ARAD. La o lună de zile de la eşecul înregistrat la concursul pentru ocuparea postului de manager al Filarmonicii Arad – unde cei trei candidaţi au fost respinşi – Primăria anunţă reluarea procedurii de concurs. Acesta se va desfăşura în perioada 6 decembrie 2022 – 11 ianuarie 2023.
Calendarul de concurs
Calendarul de concurs urmează a fi stabilit luni, 28 noiembrie, prin hotărârea Consiliului Mocal Municipal.
Perioada 6-27 decembrie e alocată elaborării și depunerii proiectelor de management şi a dosarelor de înscriere la concurs de către candidaţi. Între 28 şi 29 decembrie va avea loc selecția dosarelor. În perioada 30 decembrie – 6 ianuarie se va face analiza proiectelor de management de către membrii comisiei de concurs (prima etapă). Rezultatul va fi anunţat pe 9 ianuarie.
„Sunt declaraţi admişi pentru susţinerea etapei a doua, candidaţii care au obţinut în prima etapă a concursului nota minimă 7” – se arată în regulamentul de concurs.
Pe 10 ianuarie e programată susţinerea proiectelor de management în cadrul interviului (a doua etapă). Rezulatul va fi făcut public ziua următoare.
„Candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţii asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea şi desfăşurarea concursului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoştinţa candidaţilor a rezultatului concursului. Contestaţiile se soluţionează în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestaţiilor. În termen de 24 de ore de la expirarea termenului în care pot fi depuse contestaţii sau, după caz, de la data soluţionării acestora, rezultatul final al concursului, lista nominală a candidaţilor şi alte informaţii de interes public sunt aduse la cunoştinţa publică, prin grija autorităţii” – se precizează în documentul citat.
Componenţa comisiilor
Nu doar calendarul concursului, ci şi componenţa Comisiei de evaluare şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor va fi stabilită de Consiliul Local Municipal. Fiecare comisie va fi alcătuită din câte trei membri titulari, din care unul este reprezentantul CLM. Vor fi desemnaţi şi trei supleanţi. În cadrul şedinţei extraordinare de luni, 28 noiembrie, se vor face propuneri nominale pentru fiecare membru în parte, decizia urmând a fi luată prin vot secret.
Concursul eşuat
Reamintim, la concursul de proiecte de management pentru Filarmonica Arad, desfăşurat în septembrie-octombrie 2022, s-au înscris trei candidaţi: Cristina Cameniţă, Laurenţiu Muntean (ambii, profesori de la Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi”) şi Alin Văcean, fost manager al Filarmonicii. Primii doi au fost respinşi în urma selecţiei dosarelor, iar cel de al treilea nu a reuşit să obţină notă de trecere în prima etapă a concursului (analiza proiectului de management).
Management interimar
În prezent, la cârma Filarmonicii Arad se află Sergiu Bacoş. El a fost numit manager interimar al instituţiei pe 25 mai 2022, prin hotărâre CLM. Durata iniţială a interimatului a fost de 120 de zile (până la 26 septembrie 2022), după care CLM a hotărât prelungirea interimatului „până la ocuparea prin concurs a postului de manager, dar nu mai mult de 3 luni”. Mandatul prelungit al lui Sergiu Bacoş va expira, aşadar, pe 27 decembrie 2022 – dată la care noul concurs pentru managementul Filarmonicii va fi în plină desfăşurare. Ceea ce înseamnă că va fi nevoie de o altă hotărâre CLM privind conducerea Filarmonicii…
Citiți principiile noastre de moderare aici!