UPDATE. Coloana de camioane care așteaptă să iasă din țară pe la frontiera de la Nădlac, de pe autostradă, a crescut mult mai repede decât se anticipa. Marți dimineață, TIR-urile au ajuns să ocupe banda de urgență de pe autostradă de la Nădlac și până la primul nod rutier din municipiul Arad, din apropierea Zonei Industriale Vest, mai precis cel de la fosta fermă Ceala. Iar camioanele continuă să sosească. Coada are, in acest moment, aproximativ 50 de kilometri.
ARAD. Autorităţile par, în continuare, incapabile să rezolve problema coloanelor de TIR-uri care iau cu asalt punctul de trecere a frontierei de la Nădlac, de pe autostradă. Cum catolicii au sărbătorit Sfintele Paşte în weekendul trecut, circulaţia automarfarelor pe raza Ungariei a fost interzisă duminică şi luni. Luni seara, începând cu ora 23:00, traficul la frontieră a fost reluat. Încă de luni după amiază, TIR-urile s-au încolonat începând de la frontiera Nădlac II, pe autostradă. Încă o dată, decizia DRDP Timişoara şi a Poliţiei de a interzice automarfarelor să folosească nodul rutier de la Nădlac, pentru a urca pe autostradă, s-a dovedit una total neinspirată. În jurul miezului nopţii de luni spre marţi, coloana de TIR-uri se întindea de la Nădlac până dincolo de Pecica. Pentru a evita blocarea nodului rutier de la Pecica, pe sensul de urcare pe autostradă spre Nădlac, Poliţia a decis să închidă în totalitate accesul. Şoferii au rămas cu gura căscată: nodul rutier de la Pecica era închis de o maşină de poliţie, care lăsa să treacă doar autoturismele, iar pe nodul rutier de la Nădlac este interzisă urcarea spre autostradă. În tot acest timp, oraşul de la graniţă era liber, aerisit, cu numai câteva TIR-uri care tranzitau zona. Parcările din zona Nădlacului erau goale, în timp ce în zona Pecica staţiona fiecare pe unde apuca, parcările şi bretele de acces fiind pline de camioane. Sus, pe autostradă, banda de urgenţă a fost blocată pe zeci de kilometri. Se aşteaptă ca, în cursul zilei de marţi, coada să continue să crească spre Arad.
Chiar dacă problema a fost luată în mâini chiar de către Prefectul Aradului, aceasta nu a fost rezolvată. Încă se aşteaptă semnături de la Bucureşti pentru desfiinţarea restricţiei de folosire a bretelei de urcare spre autostradă de la Nădlac.
„Puteam să staţionez într-o parcare din Nădlac pe timpul nopţii, pentru ca dimineaţă să reiau drumul spre frontieră. Dar aşa, dacă nu pot urca pe autostradă, decât dacă fac un ocol de 50 de kilometri şi ajung ultimul în coadă, prefer să aştept pe banda de urgenţă”, a spus unul dintre miile de şoferi de TIR care şi-a petrecut noaptea parcat pe autostradă.
Conducătorii auto, dar şi autorităţile locale, spun că nu sărbătorile din Ungaria ar fi neapărat de vină pentru coloanele uriaşe de pe autostradă, cât faptul că nodul rutier de la Nădlac a fost închis, dar şi pentru că vama veche nu mai deschide atât de multe puncte de control.
„În fiecare an e Ziua Ungariei, în fiecare an e Paştele Catolic. Dar coloanele formate anul acesta nu au fost niciodată în anii trecuţi. Nici măcar când România nu era în Uniunea Europeană şi controalele erau mult mai riguroase”, a spus un alt tirist.
Până la urmă, autorităţile sunt nevoite să găsească o soluţie pentru problema cozilor care, la fiecare sărbătoare din Ungaria, bat record după record din punct de vedere al lungimii lor. Iar închiderea unor noduri rutiere nu pare a fi „cartea câştigătoare”.
Trimite articolul
XAs fi curios daca la sarbatorile ortodoxe de Paste,guvernantii nostri,de altfel niste carpe,vor face sa fie coada la intrare in Romania,din sens contrar.Va fi coada de tiruri pina la Seghed ?
Sa vedeti ce era pe Varsand….coada de vreo 10 km….vai de ea tara…
Unde sunt rujatii de falca si rares bogdan ? Can o fo vorba sa piarda prietenii lor bani, au facut gat rapid in parlamentul european, acuma nu au nimic de zis? De ce trebuie sa se inchida autostrazile in europa? Cum se poate spania sa nu fie inchisa? Uk?
Pana cand toata mizeria asta? Le roadem autostrada? Bine ca iau 100 si ceva de euro pe sens, sa poata sa isi bata joc de noi cum vor ei..
-
Aberatii vorbesti.. Nici tiristii unguri nu au voie sa circule pe autostrazi in zilele de sarbatoare legala – nu-i o bataie de joc la adresa romanilor ca tine. Ori respecti legile tarii care vrei sa tranzitezi ori poti cauta ruta alternativa sa nu stai 2 zile la frontiera (din punctul meu de vedere ar trebui aplicata tir stop si in Romania in zile de duminica si zile de sarbatoare sa se mai evite aglomeratiile pe drumurile nationale sa se poata circula decent cu autoturisme si fara riscul sa fii acrosat de un TIR).
-
Vecinii unguri is mai catolici decat papa.
In fond isi arată veninul nu pocainta! -
Ce se intampla daca circuli? Nu invie Iisus? Sa inchizi corculatia la mi de camioane si sa ai loc de parcare pt 300, asta e ipocrizia, sa profiti ca nu ai pe unde sa ocolesti. Las ca vine vara, se inchide de la 15, o sa foe si mai sexi…
-
Până la urmă, autorităţile sunt nevoite să găsească o soluţie pentru problema cozilor care, la fiecare sărbătoare din Ungaria, bat record după record din punct de vedere al lungimii lor. Iar închiderea unor noduri rutiere nu pare a fi „cartea câştigătoare”. prima data trebuie sa gaseasca mintea cu care sa poata sa gaseasca solutia,cum nu e pe toate drumurile in general si nici in administratia romaniei in special,vom avea de asteptat mult si bine,nu se mai termina cu cretinii si ideile lor in rahatul asta de administratie romaneasca
de fiecare data cand e sarbatoare in Ungaria e acelasi scandal in presa ,cum nu ar sti ca toata eu a fost inchis de sarbatorile pascale ,de ce nu face si romania acelasi program de sarbatori nationale si religioase ca nu isi respecta populatia .IN ORICE TARA EU daca e sarbatoare nici macar sa traversez nu poti,.se stie dar de fiecare data presa face valuri si sant destepti ce pun botul la comentarii
-
ITALIA, GERMANIA , SPANIA NU AU INCHIS TRAFICUL GREU!
UNGURII, LA FIECARE SĂRBĂTOARE ÎNCHID TRAFIVUL GREU!
VAI’AMAR!