Aproximativ 54 de milioane de euro au fost înghiţiţi de modernizarea DN 7, lucrare finalizată în urmă cu circa un an şi jumătate. Încă din primele săptămâni după inaugurare, calitatea noii şosele a lăsat de dorit. Iar faptul că s-a lucrat de mântuială poate fi observat pe întreg traseul drumului care tranzitează judeţul Arad.
Am primit semnale de la mai mulţi cititori despre faptul că, odată cu primii fulgi de nea, şoseaua a cedat, iar cratere adânci de 8-10 centimetri s-au format, pe alocuri, din metru în metru. La intrarea în Mândruloc pe sensul de mers spre Deva o groapă adâncă pune la mari încercări suspensiile şi roţile maşinilor care trec pe acolo.
Situaţia nu este singulară. Atât în Pecica, cât şi pe cei aproximativ 35 de kilometri dintre Pecica şi Nădlac, pot fi observate gropi adânci care se extind de la o zi la alta, din cauza zăpezii şi a îngheţului. Şi în iarna trecută situaţia a fost asemănătoare. Pe atunci, Ioan Balint, directorul secţiei din Arad a Drumurilor Naţionale, susţinea că şoseaua este încă în garanţie, iar toate reparaţiile vor fi suportate de firma constructoare. În acest an, povestea se repetă, doar că muncitorii vor ajunge pe drum, cel mai probabil, după sărbătorile de iarnă.
„Probabil că gropile vor fi plombate încă din această săptămână, iar la primăvară constructorul va trimite echipe de muncitori şi utilaje care vor decapa asfaltul şi vor turna altul nou”, a declarat Balint. Concluzia este una singură: înainte de marea modernizare a DN 7, şoseaua era veche dar bună. După modernizare putem vorbi despre un drum nou, dar foarte prost. Pe DN 79 provocarea e şi mai mare..
JA-A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!