Primele facturi pentru căldură și primele constatări. Deloc în avantajul consumatorilor. Valoarea acestora a crescut cu 10% față de luna noiembrie a anului trecut. ULAL Arad acuză compania de termoficare că în ciuda acestor creșteri, calitatea serviciilor lasă de dorit. „Am fost sesizați de mai multe asociații de proprietari care s-au plâns că nu au fost suficient de calde caloriferele, în special pe timp de noapte. Nu este normal, mai ales în condițiile în care abonații plătesc mai mult ca anul trecut”, a precizat Dorina Lupșe, președintele ULAL.
Dacă anul trecut factura unui bloc pentru căldură era undeva la 2.900 lei, anul acesta a ajuns la 3.100 lei. O creștere care chiar dacă nu este colosală, nemulțumește pentru că nu are acoperire în calitatea serviciilor, ba, dimpotrivă. Reprezentanții ULAL susțin că aceeași situație a fost și în luna octombrie, când pentru cele 10 zile facturate, s-a plătit mai mult ca anul trecut deși temperaturile au fost peste valoarea normală a perioadei.
Reprezentanții CET Hidrocarburi susțin că facturile la nivel de oraș nu au crescut. Și nu a crescut nici cantitatea de gigacalorie. Dacă în noiembrie 2014 au fost consumate 18.519 Gcal, anul acesta au fost doar 17.475 Gcal, cu 5,6% mai puțin. Și cum prețul pentru populație a rămas același, și facturile aferente lunii noiembrie 2015 sunt mai mici decât cele din 2014. Problema, în opinia reprezentanților CET, este la nivelul asociațiilor de proprietari. „Facturarea consumului de energie termică se face conform înregistrării contoarelor de branșament a imobilelor”, se specifică în comunicatul companiei. Singurii care știu dacă plătesc sau nu mai mult decât anul trecut sunt consumatorii care, în fiecare iarnă, scot banii din buzunar și plătesc un serviciu mai mult sau mai puțin conform.
Multe acuze, puține soluții
Din păcate, soluția pentru situația CET, pentru valoarea mare a facturilor, pentru pierderile de pe rețeaua de căldură, este la autoritățile locale și centrale. Care iubesc mai mult războiul decât armistițiul, care preferă să păstreze în discursul politic acest subiect pentru că implică un puternic impact social și potențial electoral. Cei care pierd din războiul declarațiilor sunt arădenii care plătesc tot mai scump un serviciu tot mai prost și pierd și cele două CET-uri care riscă să rămână fără clienți. Pentru că politicienilor le plac acuzele mai mult decât soluțiile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!