ARAD. Încep să apară tot mai multe detalii despre drumul expres Arad-Oradea, o investiţie de un miliard de euro pe care statul român vrea să o finanţeze cu fonduri europene. Consiliul Judeţean Arad a anunţat traseul pe care îl va urma această şosea, traseu stabilit în urma consultărilor care au avut loc cu toate părţile implicate. Pe teritoriul judeţului Arad, viitoarea şosea va trece pe lângă localităţile Zerind, Chișineu-Criș, Socodor, Șimand, Zimandu Nou, Șofronea, Arad. Explică detaliat Iustin Cionca, preşedintele CJA:
„Pe teritoriul județului Arad, drumul expres începe în partea de vest a localităților Zerind și Iermata Neagră și se desfășoară spre sud printre localitățile Chișineu-Criș și Socodor. Traseul continuă în lungul DN79, pe partea de vest a localităților Nădab, Șimand și Zimandu Nou. În continuare, drumul expres ocolește municipiul Arad pe partea de nord-vest și face joncțiunea cu varianta de ocolire Arad la nivel de autostradă în nodul rutier proiectat la intersecția variantei de ocolire cu DN 7”.
Până la urmă, a fost aleasă o variantă care va ocoli localităţile, fiind preferată o şosea aflată cât mai mult în linie dreaptă. Tot Iustin Cionca a anunţat că a fost semnat deja şi certificatul de urbanism pentru viitoarea investiţie.
În ceea ce priveşte judeţul Bihor, expresul Arad-Oradea, care va avea regim de autostradă, va trece pe lângă localităţile Oradea, Sântandrei, Nojorid, Sânnicolau Român, Gepiu, Cefa, Mădaras, Salonta, Ciumeghiu, Avram Iancu. Detaliind, şoseaua va începe din sud-estul localității Oradea, din drumul de legătură Centura Oradea-A3, aflat în faza de execuție, și se desfășoară spre sud, ocolind localitatea Livada de Bihor pe partea de est. Traseul drumului expres continuă în lungul căii ferate Oradea-Arad, pe partea de vest a localităților Nojorid, Gepiu și pe partea de est a localității Inand. În continuare, drumul expres ocolește localitatea Salonta pe partea de est și revine pe partea de vest a căii ferate Oradea-Arad și DN 79, la vest de localitățile Ciumeghiu și Avram Iancu. Drumul va avea o lungime totală de aproximativ 119 kilometri.
Şi nodurile rutiere
Consiliul Judeţean Arad a găzduit o nouă şedinţă care a avut drept subiect drumul expres Arad-Oradea. De această dată, s-a discutat despre nodurile rutiere care vor fi realizate odată cu acest drum, despre urcările şi coborârile de pe şoseaua de mare viteză, care va avea regim de autostradă.
“Căutăm cele mai bune locuri pentru realizarea urcărilor pe drumul expres, astfel încât să punem în valoare și potențialul zonelor industriale din municipiu și pe al celor din județ. Drumul expres Arad-Oradea trebuie, în viziunea mea, să crească mobilitatea către locurile de muncă și spre punctele de trecere a frontierei și să asigure o legătură mai rapidă între municipiile Arad și Oradea”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
La întâlnire au mai participat şi Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Călin Bibarţ, primarul municipiului Arad, vicepreședinții CJA şi viceprimarul municipiului, dar şi primarii localităţilor prin care va trece viitorul drum expres. În plus, au mai fost prezenţi reprezentanţii societăţii care întocmeşte studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru această investiţie, estimată la un miliard de euro.
Trimite articolul
Xacum sa vedem tunuri cu terenuri ce se revand la a7a mana
-
Și la Fintinele aceasi combinație pnl,după ce au acaparat teren la bani marunti😜hai cu podul peste Mures sa nu se deștepte prostu.
-
Terebentină ,eu aștept acest drum, precum și pasajul Micalaca de ani buni.
Ce te mănâncă?-
asteapta daca esti prost fugi si voteaza lichele prostule
-
-
-
Așa de-ar fi, măcar sunt de-ai locului! Sau sunteți “de la Centru”?
Felicitări! Poate-i interesează și pe Primarii celorlalte reședințe de județ! Dacă se poate aci, celelalte ce au?
Cum au reusit talharii sa intinda un drum de 100 km la 135 km ! Natie de hoti !
-
Pai, boss, cum crezi tu ca se vand terenurile?! Pe 5000 euro ca teren agricol? Sau pe 1.000.000 euro, ca zona industriala?
-
@scarbit. E vorba de 119 km, si daca ai fi avut acea intenția sa te uiți pe harta, fără să comentezi doar de dragul de a nu tăcea, ai fi văzut că autostrada aceasta leagă A1 de A3 la Biharia, dincolo de Oradea, ca doar nu va fi pana la intrarea în Oradea… dar repede sa facem gălăgie la orice, si daca esti paralel cu subiectul!
