Firma austriacă Alpine, cea care a câştigat licitaţia pentru realizarea şoselei de mare viteză, a dat faliment. Ca atare, lotul doi al autostrăzii Nădlac-Arad a fost abandonat de constructor, deşi lucrarea era finalizată în proporţie de aproximativ 85 la sută. Deşi Alpine a dat faliment, statul român este nevoit să plătească facturile emise de austrieci pentru lucrările efectuate deja.
Cu toate acestea, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) avea dreptul să reţină o parte din bani. Vreo 800.000 de euro, mai exact, bani ce, potrivit contractului, reprezentau garanţie şi puteau fi folosiţi pentru conservarea lucrărilor realizate deja. Practic, CNADNR putea să folosească suma respectivă pentru a stopa alunecările balastului de sub drum, de a conserva componentele metalice instalate deja sau pentru a realiza alte lucrări pentru păstrarea investiţiei în termeni optimi. Însă cei de la CNADNR au „omis” acest drept şi, ca atare, nu mai au acces la banii respectivi.
Nu doar cei 800.000 de euro sunt, însă, pierduţi odată cu această greşeală, ci multe alte milioane de euro. Pentru că lucrările ce puteau fi conservate s-au degradat, pe alocuri, în totalitate. Iar obiectivele vor trebui refăcute de viitorul constructor. Şi, cu siguranţă, viitorul constructor nu le va face gratuit.
CITESTE SI:
Munca pe autostrada, din aprilie
Una calda, alta rece pe autostrada
Citiți principiile noastre de moderare aici!