Numărul locuitorilor a crescut mult, ajungând la 5.000 de suflete. De remarcat că o bună parte din cei care s-au aşezat aici sunt intelectuali. Avem în cartier şase medici stomatologi şi medici de alte specialităţi.
Pe strada Tarafului s-a construit un număr însemnat de apartamente în blocuri noi, care au fost repartizate celor fără locuinţă. Un număr important de apartamente au fost amenajate în căminele de nefamilişti ale fostelor fabrici Libertatea şi IMAIA. Sunt căutate grădini libere pe care să se poată construi. S-au vândut case care au fost transformate şi modernizate.
Cu puţin efort din partea tuturor celor care locuiesc aici, dar şi a primăriei municipiului, cartierul poate deveni un model de ordine şi curăţenie.
Iniţiativa lansării „sacului galben” la fiecare familie rezolvă multe probleme de aspect gospodăresc. Pe străzile modernizate (dotate cu canalizare, trotuare şi drumuri asfaltate) şi pe gazonul înţelenit se văd tot mai puţine ambalaje de tot felul care, de fapt, pot fi reciclate.
În cartier a rămas deocamdată o problemă mare, încă nerezolvată. Strada principală, Steagului, nu arată bine, începând chiar de la intrarea în cartier, atât dinspre municipiu, în dreptul viaductului, dar mai aes la intrarea dinspre Fântânele. Mormanele de diferite molozuri se întind pe mari suprafeţe până în apropierea indicatorului pe care scrie MUNICIPIUL ARAD.
Cetăţenii din cartier au greutăţi şi în ceea ce priveşte transportul în comun. Cartierul este paralizat între orele 9.00-12.30, când nu circulă niciun mijloc de transport. Se apelează la „ia-mă nene” sau se trece pe jos peste liniile ferate neamenajate pentru pietoni, aceştia expunându-se unor reale pericole care, de fapt, s-au şi întâmplat.
VASILE MOTOCEA,
PENSIONAR, ARAD
Citiți principiile noastre de moderare aici!