Reprezentanţii administraţiilor din municipiul Arad şi comuna Vladimirescu – în frunte cu primarii Călin Bibarţ şi Mihai Mag – s-au întâlnit săptămâna aceasta pentru a discuta despre un subiect de maxim interes pentru şoferii care circulă zilnic între cele două localităţi. Nu de puţine ori, nervii conducătorilor auto sunt puşi la încercare din cauza drumului supraaglomerat, condimentat adesea cu opririle impuse de traficul feroviar sau de lucrările executate la trecerea la nivel cu calea ferată. Blocajele rutiere de pe DN7 sunt la ordinea zilei, au devenit parte din (ne)firescul cotidian.
Soluţia comună
Desigur, situaţia e cunoscută la nivelul primăriilor din cele două localităţi, care s-au aşezat la aceeaşi masă şi au găsit împreună o soluţie pentru descongestionarea traficului auto: o subtraversare a liniei ferate, de genul celor existente în Micălaca 300. Potrivit primarului Călin Bibarţ, aceasta ar urma să fie amenajată în prelungirea străzii Voinicilor spre Via Carmina, urmând să preia o parte din traficul de pe drumul principal care face legătura între Arad şi Vladimirescu. Va fi o subtraversare destinată exclusiv autoturismelor şi autospecialelor de intervenţie în caz de urgenţă (salvare, pompieri).
Cine îşi asumă execuţia şi cu ce bani se va realiza investiţia? Ei bine, autorităţile locale se bazează pe proiectul CFR de modernizare a căii ferate Arad-Timişoara pe bani europeni. Totul e ca subtraversarea aceasta să fie prinsă în planurile întocmite la Bucureşti.
„S-a găsit o soluţie pentru amplasamentul subtraversării astfel încât să nu fie afectaţi locuitorii din Via Carmina; la Arad nu e nicio problemă pentru că în zona vizată e doar câmp. Ne-am întâlnit cu proiectantul căii ferate de mare viteză, pentru a discuta toate detaliile pe care le implică această subtraversare. Acum ne ocupăm de partea scriptică, transmitem către SNCFR documente astfel încât realizarea acestui obiectiv să fie prinsă în tema de proiectare privind modernizarea liniei ferate” – a precizat primarul Călin Bibarţ.
Acum e momentul
Este o oportunitate de neratat pentru administraţiile din Arad şi Vladimirescu, cu atât mai mult cu cât cele două localităţi tind să se extindă una spre cealaltă, deci traficul rutier va creşte în viitor, în această zonă.
Este de neratat şi dacă privim situaţia prin prisma faptului că modernizarea liniei ferate fiind o investiţie pe bani europeni, timp de cinci ani de zile nu se va mai putea interveni în niciun fel la ea. Deci, oricât de mult ar creşte traficul rutier şi oricât de mare ar fi nevoia de a-l fluidiza, timp de cinci ani nu se va putea face nimic peste sau sub linia ferată care desparte cele două UAT-uri.
Aşadar, acum este momentul. Şi trebuie acţionat astfel încât să nu-l ratăm.
Alte două obiective
Pe lângă realizarea subtraversării care face legătura între Arad şi Vladimirescu, Primăria Municipiului Arad mai are în vedere două obiective în proiectul modernizării căii ferate de mare viteză Arad-Timişoara. E vorba de o trecere în zona bazinului de polo din Subcetate spre Hadă şi, nu în ultimul rând, de demolarea vechii pasarele pietonale dintre Aradul Nou şi Sînicolau Mic şi construirea alteia noi.
Trimite articolul
XNumai sa primim bani europeni. Daca nu se reduc cheltuielile, eliminarea pensiilor speciale, desfiintarea consiliilor judetene, aducerea la lumina a economiei subterane,, recuperarea prejudiciilor, etc. nu primim nimic.
-
Aia nu fac parte din PNRR, deci aia i-am primi si asa. Trebuiesc doar proiecte facute si terminate cat de cat la timp.
Povesti vanatoresti in prag de campanie! Fraierii chiar o sa si creada!
Cata mizerie, acum cateva luni am fost la primaria Vladi pentru a le aduce in vedere acesta oportunitate, faptul ca cei de la CFR refac calea ferata dintre localitati, intrebandu-l pe domnul primar si doamna arhitect daca au de gand sa depuna niste solicitari catre cei de la CFR pentru doua subtraversari, una aminita in articol iar cealalta pe partea de nord de DN7, din sensul giratoriu de la Selgros pe langa noul Dedeman si sa faca legatura cu strazile din cartierul Europa, care apropo, parte din ele sunt ala primariei Vladi.In acest fel ar descongestiona cu adevarat traficul catre Vladi, deoarece coada se face de la prima strada catre stanga din Vladimirescu,unde vireaza o mare parte din trafic, dar se pare ca nu se vrea.Comunistii cand au legat Micalaca de Arad au facut pod cu doua benzi pe sens iar administratia actuala nu este in stare sa fac doua amarate de pasaje pe sub o cale ferata noua! Rusine!!!!
-
@Cartier Europa
Pe DN7 vine pasaj suprateran,inclusiv linia de tramvai e urcata pe pasaj, prin dreptul Jumbo! S-au prelevat probe de sol, sigur și proiectarea e într-un stadiu avansat! Din păcate nu am cum să-ți pun aici proiectul pasajului!
Și, DA! Acum e momentul a se cere cât mai multe pasaje subterane, cât e în stadiu de proiectare linia de tren.-
Terminați cu prostie. Voi CFR-isti sunteți niște excroci
-
Sigur tragi la bandă că atât te-a dus capul!
-
Lăsa băutura. Sunteți singuri care cere drepturile pe terenurile privare
-
-
-
dupa 2 ani de la semnarea proiectului si dupa un an de la licitatie se trezesc ca mai vor o trecere, voi sunteti intarziati mental la conducere, nu gluma!
uitati-va la cei de la masa si intelegeti de ce e Aradul cum e ..
Din gasca de *ganditori* din poza, mai lipseste marele ganditor,borfashul Don Falcone, cel care a facut pista de biciclete pe banda 1 a drumului din podgorie…..