ARAD. Nimeni nu a mai auzit de aşa ceva, ar putea fi o premieră la nivel naţional şi… s-a întâmplat la noi în Arad, pe centură: dalele care formează trecerea la nivel cu calea ferată au cedat. S-au rupt, pur şi simplu. Şoferii care circulau pe centură în zona CET riscau să rămână, efectiv, suspendaţi între liniile de cale ferată. Pentru că dalele de plastic ce trebuiau să formeze pasajul cu pricina au cedat din cauza vechimii, a traficului intens, dar şi din cauza calităţii slabe.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat sec faptul că „din cauza traficului rutier foarte mare pe DN 7 în zona trecerii la nivel cu calea ferată km 546+465 s-au produs denivelări şi ruperea a 6 bucăţi de dale elastice din pasaj. Având în vedere pericolul în siguranţa circulaţiei, atât feroviar, cât şi rutier, este necesară înlocuirea din pasaj a dalelor în regim de urgenţă, azi 28.01.2015”.
Iar pericolul a fost unul real. Şoferii care treceau peste acel pasaj riscau să rămână, efectiv, cu maşinile suspendate între liniile de cale ferată din cauza gropilor care au apărut între dalele de plastic. Drumarii anunţau că lucrările vor fi realizate urgent, timp de două ore, între orele 10:00 şi 12:00. Dar, până la urmă, lucrările au fost finalizate mult mai repede, într-o singură oră. Şi asta nu mulţumită Secţiei de Drumuri Naţionale Arad, ci celor de la Regionala CFR Timişoara, care şi-a trimis angajaţii cu târnăcoape, lopeţi şi piatră să rezolve problema drumarilor.
O istorie a pasajelor
Pasajele de trecere la nivel cu calea ferată de pe centură fac, parcă, parte dintr-o telenovelă. Începând cu trecerea de la Vladimirescu şi continuând cu trecerile de pe şoseaua care ocoleşte municipiul, aceste pasaje parcă sunt veşnic în reparaţii. CNADNR a închis anul trecut circulaţia de cel puţin cinci ori pentru a schimba dalele respective, dar se pare că toată munca a fost în zadar. Cum a fost posibil ca dalele să se rupă? Simplu: calitatea foarte proastă a materialelor folosite, coroborată cu o mână de lucru îndoielnică (şuruburile care susţin dalele se desfac efectiv singure) şi cu o soluţie tehnică şi mai proastă (specialiştii spun că dalele de plastic sunt mult mai puţin fiabile decât cele din beton, care au fost scoase din pasaje şi înlocuite cu cele de plastic). Acesta este tabloul unei lucrări făcute fără sens.
Nici nu s-au sinchisit
Ţinând cont că informarea privind situaţia de pe centură a fost transmisă de către CNADNR, ne aşteptam să vedem la faţa locului echipe de drumari muncind din greu pentru a remedia situaţia. Dar, şocant, nici măcar un reprezentant al Secţiei Drumuri Naţionale Arad nu a fost acolo. Nici măcar unul. Singurii care au intervenit pentru a fluidiza traficul au fost cei de la CFR. Ne-am uitat şi după poliţişti care să dirijeze circulaţia. Nici aceştia nu au fost de găsit. Deşi, se pare, cei de la CFR au făcut solicitări pentru trimiterea unui echipaj de la Poliţia Rutieră. În zadar.
Doar provizoriu
Lucrarea făcută de către cei de la CFR este una provizorie. Aceştia au scos dalele de plastic rupte şi le-au înlocuit cu unele de beton. Însă, după cum au spus chiar ei, soluţia este una provizorie. Pentru că dalele nu au fost montate şi ancorate ca la carte, ci pe grabă, pentru a da drumul circulaţiei. De aici încolo este treaba celor de la CNADNR să rezolve problema. Curiozitatea noastră este cât de repede se vor mişca drumarii.
Cozi kilometrice
Defecţiunea de la pasajul de pe centură a făcut ca circulaţia să se desfăşoare pe o singură bandă, alternativ. După cum era de aşteptat, cozile de camioane, atât pe un sens, cât şi pe celălalt, au ajuns să se măsoare în kilometri. Norocul a fost că lucrarea s-a finalizat mai repede decât s-a preconizat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!