Asistăm la „demolarea” unui record în materie de infrastructură rutieră: reparaţiile realizate de o firmă pe autostrada Nădlac-Arad, pe ambele sensuri de mers, s-au distrus la numai câteva săptămâni de la momentul în care au fost realizate. Pe la mijlocul lunii iunie, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, care administrează anunţa faptul că pe tronsonul Arad-Nădlac şi retur se efectuează lucrări de reparaţii la partea carosabilă. Numai că înţelegerea cu austriecii de la Porr Construct ajunsese la final, iar contractul pentru lucrările de întreţinere a autostrăzii a fost atribuit companiei Drumuri şi Poduri Banat SRL, o firmă cu sediul în Timişoara şi care de la înfiinţare şi până acum doi ani de zile nu avea nici măcar un angajat. Şi, cum firma este românească, la fel şi lucrarea de pe autostradă. La mijlocul acestei luni, muncitorii şi utilajele au decapat mii de metri pătraţi de asfalt care aveau mici denivelări şi l-au înlocuit cu asfalt nou. După câteva zile, asfaltul turnat de firma timişeană a început să cedeze. Autostrada nu are niciun defect pe asfaltul turnat acum opt ani, în 2015. În schimb, aproape toate suprafeţele reparate de Drumuri şi Poduri Banat au cedat. Gropi, denivelări, burduşiri, toate defecţiunile care pot fi întâlnite la un drum au apărut pe partea carosabilă reparată de timişoreni.
Contactaţi pe marginea acestei probleme, cei de la DRDP Timişoara s-au abţinut de la comentarii şi ne-au transmis, sec, faptul că reparaţiile vor fi… reparate din nou de aceeaşi firmă, lucrarea aflându-se în perioada de garanţie.
„Antreprenorul Drumuri și Poduri Banat va reface în cursul lunii iulie, pe cheltuiala proprie, zonele unde au apărut degradări pe autostradă, lucrările fiind în garanție”, ne-au declarat reprezentanţii Regionalei de Drumuri şi Poduri.
Cât de mult vor rezista aceste reparaţii ale reparaţiilor? Rămâne de văzut. Însă, la cum a intrat pe piaţă, firma Drumuri şi Poduri Banat pare că face treabă românească. Mai precis, calitate proastă, să poată să aibă de lucru şi peste câteva luni.
Firmă semi-fantomă
După cum spuneam, DRDP Timişoara a acordat contractul pentru reparaţiile la autostradă acestei firme din Timişoara, după ce, timp de patru ani de zile, austriecii de la Porr Construct s-au ocupat de întreţinerea şoselei de mare viteză. Iar aceştia şi-au făcut treaba bine. Acum, însă, în scenă a intrat această firmă nouă, Drumuri şi Poduri Banat, care face parte din grupul Maxagro, un grup specializat pe agricultură. Cumva, între cultivarea grâului şi porumbului şi lucrări de asfaltare a drumurilor a fost creată o legătură de acest grup. Mai departe, compania a fost înfiinţată în anul 2011, dar până în anul 2019 inclusiv a avut 0 (zero) lei cifră de afaceri şi 0 (zero) angajaţi. În anul 2020 apare un prim angajat la firmă şi o cifră de afaceri de aproape 170.000 de lei. Apoi, în 2021, numărul angajaţilor a ajuns la 6, iar cifra de afaceri la 4,4 milioane de lei. Anul 2022 a fost unul de bun augur pentru firmă, cu o cifră de afaceri de 32 de milioane de lei şi 24 de angajaţi. Apoi, în 2023, a prins contractul de întreţinere a autostrăzii de la Nădlac şi până la Remetea Mare, la o valoare ofertată de 20,3 milioane de lei. Deocamdată, lucrările făcute de această firmă sunt de… doi bani, nicidecum de zeci de milioane de lei.
Trimite articolul
XNu-i bai, se vor “repara” din nou. Alti bani (in buzunarul cui??) alta distractie.
Așa spunea un mare președinte: “ lucrurile făcute bine “.
Gherasime, ia d’aci; ,, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, care administrează anunţa faptul că “”. Administrează ce anume?. Vai de voi. Tot nu s-a rupt banda !!??!!.
Romania lucrului bine facut 🤣🤣🤣🤮🤮🤮
Pentru ce se plateste Rovinieta
Cine își bate joc de muncă o să îl pedepsească pînă la urmă DUMNEZEU
Pana ai scris articolul au mai apărut 3 gropi.La vreo 500 m de la poza.