-
Eronat! De la autostrada A3 din Biharia se face o legatura cu centura Oradei, sa nu calculezi acele kilometrii la proiectul asta. Dar cum ai scris tu mai bine faci galagie aici decat sa stii exact ce si cum si tu. De 2 ori a fost declarat pentru legatura aceea Strabag.
-
-
Sunt 125 km oradea arad, no offence…
Sunt convins ca va fi gata inainte de centura de sud-est. Pentru ca pe Arad-Oradea e sef Bolojan, si ai nostri sunt pe centura…
Daca nu era Bolojan si de acuma in 10 ani (si nu exagerez cu nimic) ne povesteau adormitii din Arad (indiferent de culoarea politica) cum stam cu autostrada A11 Arad-Oradea! De fapt d-nul Bolojan a parasit fotoliul de primar al Oradei pentru fotoliul CJ Bihor tocmai pentru a realiza drumul de legatura-cere este deja in executie- intre A3 si centura Oradei (centura pentru care tot el s-a luptat cu miticii si a realizat-o cu 2 benzi pe sens si “nspe’ viaducte) si autostrada A11 Arad-Oradea! Practic Bolojan i-a luat de gat la propriu pe proiectanti, pe primarii UAT-urilor de pe traseul autostrazii (din ambele judete) inclusiv pe Cionca seful CJA si le-a dat termene tuturora foarte clare adica: primarii sa emita cu celeritate certificatele de urbanism iar proiectantii sa intocmeasca cu viteza maxima analizele multicriteriale, studiile geo, sf-ul, pt-ul pentru ca mai apoi tot Bolojan sa puna cu viteza maxima in licitatie de executie documentatia elaborata! Deci se poate si la noi in Romanica tovarasi nostalgici cand ai un om-bihorean gen Bolojan!!!!
-
Mai usor cu bihorenii,tu esti doar pi jumatate….!
-
Poate si Bolo e vinitura din Brad!?!?
-
-
Bolojan nu are nimic de-aface cu proiectul, nicio influenta!
Este vorba despre Autostrada Trei Mari, care pleaca din Lituania si sfarseste in Grecia. Intrarea in Romania, pe la Oradea, asa cum se spune si in articol.
Pt acest proiect important intr UE in ecuatie si nu oameni precum Bolojan, ori “buzatul” de la Bruxelles, care se lauda cu proiecte care nu i se cuvin.-
PRETENE DELIREZI BOLOJAN A SPUS DIN 2016 CA VREA NEAPARAT ACEST DRM AIA CU 3 MARI SUNT BASME.
-
Lasa ca noi nu avem Bolojan noi avem Falca si uite unde suntem de la stadiu de oras municipiu de judet la comuna municiupiu de judet un salt foarte important.
Cine dracu a mai realizat asa ceva numa uni pricopsiti pe acilea, ajunsi un fel de politicieni.
Bine da omu in evolutia lui a investit ca, acum vrea vicepresedinte de partid de doi bani si mare europarlamentar da nu stie de ce e acolo.
-
Comuna e mult spus ! Catun a ajuns Aradul. Peste tot numai covrigarii, second hand , schimb valutar si spatii de inchiriat. Asa arata Bulevardul Revolutiei !
-
GAZ ,adica grup agro zootehnic ,acel loc intr-o unitate militara in care se cresc sute de porci si care pute a kkt de la 1 km ,cam asa e aradul ,aproape ca nu exista un cartier care sa nu puta orobil ,iar autoritatile au fel de fel de scuze
-
S-au mutat punctele de interes la malluri.Când vor fi iarăși pe bulevard …Va fi iar treaba ok.
-
Ai uitat de farmacii
-
Ai nostrii edili nu sunt in stare sa ucida niste tantari, cum naiba sa construiasca ceva?
-
Noștri*
-
sa mori tu ca nostri..
-
-
De ce sa ,ucida, tzantzari?!?mai bine sa te extermine pi tini!
noroc cu Bolojan…
Noroc cu Bolojan, ca daca ne bazam noi pe pnl arad era vai de noi.
Deci unul dintre com cei care comentează aici sau a depus-o să zicem o descrierea problemei și a rezolvării eu vin cu ideea într-o discuție să fie abordată problema utilității acestui drum pentru dezvoltarea să-ți spun așa terenurilor care sunt în zonă mă refer să aibă viaducte pentru râuri să aibă o aducțiune legat de un drum de țară care ar putea să facă conexiunea acestui drumul național deci toate lucrurile astea nu nu prin faptul că ocolesc anumite localități ci prin faptul că aduc un aport substanțial al Al terenurilor și al infrastructurii care ar trebui să ajute toți agricultorii din această zonă deci prefer să se pună problema în felul în care se poate ajuta tot ce înseamnă agricultură și infractor infrastructura deci pe lângă aceste benzi care sunt asfaltate trebuie să aducă și aportul terenurilor în sensul să se facă viaducte să fie drumuri adiacente chiar de pământ chiar de pietruite să spunem așa în care să fie sădiți pomi în care se poate să aibă ce-i cu tractorul acces și nu în ultimul rând pentru cei care se ocupă cu parcările da deci să nu fie pe drumul național să fie undeva adiacent într-un loc localitate în care să aducă și un aport financiarAici trebuie bifat toate această construcție pentru că un drum foarte mult nu ajută în România dacă nu te poți folosi de infrastructură extraordinar de abilă care să îți scoată și ție ca om simplu un câștig în sensul că din banii tăi să investiți acolo și tu mor de foame de pe zi pe alta că rânduri cu Traktor aș -ul eu știu o remorcă de porumb pentru animalele tale deci trebuie gândit în acest fel să se dezvolte infrastructură aceasta care ajută și pe omul simplu sau care vrea într-adevăr să aibă un loc de muncă asigurat
-
colegule,esti “demn”de biroul lui bibart
-
Ai fumat ceva?sau ce e cu tine!?!?Poate ai luat covid,varianta mu,…mu!
