Piața este, însă, în continuare dominată de compania din Coreea de Sud Samsung, dar creșterea vânzărilor totale continuă să scadă, potrivit companiei specializate în studii de piață IDC.
Samsung S8 Plus – oferte (LINK)
Piața telefoanelor inteligente continuă să fie una dificilă, deși Huawei a reușit să-și crească vânzările cu 50%, ceea ce i-a fost suficient pentru a lua locul 2 în clasamentul vânzărilor în intervalul ianuarie – martie 2019. Chinezii au reușit să mai reducă și din distanța care îi separă de liderul mondial Samsung.
Experții se așteaptă ca această ordine: Samsung, Huawei, Apple, să se mențină pe toată durata anului 2019, nu doar în primul trimestru.
Huawei, care s-a lansat într-o ofensivă comercială la nivel mondial de mare anvergură și care a anunțat că intenționează să devină numărul 1 pe piața telefoanelor mobile, i-a suflat locul 2 lui Apple în 2018, dar până la sfârșitul anului compania americană a reușit să și-l recâștige. Acum, însă, Huawei a revenit în forță și, cel puțin în primul trimestru din anul 2019, a reușit iar să depășească Apple, deși mai are încă de muncă pentru a detrona liderul Samsung.
Samsung S8 Plus – oferte (LINK)
În ianuarie – martie 2019, Huawei a vândnut 59,1 milioane de smartphone-uri, adică 19% din piața telefoanelor mobile, față de 36,4 milioane de telefoane vândute de Apple, 11,7% din cota de piață.
Cu 71,9 milioane de unități vândute, Samsung continuă să fie lider mondial, având la final de martie 23,1% din cota de piață.
În total, toți producătorii au vândut 310,8 milioane de unități între ianuarie și martie, o scădere cu 6,6% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.
La șapte ani de când a detronat Nokia din topul vânzărilor mondiale de telefoane mobile, Samsung încă deține supremația la nivel global, deși poziția sa este atacată constant de competitori cel puțin la fel de buni și de inovativi.
Deși mereu a fost un producător mai aplecat asupra părții de hardware, unde și-a și câștigat statutul de nr. 1 mondial, Samsung a avut nevoie de mai mult timp decât se spera pentru a-și aduce și software-ul la nivelul celorlalți producători de smartphone-uri. Totuși, în ultimii ani, situația s-a îmbunătățit constant pentru producătorul sud-coreean.
Samsung este o companie creată în 1938 de Lee Byung-chul, din provincia sud-coreeană Gyeongsang și, inițial era o companie de exporturi. Numele său, Samsung, înseamnă „trei stele” în coreeană, de aici și logo-ul său inițial. Concret, la începuturi, Samsung se ocupa cu exportul, mai exact cu vânzarea de pește uscat, de legume și fructe. În mai puțin de un deceniu, însă, Samsung avea să dețină propriile sale mori de făină, propriile fabrici de confecții și propriile magazine alimentare, pentru ca, cu timpul, să se dezvolte pe tot mai multe paliere și în tot mai multe domenii, ca să ajungă gigantul care este astăzi.
În Coreea de Sud, chiar și în prezent, Samsung este o companie cu activitate în zeci de domenii, deține spitale, fabrici, hoteluri, lucrează în educație, apărare și chiar și în sectorul aerospațial. Există chiar și o companie de asigurări Samsung.
Totuși, în restul lumii Samsung este cunoscută pentru produsele sale electronice și electrocasnice, fiind lider în mai multe domenii, nu doar în cel al telefoanelor mobile. Samsung a luat-o pe acest drum în 1969, când a fuzionat cu Sanyo.
De acolo a început creșterea la nivel mondial a Samsung și mai ales în domeniul aparaturii electronice și electrocasnice, sfârșind cu hegemonia din ziua de azi din domeniul telefoanelor mobile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!