ARAD. Cheltuielile cu personalul reprezintăpeste70 la sută din bugetul veniturilor proprii pe care le va realiza Consiliul Judeţean Arad în anul 2021, potrivit estimărilor instituţiei. Dacă, la aceste cheltuieli, mai adăugăm şi bunurile şi serviciile care vor fi plătite de instituţia judeţeană în 2021, ajungem la un deficit de aproximativ 30 la sută. Şi asta pentru că, după cum am anunţat deja într-un material anterior, veniturile proprii estimate de CJA pentru anul în curs sunt de 98,6 milioane de lei, în timp ce cheltuielile cu salariile, bunurile şi serviciile se ridică la suma de aproximativ 131 de milioane de lei.
Dar să le luăm pe rând. În proiectarea bugetară pe anul în curs, reprezentanţii Consiliului Judeţean estimează că suma care este alocată pentru cheltuielile cu personalul este de 70,5 milioane de lei. „Cheltuielile de personal sunt în sumă de 70.529 mii lei, cuprinse în bugetul local al Județului Arad, aferente activității proprii şi a unităților subordonate bugetului local al Județului Arad”, se arată în raportul de specialitate care stă la baza proiectului de buget. Ulterior, sunt menţionate legile care stau la baza salariilor plătite către angajaţii CJA şi către angajaţii instituţiilor subordonate.
Bunuri şi servicii
Dacă vorbim despre capitolul bunuri şi servicii, aici proiectul de buget indică faptul că, în 2021, vor fi realizate cheltuieli de 60,4 milioane de lei. Banii vor fi utilizaţi pentru „asigurarea funcționalității aparatului de specialitate şi a unităților subordonate Consiliului Județean Arad”, după cum susţine instituţia.
Reparații la drumuri
Defalcat, din această sumă, o parte importantă va merge către întreţinerea drumurilor judeţene. „Din totalul cheltuielilor cu bunuri şi servicii s-a alocat suma de 27.963 mii lei pentru lucrările cuprinse în Programul lucrărilor de întreținere şi reparații drumuri şi poduri, pe anul 2021: lucrări de întreținere drumuri asfaltate (plombări, tratare burdușiri, stropiri succesive), întreținere drumuri pietruite, aducere la profil acostamente mecanic și desfundare șanțuri, asigurarea esteticii rutiere, întreținere drumuri pe timp de iarnă, covoare bituminoase, tratamente bituminoase, plantații rutiere, siguranță rutieră, lucrări accidentale, reparații poduri și podețe și lucrări de refaceri după inundații, alunecări de teren, curățare carosabil și șanțuri de aluviuni, pentru aducerea drumurilor și a podețelor la starea inițială”, se explică în documentele CJA.
Bugetul se află la transparenţă, urmând să fie supus votului în data de 12 aprilie.
Trimite articolul
XE o risipa e bani la CJA, aceasta institutie trebuie desfiintata dar nah… e nevoie ca si prostii sa fie cu servici , daca erau destepti se vedea ceva in urma lor.
-
Nici o reforma adevarata nu se va putea face in Romania daca nu se face reorganizare administrativ teritoriala. Asta inseamna disparitii de comune, prin comasare si de judete prin regionalizare
-
Cine sa o facă, Cîțu?Numai în opoziție făcea planuri de reforme,când a ajuns la putere,le-a lăsat balta.
-
Aici e tara lui Falconeti…nimeni nu are acces. Reduceti personalul la jumatate, apoi discutati..
-
-
-
pai la CJA este pepiniera de subprefecti!sau de alte sinecuri…
-
CJ este o instituție inutilă. Artibuțiile lui le poate lua prefectura, eventual cu 2 sau trei angajați în plus și nu mai e nevoie de președinți, vice, consilieri și o armată de fătălăi, peneliști făra servici angajați la C.J.
Bietul cetatean…., platitorul de taxe si sevicii ,cum mai este el amagit cu sloganul ” noi suntem in slujba cetateanului” ,cand de fapt cetateanul este in slujba lor, care cetatean isi rupe masina pe drumuri proaste in care se baga an de an o groaza de bani pe lucrari de slaba calitate,multe din ele derulandu-se pe o perioada de un mandat,plateste transportul in comun la preturi astronomice pentru conditii de lumea a treia, curentul i se ia de cateva ori pe zi ,nu are tensiunea de 220 V ,ba cateodata li se mai administreaza un ”sut” cu tensiune ridicata care le arde si bruma de aparatura ,gunoiul se ia pe sarite ….etc,etc…Da , e clar urmeza o marire de taxe si impozite !!!
Nu este normal ce se intampla la CJA. Cum se poate ca 70% din veniturile proprii sa mearga pe salarii? Cum? Iar restul de 30% nici macar sa nu ajung sa acopere cheltuieli de intretinere si reparatii. Atunci de investitii nici nu mai poate fi vorba… De acord ca unele investitii se pot face cu bani din alte surse(fonduri europene, bani din programele nationale de dezvoltare, etc), dar totusi, ca aproape 3 sferturi din veniturile proprii ale unui judet sa mearga pe salariile catorva sute de angajati, nu poate fi acceptat. Pur si simplu NU SE POATE ! Cumva trebuie schimbat raportul, 30% pe salarii si restul pentru nevoile curente si dezvoltarea in perspectiva a judetului…
Asta sună a manevră!
Chelnarul si trompetistii au pus mana pe putere si refuza sa mai plece simuland ca fac treaba. las’ ca aplaudacii sar de c*r in sus sa ii felicite. Daca te uiti pe facebookul lor te apuca greata. Numa osanale libidinoase de la lipitori de afise buni de nimic care asteapta sa le arunce chelnarul cate un os.
Situatie inacceptabila , incredibil … practic noi cetatenii subventionam locuri caldute pentru puturosi, nu mare ar fi surpriza ca multe primarii sa functioneze tot asa pe acest sitem infect si putred de subventie , o reforma radicala a institutiilor statului trebuie facut de urgenta.Ce se mai aude cu mult hulitele beneficii speciale(salarii, pensii, etc)
La toate aceste cheltuieli trebuie adaugat si cheltuielile cu combustibilul,soferii,asistenti ai secretare,taietori de frunze…Nici unul din angajatii consiliului judetean nu a fost trimis acasa,sau nu a fost detasat unde era nevoie in pandemie,de exemplu la descarcat de tiruri cu masti(au facut voluntarii asta);toti si-au luat lefurile fara a presta munca.Nu sunt evenimente culturale de un an dar CCJA si CMCA deconteaza benzina,pierd timpul nefacand nimic si incaseaza salarii nerusinate!
In zona industriala e nevoie de mana de lucru!Cine se ofera???Nimeni??? Pai nu va place lucru…
Ce ii impiedica sa mai rareasca pe cei ce invart cate o hartie in birouri , Directori/sefi peste 2-3 persoane toti cu salarii la stele.
La Arad este un deficit URIAS, si nu se vede nici o realizare importanta…In schimb la ORADEA se fac MINUNI si nimeni nu se plange de deficit la buget…….Domnilor ADMINISTRATORI , luati o agenda si un pix si mergeti la o RECICLARE la Oradea, poate asa ne revenim si noi….
CJ este o instituție inutilă. Artibuțiile lui le poate lua prefectura, eventual cu 2 sau trei angajați în plus și nu mai e nevoie de președinți, vice, consilieri și o armată de fătălăi, peneliști făra servici angajați la C.J.