Sper că acest proiect să fie într-adevăr un proiect prin definiție și care aduce un avantaj, un aport infrastructurii celor care au nevoie nu nu mai să ocolească aceste localități din contră să aducă un aport de infrastructură și de condiții încât să fie de folos așa cum scria colegului by Barts de folos infrastructurii de cinci foarte mult și apreciez acest lucru de proiect deci Oradea are anumite facilități anumite calități în ceea ce presupune infrastructura și vorbești de domenii de activitate Și localitățile prin care trec au și ele un domeniu de activitate multe dintre aceste localități s-au dezvoltat tocmai și nu apreciez foarte mult dar nu reușesc să înțeleg prin aceste locuri industriale venim spre oraș spre Arad vedem că oamenii au depășit acel prag psihic în care să își dea seama că de multe ori sunt sclavi acestor fabrici din dovadă de o prostie imensă de Inna da stabilitate a mediului în care lucrează și totul se răsfrânge asupra un salar de căcat în care mulți subzistenta trei sub o subzistenta dacă nu era drumul acesta în care să se arate aceste localități în care se trăiește de pe azi pe mâine cu ce dă douăCu ce mai vin nemții cu ce mai vin căpșunarii cu ce mai vin ăia din Anglia ar fi fost aceste localități șters să-i ras de pe fața pământului și plin de iobagi și de sclavi ai oamenilor în care în ziua de azi se zice că nu mai este clasa de mijloc aici este problema clasa de mijloc există dar nu pot să faci o clasă de mijloc cu săraci care trăiesc numai dintr-un serviciu de 1300 RON și restul sunt hoți că dacă stai cu ei de vorbă nu pot să dai nu pot să spui altceva despre că nu ai cum să se
În ce țară din lume se mai construiește o autostradă la câteva mile de frontieră și paralelă cu acesta pe o distanță de sute le mile?
Acest drum auto trebuia să treacă la minim 40- 50 mile de frontieră.El trebuia să pornească de la Tudor Vladimirescu -Șiria-Pâncota-Ineu-Vasile Goldiș-Craiva- Ucuriș-Olcea-Cărăsău-mai departe printre Dumbrava și Holod- Valea Mare de Codru- Bicăcel- Lăzăreni- Calea Mare -Hidișel- Băile Felix- Băile 1Mai- Centura Oradea, în zona CET 2 Oradea.
-
Nu mai vorbi prostii,vezi circulatia dintre Arad si Oradea.Poate ai fost in Franta sa vezi cate bis-uri sunt la autostrazi.
-
Și care e prostia, sau prostiile cum zici tu?
-
-
Kuby, nu crezi ca trebuia prin Oltenia ca să ajungi și tu pe acasă?
-
Vino cu argumente, dacă ai ceva de spus, nu cu povești.
-
@Local,
cred că sunt mai local decât tine, eu fiind de lângă Oradea din moși strămoși, dar nu ai ratat ocazia să-ți verși ura condamnabilă, pe forum.
-
-
Atata va scremeti sa profite cine trebuie pana pierdeti finantarea . Nimic nu faceti pentru Aradul ăsta ! Daca-l votam pe vreun imparat roman, chiar si mort de 2000 de ani, ala deja facea mai mult ca voi, aveam drumuri circulabile in judet
nici copiii copiilor mei nu or sa circule pe drumul asta “expres”.. astia nu sunt in stare in doi ani sa asfalteze 30 de km si promit minuni..
Doar să nu prindă ritmul drumului Arad-Șiria, că în acel caz, nici peste 15 ani nu vom circula pe el.
In urma cu 5-6luni circula în văzduhul Goagalului un PDF cu harta viitorului tun Expres. Ce bine cind știm unde și cind sa cumpărăm reren😜…. Mama ei de tara🤮
Daca are 200 km că să treacă pe la fiecare boss proprietar de teren mersi !!!
Cine poate sa mi găsească , in România , 5 km de drum drept ?????? Să vedeți ce șerpuiește Arad Oradea !!!
Era utila o harta.
Durează vreo 15 ani studiul apoi lucrarea efectiv gata încă vreo 10 ani deci prin anul 2046 ar fi gata,calculat după ritmul de lucru în România.