va completa eficient traseele de transport cu tramvaiul. Toate măsurile implementate prin acest proiect vor face transportul în comun mai atractiv, ceea ce va determina o parte din participanții la trafic să renunțe la autoturismele personale în favoarea autobuzelor electrice sau de ce nu, a bicicletelor. Ceea ce ne dorim este să reducem emisiile de carbon, cu peste 5%, pentru un Arad mai verde”, a punctat primarul Călin Bibarț.
Trimite articolul
XEste din împrumut bancar!
-
Este finanțare europeana UE 85%! Mulțumit?
-
Citat din presa libera:
Împrumuturi de peste 40 milioane euro
Raportul este intitulat „Instrumentele datoriei publice locale contractate de UATM Arad în anii 2021- 2022 şi/sau aflate în derulare în aceasta perioadă, raportate în situațiile financiare întocmite la data de 31.12.2022” și prezintă ca tranzacții semnificative, în ceea ce privește împrumuturile pe care le-a realizat Primăria Arad (Municipiul Arad), două împrumuturi luate de la două bănci, la diferență de un an, care se ridică în total la peste 40 milioane de euro (200 milioane lei).Împrumuturile indicate sunt după cum urmează:
1. Încheierea Contractului de credit pentru investiții nr. 20050/06.12.2021 cu Raiffeisen Bank S.A, pentru finanțarea proiectului „Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA şi strada Ştefan cel Mare”. Este vorba de proiectul care prevede inclusiv construirea acelui nou pod peste Mureș, ca o prelungire a străzii Andrei Șaguna. Valoarea împrumutului este de 100.000.000 lei, la care Primăria are dată scadentă anul 2031 pentru a îl restitui.
-
Cat tupeu sa spui: “Dincolo de mândria că derulăm unul dintre cele mai complexe și mai valoroase proiecte pe fonduri europene din țară”
-
-
Foarte frumos si ritmul bun dar nu am inteles totusi,din ce cauza podul este dezaxat fata de str. Andrei Saguna???Vreo sicana de reducere a vitezei,sau ce?
-
Traditionala gresala de proiectare. Indreptarea costa.
Frumos , așa trebui dacă se vrea și o linie de tramvai ar fi mână pentru locuitorii de acolo !!! 👍🙏👍
-
Da era bine , dar să o faca prin fața casei fostului primar falca
Accesul pe pod este atât de îngust încât nu o să poată să treacă pe cele 2 sensuri două vehicule mari de tip autobuz… au făcut piste, trotuare și rondou de flori, dar pentru calea de circulație principală, nu mai au avut material. Podul ăsta o să fie ca drumul Sâmbăteni Ghioroc, făcut din bani mulți, sifonați partial către cine trebuie, și peste un an ori se vor pune restricții de circulație, ori îl vor demonta ca să facă altul… :))
-
Nu fiti chitibusari. Este perioada electorala, asa ca amanuntele tehnice sau financiare nu conteaza. Si nici termen de finalizare 100%, termen care incude si caile de acces.
-
Corect!
Iar acum, ăștia vin cu abureala ca se poate extinde la 2 benzi pe sens .
Unde naiba ați mai văzut pod care să fie lățit ulterior, după ce a fost finalizat ?
.
@Mig , lasă propaganda ieftină, pt că a fost declarat public faptul că S-A PIERDUT finanțarea nerambursabilă pt Pod și că acesta e construit PE CREDITE RAMBURSABILE, PLĂTITE DE NOI, contribuabilii.
Doar autobuzele electrice și încă ceva mărunțișuri, au fost plătite din fonduri nersmbursabile, dar Podul NU !!!Da, aveau șansa să construiască un Pod eficient, cu 2 benzi auto pe sens, cu linii de tramvai, cu urcări și coborâri aliniate cu șoseaua, etc., dar, ca de obicei, AU RATAT-O .
Podul asta nu trebuia sa fie gata anul trecut in noiembrie sa decembrie?
putea sa faca lejer un pod peste calea ferata spre Vladimirescu ….. si nu era kiar asa mare investitia