ARAD. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă că a finalizat prima evaluare a candidaturilor depuse de firmele interesate pentru construirea „ciotului” de autostradă dintre Lugoj şi Deva, lung de nouă kilometri, singurul tronson de autostradă care lipseşte de la Nădlac şi până la Sibiu. Iniţial, nouă firme s-au arătat interesate de acest contract, care are o valoare estimată de 1,36 miliarde de lei. Doar că cele nouă firme au trecut printr-o primă evaluare realizată de CNAIR. Şase dintre ele s-au calificat mai departe. Este vorba despre asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S., Asocierea Sc Alsim Alarko SanayiTesisleri Ve Ticaret A.S. – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S., Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi (toate trei din Turcia), Strabag SRL (România), Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti – Retter Projectmanagement SRL (Italia-România) şi Asocierea Terna Tourist Technical and Maritime SA – Intracom Constructions Societe Anonyme Technical and Steel Constructions (Grecia).
„În perioada imediat următoare, Autoritatea Contractantă va transmite invitația de participare la Etapa a II-a a procedurii de atribuire – Etapa dedepunere a ofertelor candidaților. Termenul pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 31.01.2022”, au anunţat reprezentanţii CNAIR.
Bătaia pentru acest contract este mare, ţinând cont de faptul că, pentru cei 9,13 kilometri de autostradă, valoarea estimată a lucrărilor este de peste 1,36 miliarde de lei, cu aproximativ 30 la sută mai mult decât toată autostrada de la Arad la Timişoara. Valoarea este atât de mare datorită faptului că, din cei nouă kilometri de autostradă, 2,13 kilometri vor fi tuneluri forate prin munte.
Patru ani
Cei nouă kilometri lipsă reprezintă un chin pentru traficul de tranzit pe relaţia Nădlac-Bucureşti şi retur. Şoferii pot circula pe autostradă până la Lugoj, după care trebuie să coboare de pe şoseaua de mare viteză pentru a intra pe un drum naţional îngust şi plin de serpentine, după care trebuie să urce, din nou, pe autostradă la Deva, iar de aici circulă până la Sibiu. Odată cu finalizarea acestor nouă kilometri, traficul de la Nădlac şi până la Sibiu se va putea desfăşura exclusiv pe autostradă. Totuşi, potrivit celor de la CNAIR, segmentul lipsă de autostradă nu va putea fi finalizat mai repede de patru ani de zile, aici fiind incluse inclusiv termenele aferente birocraţiei. Pentru că, spun cei de la CNAIR, firma care va câştiga licitaţia va avea la dispoziţie 10 luni pentru proiectare și 28 de luni pentru lucrările de execuție.
Trimite articolul
X“Şoferii pot circula pe autostradă până la Lugoj, după care trebuie să coboare de pe şoseaua de mare viteză pentru a intra pe un drum naţional îngust şi plin de serpentine, după care trebuie să urce, din nou, pe autostradă la Deva”
”
Cum puteți scrie asemenea aberații? Dacă se coboară la Lugoj și se urca pe autostrada la Deva, logica va spune ca de la Lugoj la Deva sunt 9 km?
Așa scrieți și alte articole? După ureche!
Se coboară la Margina, nu la Lugoi, autostrada spre Lugoj este A 6 și are legătură directa cu centura Lugojului care duce spre Caransebeș!
Cum puteți scrie ca se urca din nou la Deva? Când autostrada A1 a trecut și de Ilia?
Drumul național e renovat recent și se circulă bine, cam maxim 20 de minute intre legăturile de autostrada!
4 ani
Chemati chinezii si intr-o saptamana aveti autostrada! Simplu.
In loc sa disponibilizeze minerii din vale ,si sa l-i plateasca 2 ani,mai bine faceau cea ce stiau mai bine ,tunele.Dar noi trebuie sa dam banii la straini,ca de acolo vine MITA.
Strabag o face in 6 luni; tot ei au facut si cele 2 loturi Deva -Sebes, preluand o lucrare inceputa de nu mai stiu cine
nu va e rusine? cu peste 30 de ani dupa ”revolutie” de la Arad post merge pe autostrada in capitala (Budapesta) dar la mitici inca nu…..