Mai devreme decât sperau chiar şi oficialii. Şi nu cu câteva zile, ci cu două luni. La mijlocul săptămânii, Ministerul Transporturilor a dat ordinul de începere al lucrărilor la mega-proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră-Curtici- Arad. Vestea ne-a fost dată de secretarul de stat Eusebiu Pistru, care a precizat faptul că iniţial se credea că lucrările vor începe în maximum două luni, dar că lucrurile au prins avânt odată cu vremea.
„Ne-am mişcat mult mai rapid decât anticipam, aşa că miercuri s-a dat ordinul de începere pentru reabilitarea căii ferate care trece prin judeţul nostru”, a precizat Eusebiu Pistru.
Aşa cum am menţionat de curând, nu este vorba de vreo lucrare oarecare care începe acum, ci de una pe fonduri europene, de care se vorbeşte de ani de zile, care va costa 315 milioane de euro, şi care implică lucrări spectaculoase. La finalul ei, gările prin care trece linia de cale ferată vizată vor fi modernizate, vor fi ridicate pasaje spectaculoase, iar trenul va circula cu 160 de kilometri pe oră pe şine.
Investiţiile incluse în proiect
Reamintim cititorilor noştri că reabilitarea căii ferate Frontieră-Curtici-Arad va fi realizată de consorţiu Alstom (Franţa) – Swietelsky (Austria) – Astaldi (Italia) – Euroconstruct Trading 98 – Dafora şi că primele investiţii vizează înlocuirea liniilor de cale ferată (43 de kilometri). Totul va fi dublat, însă, potrivit secretarului de stat, de modernizarea tuturor gările care vor fi întâlnite pe traseu, inclusiv staţia CFR Arad şi de realizarea a două lucrări spectaculoase: pasajul rutier de la Curtici peste şapte linii de tren, care va face legătura între drumul judeţean care duce la Zona Liberă Curtici Arad şi oraş, şi pasajul pietonal de la Arad, care va porni de pe 6 Vânători, va trece peste liniile de tren şi va avea câte o coborâre pe fiecare peron din Gara Arad şi pe platoul din faţa staţiei CFR.
Lifturi, scări rulante şi clădiri noi
Tot în cadrul proiectului va fi dublată, potrivit lui Eusebiu Pistru, linia de cale ferată de la Curtici spre frontiera cu Ungaria, pe o lungime de şapte kilometri, la Arad va fi refăcut întreg sistemul de linii şi peroane, iar accesul la peroane se va face cu ajutorul lifturilor şi scărilor rulante care vor fi poziţionate într-o clădire nouă, ce se va ridica în prelungirea clădirii actuale. O altă clădire de mentenanţă, dedicată birourilor, va fi ridicată în spate. Nici sistemul electric şi nici semnalizarea nu au fost uitată: pe toată lungimea de tronson vizat va fi reabilitat şi întreg sistemul de electrificare, pentru ca acesta să corespundă vitezei cu care vor rula trenurile. Se va schimba, totodată, şi întreg sistemul de semnalizare.
Doi ani
Lucrarea este planificată a se finaliza în doi ani, costurile fiind în mare suportate din fonduri de la Uniunea Europeană.
Citiți principiile noastre de moderare aici!