Aleşii locali nu au avut nici ieri de protestat în cadrul şedinţei extraordinare CLM, deşi au avut de votat câteva proiecte grele. În câteva minute, consilierii au votat toate cele şapte proiecte propuse spre vot (pe ordinea de zi s-au aflat iniţial opt proiecte, dar unul a fost retras) şi au plecat liniştiţi acasă, fără să-şi pună vreo întrebare. Un singur vot împotrivă a fost dat de-a lungul întregii şedinţe, iar acesta i-a aparţinut consilierului Claudiu Cristea, care nu s-a arătat de acord cu cel mai greu dintre proiectele supuse votului. Este vorba, aşa cum am precizat şi ieri, de proiectul privind „aprobarea actul adiţional la Contractul de credit nr. 35664 / 22 iunie 2005 încheiat între Municipiul Arad si Banca Europeană pentru Reconstrucţie si Dezvoltare, în valoare de 20.000.000 euro”. Cu excepţia lui Claudiu Cristea, toţi ceilalţi consilieri s-au grăbit să ridice mâna la propunerea executivului, cu toate că proiectul vorbeşte de întârzieri în executarea lucrărilor de mai bine de şase luni, de păsuiri la tragerile de bani din credit, sau la faptul că prima rată pentru creditul de 20 de milioane de euro va fi plătită pe … 18 decembrie 2008!
În pofida acestor informaţii şi a multor altora, aleşii locali nu au avut de pus nici o întrebare. Singurul care a cerut lămuriri a fost Cristea, care a dorit să afle dacă sunt ceva probleme în privinţa acestei lucrări, pentru că „se sesizează o anumită tergiversare în executarea lucrărilor”.
Traficul e vinovat
Răzvan Popa, directorul executiv al Primăriei Arad şi cel care are în grijă directă proiectul în cauză, s-a grăbit să-i răspundă alesului precizând faptul că „nu au existat probleme deosebite. Singura realitate dură pe care am întâmpinat-o de-a lungul proiectului a fost traficul. Nivelul traficului prognozat la începutul lucrării a crescut exponenţial”, a precizat Popa. Acesta a mai adăugat că, în fapt, în contract se prevedea punerea la dispoziţie a întregului amplasament, adică închiderea întregului şantier, fapt de neimaginat.
Claudiu Cristea a mai avut o singură intervenţie în CLM, legată de proiectul privind reabilitarea centrului vechi, când a protestat vis-a-vis de realizarea unei şosele pe malul Mureşului. Asupra acestui subiect vom reveni.
Caseta:
Problemele BERD
În proiectul votat de aleşi se arată faptul că lucrările de execuţie pentru obiectivul de investiţie BERD “Transport urban în Municipiul Arad” nu sunt finalizate, că termenul maxim de tragere a banilor pentru creditul de la bancă era de 30 noiembrie, că pentru asigurarea şi pe mai departe a finanţării proiectului din creditul de 20.000.000 euro s-a solicitat băncii extinderea termenului de tragere până la 30 noiembrie 2009 (fapt acceptat de bancă), că altfel banii neluaţi din credit (aproape 8.000.000 euro) erau pierduţi. Sau că faţa de termenul de finalizare al lucrărilor ce fusese stabilit pe 1 decembrie 2008 (!) sunt întârzieri, graficul de lucrări fiind prelungit până la 30 iunie 2009!
A.B.
Trimite articolul
XParerea mea este ca nu numai ca ar trebui penalizati cei de la ICIM pentru intarziere ci mai mult decat atat pentru calitatea lucrari care e slaba.
Defapt e lucru romanesc de tot cacatu, nu pot ca inteleg cum pot sa accepte sa isi bata joc de bani contribuabililor facad lucru de mantuiala.
Ok o nou dar daca tot se baga o caruta de bani de ce dracu nu se face cum trebuie de exemplu tot Vlaicu e valurit si fiecare canal si imbinare o simti si sa nu vorbesc de bordurile care toate sunt ciobite.
De exeplu stalpi vechi abia dupa ce au terminat trotuarele ii dau jos normal de ce sa fie trotuarul acela perfect fara petice.
Acum cand scriu sunt in Germania si vad strazi asfaltate de cel putin 10 ani la care nu sa facut nici o reparatie si mai mult decat ata sunt perfecte adica arata mai bine si fara denivelari ca si cele facute de ICIM ” cu tehnologie de ultima ora”.
Sunt foarte curios cum va arata toata treaba in primavara.
Asta e traim in Romania si nu stiu daca vom vedea in curand si la noi ceva facut cum trebuie si cu atentie la detalii.
“……consilierii au votat ……şi au plecat liniştiţi acasă, fără să-şi pună vreo întrebare. “
oare chiar au plecat acasa? si sigur nu si-au pus chiar nici o intrebare? (oare ce fac azi?, oare ce guvern va fi?, etc, etc)
cum puteti sa scrieti (sau mai grav, sa lasati s ase tipareasca asemenea prostii) ??
restul nu ma intereseaza fiindca nu sunt inginer constructor sa-mi dau cu parerea, daca banca mondiala a acceptat asa atunci probabil e ok, k pe aia chiar nu ai cum sa-i mituiesti sau fraieresti
amatorism,interese,mita,coruptie,arogant a= falca+pdl
pai nici nu-i de mirare ASA O INTARZIERE .. De cate ori trec pe la Potgoria ma distrez vazandu-i pe ICIM-isti cum stau proptiti in lopeti si mediteaza la cele zilnice . Saracii.
o sa vedeti!!!! asta ati ales!!!! n-o sa fie nimeni impotriva la toate aberatiile lor!!!!
Toata lumea Falca ca a facut treaba(cacacofonie intentionata )
plm uite ce ii aici..si cica traficu ii de vina..poate traficu de influenta e devina domnule director coate-goale..cand ii de nasoleanu falca asta isi trimite tot felul de fraieri sa dea declaratii..ce iti pazesti imaginea si te ascunzi..iesi la lumina si explica aradenilor de ce e starea asta ca tu ai bagat BERD in Arad..
Sincer asta e chear funny…. traficul e asa din cauza ca nu sunt drumuri de ocolire a orasului si pt cei ce merg la imisoara… macar acu incepe sa arate si orasu nostru cat de cat mai bine…. daca vreti sa vedeti ceva si mai funny intrati aici http://www.youtube.com/watch?v=ijmsiKYJpOE :)))
Pai da ! ca toata vara echipele de muncitori propteau coada lopetii sau se intindeau la povesti pe borduri sa tineau sedinte de ore cu cei pusi sa-i supravegheze.Orice dar nu munceau.Chestie proverbiala .Si acum se justifica dand vina pe cei care circula pe strazi.Nimeni nu circula numai sa se afle in treaba sau sa-i incurce pe dansii.Pai atunci de ce nu ati lucrat noaptea nenicilor ?! V-a oprit cineva?! Inainte vreme interventiile pe carosabil si astfel de lucrari erau facute indeosebi noaptea.Voi de ce nu ati putut ?!
localii matii sunt de acord.