ARAD. Un nou pod peste Mureș, o investiție în parte acoperită din fonduri europene, dar și cu o contribuție substanțială de la bugetul local și o promisiune din partea constructorului: finalizarea lucrării înainte de termen. Pe șantierul de pe malul Mureșului se lucrează în ritm susținut, în pofida dificultăților din teren – un sol deloc „prietenos” pentru construcții, dar și a scumpirilor materialelor de construcții.
„Este o investiție complexă, o investiție cu valoare de 227 milioane de lei, care cuprinde podul și un traseu rutier care începe de la UTA și merge până în Calea Timișorii. Proiectul prevede și achiziția a 10 autobuze electrice, 330 de biciclete electrice, stații de încărcare pentru vehicule, un transport verde. Aici a început construcția podului, se lucrează la piloți, sunt gata deja 10, se văd utilajele care forează. Va fi un pod frumos care va ajuta traficul. Lucrările sunt în grafic, constructorul reușind să achiziționeze materialele necesare în condițiile în care acum sunt probleme pe lanțul de aprovizionare. Aici este o echipă mare, de profesioniști, lucrurile au pornit bine și construcția merge înainte. Termenul este de 28 de luni, la începutul anului 2024 ar trebui să avem podul funcțional”, a declarat viceprimarul Lazăr Faur, în cadrul unei conferințe de presă susținute pe șantier.
Un pod de 296 metri
Potrivit inginerilor din partea constructorului PAB Romania, dacă nu vor apărea situații neprevăzute, graficul actual al lucrărilor prevede finalizarea șantierului mai repede decât termenul impus prin contract. Traseul total are 7,7 km și se vor realiza parcări, stații pentru călători și stații de încărcare pentru autobuze electrice. Partea spectaculoasă o constituie, însă, podul. În acest moment, se lucrează pe malul drept cu un utilaj special de forat, dat fiind faptul că terenul este dificil, cu nisipuri refulante. Din totalul de 55 de piloți de 20 metri au fost realizați 31 și 8 piloți de 30 metri.
„În România sunt puține astfel de utilaje de capacitate mare, care forează la adâncimi mari. Podul prevede și un pilon de 88 de metri, de care vor fi ancorate hobanele care susțin structura. Podul va avea 296 de metri și deschiderea peste Mureș de 190 de metri, 23 de metri pe secțiune transversală, cu două benzi de circulație, trotuar și piste pentru biciclete. Mai mult, se va folosi o tehnologie nouă, podul urmând să fie împins de pe un mal spre celălalt”, au mai explicat constructorii.
Lucrările la podul peste Mureș au început pe 21 martie,. Este vorba de un proiect inițiat în 2018, care a obținut finanţare prin POR 2014 – 2020 şi care are valoarea totală de 165.734.324 lei (TVA inclus).
Trimite articolul
XCind scapam de idiotul numit Faur?
Tare formularea, investitie complexa. E ceva special, va dati seama oameni buni se poate rupe podul.Este o eurochestie de viata si moarte.Pret mic pe langa ce poate Haita sa inghita Pretul se va recorecta in mers..va lovi 500.000….daca nu acum..Cand?
Asa a fost terminat si podul din Moldova, inainte de termen! Ne laudam cu lucrari terminate inainte de termen si de foarte proasta calitate, lucrari pentru clientala de partid!
-
Tu compari PAB cu acea firmă de partid (psd)? PAB a făcut și structurile metalice pentru o parte din pasajele de le A10 ! Acela din Moldova a fost doar spoit cu var pe dinafară și reasfaltat! Structura de rezistență era de 💩,nici nu s-a intervenit la ea deși consultantul a cerut !
Doar două benzi de circulatie!? Chiar nu gânditi nimic in perspectivă?
-
Pentru ce? Autostrada avem deja in zona.
pod construit pentru secolul 18-19 la asa gandire ajungem repede sa mergem in dunga doua pe sens cu tranvai intre noi.Dar santurile sa fie adanci